Ik snap je punt niet helemaal? Ik zeg toch niet dat mijn zoon een mega kind was bij zijn geboorte. Het gaat hier om grote kinderen en ja mijn zoontje was bij zijn geboorte 4 kilo, is daarna als een speer gegroeid en altijd boven/op de bovenste lijn van de curve gebleven. Vond dus dat ik hier wel mocht antwoorden
4 kilo is ook wel groot hoor, iig groter dan gemiddeld. Vijf kilo vind ik supergroot. Volgens mijn gyn had ik iig een forse knul op de wereld gezet (4170 gr, 41 weken zwanger).
Ik wou net zeggen, ik vind een kind van 8 pond echt wel flink... Kinderen van ruim 10 pond zijn gewoon uitzonderlijk groot
Hier eentje van 9,5 pond bij de geboorte, een aardige joekel dus. Rolde zich op met net 3 maanden, tijgerde met 5 maanden, trok zichzelf op tot staan met net 7 maanden en ondertussen loopt hij al een hele tijd langs de meubels, is binnen een minuut boven aan de trap, kan een tijdje los staan, maar echt los lopen doet hij nog niet. Wie weet duurt dat nog maanden, kan allemaal zo, maar tot nu toe is hij niet bepaald traag in zijn ontwikkeling.
ja hoor 8ponders zijn grote babies, maar hier gaat het erom dat de groei ook boven gemiddeld is. sommige babies zijn inderdaad groot geboren maar ze zitten snel op de middellijn. sommige babies zijn gewoon groot, ze volgen lijnen die boven gemiddeld zitten.
@belize: ja, maar ik heb een meisje! Mijn zoontje woog met 9 maanden al 11,5 kilo, die zat dus echt aan de bovenlijn voor jongetjes, mijn dochtertje zit bovenaan voor meisjes. Maar ik gebruik zelf alleen de curve voor bv voor mijn dochtertje en daar zit zij altijd bovenaan.
lieve suus wat goed dat je BV geeft! het is toch de beste voor de kindjes. ons is het niet gelukt helaas. en ook zo n mooie groei.Bravo!
@belize: bij mijn oudste ook niet gelukt, dus zegt niets over een volgende! Ben ook heel blij dat ze het er goed op doet hoor, ze doet het heerlijk.
ja zeker heb je gelijk suus, t zegt niks over het volgende. maar ik denk niet dat ik een tweede kan krijgen met mijn leeftijd(41). hahaha. goed hoor dat je het bij je tweede toch geprobeerd hebt.
mitch loopt zeker niet achter, eerder voor. geboorte 4440 gram en 52 cm, nu 8 mnd 9,5 kilo en 73 cm. hij doet alles behalve zelfstandig lopen en staan.
@Belize...ik heb verkeerd getypt...Ik dacht al...wat schrijf jij nou..bij het CB hebben ze het er elke keer over dat Finn groot is...en zeker boven het gemiddelde...en in alle grafiekjes zie je zijn lijntje ook echt bovenaan staan! Alleen nu groeit ie dus minder snel...dat zie je ook echt aan de lijn. met 5,5 maand was het verdubbeld...met 9 maanden was ie 10 kilo. Dus niet het grootst...maar zeker niet onder het gemiddelde!
Hier was ons zoontje bij de geboorte 4600 gram en 56 cm lang. Vanaf toen steeds de +1 lijn, met lengte en gewicht. Hij is nu anderhalf, weegt ongeveer 13 kilo en loopt nog steeds niet los. Hij kruipt wel als de beste. Tijgeren deed hij bij 10/11 maanden.
Klopt bij mijn 1e wel. Niet zo groot bij de geboorte ( 3360 gram, gemiddeld dus ) maar wel rap gegroeid naar een flinke baby ( 6 maanden en 10 kilo ) Zijn fijne motoriek was perfect rond het jaar, hij kon veel dingen, maar het lopen... Dat heeft even geduurd. Nu is hij erg voorzichtig, en volgens mij was hij een beetje bang, en hij liep 'pas' met 1.5 jaar. Vonden wij trouwens helemaal prima, hij had zijn eigen tempo en wij hebben hem daar in vrij gelaten. Wij stimuleerden het wel, maar hij moest het toch echt zelf doen. Zo kroop hij toen hij 6/7 maanden was, en stond hij overal bij op toen hij een maand of 9 was. En daarna heeft hij erg veel op zijn knietjes 'gelopen' en achter de blokkenkar.
sarah:aan het eind van het groeiboekje,het blauwe boekje dus staan die grafieken met groeilijnen. je kunt zelf ook zien welke maand, hoe zwaar, de bovenste lijn volgt. elke lijn heeft een naam +2,5,+2,+1 gemiddeld en dan -1,-2 etc. kijk dan zelf met de gegevens van je kindje.
Ik heb een groen boekje...en in die grafiek zit ie op de bovenste lijn...maar dat is niet dezelfde grafiek als bij het CB zelf...daar staan meer lijnen in. Maar ik kijk wel even op groeiop.nl Dat isde site die bij mijn groene boekje van het CB hoort.
HEb het gevonden....hij zit op +1 lijn. Dus dat zal dan in dat boekje van het CB wel de bovenste zijn.
beste sarah: op pagina 4 van deze topic schreef je "@Belize...Finn zit net onder de bovenste lijn....dus groeit ook in zijn grote lijn verder. Hij heeft in het begin echt op de lijn gezeten...maar nu sinds hij loopt gaat het allemaal wat langzamer. Hij was met 8 maanden het dubbele van bij zn geboorte. ( heb even zijn boekje van het CB erbij gepakt...hahaa!)" nu zeg je bij 5,5 maand zijn gewicht verdubbeld heeft.