en op pagina 2 schreef je dat hij 4200gr was bij geboorte. dat is bij 8 maanden 8400 als ik van je eerdere reacties volg. dat is dus niet veel. maar goed.
Ja ik had verkeerd getypt dat zei ik ook al...ik had in mn hoofd 6 maanden en typte dus schijnbaar 8 maanden... Maar dat zei ik dus ook al... In het boekje van mn cb staat alles...en daar staat bij bijna 6 maanden 8490. Ik zit hier niet te liegen ofzo hoor!!!!!!!!!! een foutje maken kan dacht ik...maar blijkbaar niet. Of moet ik het even inscannen zodat je het kan zien?
nee nee,je begrijpt me verkeerd. ik dacht aan een misverstand of zo. 8kg bij 6 maanden is de gemiddelde lijn. 8,5kg bij 6 maanden is inderdaad boven gemiddeld, maar zeker niet de bovenste lijn. dat is dus bij 6 maanden 10,5kg. ik weet niet welke grafiek je kijkt.maar er is hier een misverstand of zo. ik kijk echt naar CB boekje grafiek voor jongens. maar goed, dit is echt allemaal off topic. het gaat om de vraag of lopen later komt bij grote babies. of dat een vooroordel is.
Owww...sorry....ik met mn aangebrande hoofd... Ja ik heb dus via die site gekeken en dan staat ie op de +1 lijn...en ik denk dus dat in mijn boekje van het CB die als bovenste lijn staat en die +2 en +2,5 staan daar denk ik gewoon niet in. Want op die site zie ik duidelijk dat ie niet op de bovenste zit...maar wel boven gemiddeld! Daar zal de fout liggen... SOrry!
ok dan...sarah, maar goed, als ie bij 4 maanden verdubbeld was dan zat hij op de lijn van mijn zoontje +2. ik zie dat hij bij 4 maanden 7775gr was. ik snap dan de cb mederwerkers ook niet he, dat ze steeds over de grootte van de babies opmerkingen maken...die is groot die is klein ofzo. (ik heb dat zelf niet meegemaakt)er is hier ook een topic over grote babies(wie nog meer een grote baby)daar heb je zelfs cb'érs die een 6 maanden baby op dieet wilde zetten, tja.
mijn zoontje is groot, en dan bedoel ik groot.. hier een aantal leeftijden en gewichten/lengtes: geboorte: 4640 gram 56 cm 4 weken: 6400 gram 60 cm 3 maand: 7320 gram 65.8 cm 6 maand: 9430 gram 73 cm 8 maand: 10000 gram 75 cm 1 jaar: 12500 gram 81 cm Mijn zoontje is absoluut niet langzaam. hij ging los zitten met 6 maanden, kruipen met 7 maanden, staan met 8 maanden en loslopen met 9 maanden en 3 weken. Hij is nu 1 en ontwikkelt zich zowel motorisch als sociaal erg vlot. (volgens cb op de leeftijd van een kind van 1,5/2 qua ontwikkeling) dus hier gaat het grote kinderen zijn langzamer niet op!
Mijn dochter is ook best flink, ze ontwikkelde zich best vlot tot ze kon kruipen en staan. Toen boeide het haar niet veel meer, ze kwam waar ze wilde komen en dat vond ze wel prima . Toevallig heeft ze vandaag haar eerste echte losse stapjes gezet! Met (bijna) 13 maanden dus. Volgens mij heel gemiddeld maar ik had het eerder verwacht omdat ze met de rest zo vlot was! Ze is nu trouwens alleen nog maar lang en niet zwaar, sinds ze goed kan kruipen blijft ze rond de 10 kg hangen. Met 11 maanden wel al 80,5 cm.
@Belize...ze heb ben er bij ons ook helemaal niet moeilijk over gedaan verder hoor! Ze laten alleen elke keer de grafiekjes zien. Ik vroeg zelf in het begin of het niet te snel ging allemaal...omdat bijna alle kindjes hier in onze omgeving kleiner en dunner zijn. Maar ze zeiden toen dat hij goed zn eigen lijn volgt en dat volwassenen ook niet allemaal even groot zijn! Maar lees hier wel eens verhalen...idd dat kindjes op dieet moeten enzo...echt te bizar!
Voor Sam gaat dat wel op. Hij is heel lang (wel te licht trouwens), maar ontwikkelt zich in vergelijking tot 'de gemiddelde baby' ?) langzamer...
Ja het is natuurlijk sowieso raar dat er vergeleken wordt eigenlijk. er is idd een gemiddelde...maar dat komt natuurlijk omdat er snelle kindjes zijn en langzamere...
Hier gaat dat tot nu toe niet op. Jara volgt de +2-lijn van het CB met haar lengte (nu 77 cm). Haar gewicht zit tussen de 0 en de +1-lijn in (nu 10300 gram). Dat klinkt misschien alsof ze lang en dun is, maar dat is ze niet hoor! Ze is lang en lekker stevig, haha! De 'vetjes' zitten haar echter niet in de weg, want ze is erg ondernemend. Ze kruipt, zit, staat, stapt... Kortom ze doet van alles! Geen idee natuurlijk hoe snel ze zal gaan lopen, maar als ze in dit tempo door gaat zal dat denk ik iets na haar eerste verjaardag gaan gebeuren. Niet langzaam dus, maar ook niet heel snel. Gewoon gemiddeld!
ik mag hopen van niet! ik vermoed dat mijn kleintje een stuk gezelliger word als hij kan lopen. hij wil nu (2,5 maand) het liefst de hele dag op zijn pootjes staan en word boos als ik hem laat zitten, laat staan liggen...
Ja, zeker weten! Zodra ze begon te tijgeren (met 7,5 maand) ging ze in één streep richting stopcontact en stereotoren. Haha! De stopcontacten zijn dus inmiddels beveiligd, de zware schaal is van de salontafel en verder zeggen we regelmatig 'nee' als Jara weer eens op onderzoek uit is bij de stereo of de bananenplant!