Groentehapje weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bloemetje82, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje82

8 aug 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 9 maanden wil geen groenten eten. Als het helemaal fijn gepureerd is, dan gaat het nog wel enigszins. Met wat moeite en lang wachten krijg ik er in een half uur wel 2 eetlepels in. Zodra er stukjes inzitten begint ze te kokhalzen. Fruit daarentegen vindt ze heerlijk en dat heeft ze dan ook binnen 5 minuten naar binnen gewerkt. Ik doe er vaak een liga onder of wat kleine stukjes, maar dit is geen probleem. Ook stukjes brood, een lange vinger, pap, melk e.d gaan er goed in. Het is echt het groentehapje wat voor problemen zorgt. Wat moet ik hier nu mee om het haar zo aantrekkelijk mogelijk te maken? :(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is niet gek dat je dochtertje erg moet wennen aan het groentenhapje, dat komt echt vaker voor! Het kan tot wel 10 keer duren voordat kindjes aan een bepaalde smaak gewend zijn. Het is dus een kwestie van blijven proberen en varieren. Misschien vindt je dochtertje het groentenhapje lekkerder als je er een beetje geprakte gekookte aardappeltjes bij doet? Veel succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina