ik heb me bij dl volgepropt met snoep en chocola.. moest voor de suikertest terug komen om nog een keertje extra nuchter te testen omdat het aan de hoge kant was.. ja sorry heb net chocola gegeten daar leef ik tegenwoordig op. dl was maar een mager dingetje waardoor ik straks groeiecho's krijg. ik geloof ook niet echt dat het gewicht van je baby te maken heeft met wat jij eet gezond of ongezond..
baby nr 1: veel minder gegeten dan ik normaal zou doen en vooral ook veel gezonder omdat ik allerlei dingen niet meer lustte, of maagzuur van kreeg, of... Geboortegewicht: 4355 gram. baby nr 2: meer gegeten dat ik normaal zou doen, was erg misselijk en constant het het gevoel te moeten eten. Nachtelijke boterhammen, grote borden brintapap, heb echt gevreten... Geboortegewicht: 4520 gram. baby nr 3: hyperemesis gravidarum dus veel spugen, nauwelijks eten en ook nauwelijks aangekomen, en dat 9 maanden lang... Geboortegewicht: 4260 gram. Dus nee, denk niet dat het uitmaakt Lekker voor je kindje blijven zorgen, hij heeft het goed!
Vrijdag dacht mijn vk dat er een groot kind in mijn buik zat. Ik werd al doorgestuurd naar het zhuis voor hoge bloeddruk, konden ze direct een echo erachteraan plannen. Hieruit bleek dat er gewoon een gemiddeld kind in mijn buik zat. No worry's. Als ze zich zorgen maken had je al lang een verwijzing voor een echo👍😉
Yoshua liep ook voor dachten ze. 2weken later een gemiddeld kindje. (Wat in vergelijking met mn andere kids al groot zou zijn) Toen hij geboren schrok iedereen even want hij was groter dan gemiddeld. Op de weegschaal bleek dat hij 4210gram woog. Ik heb een snelle bevalling gehad en heb alleen een paar schaafwondjes en verder helemaal niks. Ik ben trouwens wel blij dat ik dit niet van te voren wist want dan had ik wek wat meer tegen de bevalling opgezien. Alles komt goed en als ze nu denken dat het niet gaat passen kunnen ze altijd nog een echo maken om te zien of je bekken groot genoeg is. Jij kan er zeker niks aan doen dat je kindje groter geschat wordt.
Hier ook een flinke dame gekregen. Ze woog bij de geboorte 4285kg. Ik had de pech dat ik zelf klein ben en mijn vriend bijna 2 meter is. Onze kinderen worden om die reden waarschijnlijk gewoon groot. Dik is ze ook niet maar vooral heel lang. Ze is 55 cm en past inderdaad niet meer in die schattige kleine kleertjes maar dat maakt haar niet minder leuk hoor.
Gewoon laten gaan. Hier onder controle van de gyn geweest. Deze doen wel metingen ed, maar zolang alles goed is, wordt het niet verteld. Geen stress om niks. Ik zou met 38 weken ingeleid worden om andere redenen. Uiteindelijk begon de bevalling bij 37+4. 36 uur later bevallen (in MIJN geval) wel met flinke hulp van de gyn, van een zoon 3410gr en 51cm. Voor de termijn dus best aan de maat, maar niet ongewoon. Vriend was bij de geboorte ruim 4,5 kilo. Nu een lange, redelijk slanke man. Ook in mijn kant van de familie veel grote, lange mensen. Dus genetisch belast. Hij is nu net 8 maanden en heeft schoenmaat 22. Is bijna 80cm en weegt richting de 12kilo. Niet echt meer een "baby" dus, maar wel onze heerlijke knuffelbeer die goed eet en drinkt. En ik maak me ook totaal geen zorgen. In proporties (lijn cb) gaat alles wel gelijk op, hij zit er alleen ver boven, haha
Zegt niks gewoon lekker blijven eten en drinken en snoepen De een krijgt nu eenmaal een groter kind als de ander. En scheuren zegt ook niks door grote van je kind. Hier drie mini's gebaard 2560, 3000, 2690 gram en bij de eerste een flinke knip en ruptuur en bij de andere twee flinke ruptuur. Lekker genieten van je laatste loodjes. Komt goed
Aparte opmerking van de VK; "als je zelf geen grote baby was, je nu ook echt geen grote baby zult krijgen". Als papa een grote knul was, dan kan je alsnog een grote baby krijgen!. Zelf woog ik bij geboorte (37.5 wkn) bijna 10 pond. In ons familie is het hartstikke normaal zulke grote baby's en er hoeft niet eens sprake te zijn van zwangerschapsdiabetes. Het is dat ik 2x van prematuurtjes ben bevallen dat ik "kleintjes" heb gehad. Bij 2 kindje at ik normaal, niet gesnoept en hij woog 4490 gram bij geboorte. En nu wordt het leuk; mijn huidige man was ook met 10 pond geboren en is nog steeds een rondlopende beer. Dus had me al mentaal ingesteld dat het nu weer een flinkerd zal worden. Vanwege verleden meerdere echo's gehad en beeb groeit nog steeds netjes op gemiddelde lijn . Schrok er zo veel van dat ik nachtmerries heb dat er iets met zijn gezondheid aan de hand moet zijn. Had het gewoon niet verwacht.
Het is en blijft een schatting. Bij mijn zoontje ruim 30 kilo aangekomen in de zwangerschap. Zou ook een grote baby worden moest toch wel rekening houden met een 10 ponder. Zoonlief werd in een rap tempo geboren. 49 cm en 3190 gram. Zegt dus helemaal niks
Aparte opmerking van de vk. Toen ik werd geboren was ik 5 pond bij 42 weken, dus klein. Mijn kinderen waren 7 en 8 pond met 40 weken. Nogal Eem verschil!!
Ik denk niet dat jouw snoepen zo'n grote invloed heeft. De oudste werd tijdens de zwangerschap op 7 pond geschat. Er werd een dame van 8,5 pond geboren. Ik had redelijk normaal gegeten. Bij de tweede was het een dametje van 7,5 pond. Ook normaal gegeten. De andere kinderen waren ook allemaal ongeveer 8,5 pond. Al mijn kinderen die boven de 8 pond waren bij geboorte hebben nu een normaal of tenger postuur. En de enige met het iets lagere geboortegewicht heeft nu een rond postuur. (ze zou van mij best iets mogen afvallen) Ik denk dat het dus wel meevalt. En bij de bevalling is het hoofdje van de kleine het moeilijkst. Een mollige baby kan naar verhouding een wat kleiner hoofdje hebben en een tengere baby een groot hoofd. Dus is het de vraag maar of het een zware bevalling wordt.
Bij mij was het juist andersom. Ik was de hele zwangerschap bang voor een grote baby omdat ikzelf en vriend vrij lang zijn. Regelmatig was dus ook mijn vraag, is het een grote baby. Antwoord was altijd nee hoor, geen enkele reden om dat aan te nemen. Het wordt een hele gemiddelde baby. Dat was even schrikken toen er een peuter uitkwam van iets meer dan 9 pond en 56 cm . Ja ik ben uitgescheurd, maar niet heel schokkend. Ben wel met een ruggeprik bevallen, en ben daar wel heel blij om Nu kom ik wel onder controle te staan, meer groeiecho's en suiker prikken om de groei dit keer wel te monitoren. 2e beeb is toch vaker weer groter dan de eerste
Hahah dat je veel snoept heeft daar volgens mij totaal niks mee te maken. Dochtertje werd erg klein geschat maar was toch bijna 6 pond bij de geboorte. Wel een kleintje, maar niet extreem klein zoals ze hadden vermoed. Nu zwanger van een jochie en hij word wat groter geschat. Eerst zei de verloskundige dat hij tussen de 7 en 8 pond zou wegen als ik de 40 weken haal. Ik werd al paniekerig als ik eraan dacht wat als ik overtijd zou lopen... dan werd het dus misschien wel tussen de 8 en de 9 pond Maar tijdens de laatste controle zei ze dat hij zo'n 7 pond zou wegen op de uitgerekende datum als hij zo doorgroeit. Dus valt nog best mee en ze kunnen dat toch nooit precies weten. Je moet het toch maar gewoon afwachten. En wat betreft uitscheuren/inknippen weet je dat ook nooit. Sommige vrouwen krijgen een baby van 9 pond en hebben alleen een klein scheurtje. Mijn dochtertje was bijna 6 pond en ik ben flink ingeknipt Kortom je er druk om maken heeft geen zin want het kan alle kanten op gaan
Ik vind dat je vk maar rare uitspraken doet. Als je geen zwangerschapsdiabetes hebt zijn je glucosewaardes ook gewoon alsof ie niet zwanger bent. Ook al loop je 'op het eind'. Maar goed.... Vk's weten gewoon niet veel van zwangerschapsdiabetes af is mijn ervaring. Daarnaast zegt het vrij weinig hoe zwaar je zelf was. Ik was 6 pond en heb toch 2 negen ponders gekregen. Dat je veel snoept maakt niet zoveel uit voor het gewicht van je baby. Als je geen zwangerschapsdiabetes hebt vangt je lichaam de suikers goed op door extra insuline aan te maken. En schattingen zijn ook niet altijd betrouwbaar, ik zou steeds gemiddelde kinderen krijgen, dus rond de 7 pond.... Ook deze schatten ze gemiddeld in, maar ik ga gewoon weer uit van een 9 ponder.
Even ter geruststelling Mijn oudste woog 3810 gr met 41 weken en was 52 cm. De jongste werd erg groot geschat 10 pond. Dus extra echo's het werd iets bijgesteld naar het einde toe maar 8.5/9 pond dat werd hij wel. Affijn geboren met 40+5 3585 gr en 52 cm. Tweede hoeft dus niet per definitie groter te zijn en schatting kan er knap naast zitten
Maak je geen zorgen hoor. Zelfs al is je baby groter dan gemiddeld, dat maakt voor de bevalling niet uit. Het hoofdje is namelijk het grootste en dat is niet waar het vet zit. En zeg nu zelf, een beetje babyvet is juist heel schattig! Ook voor de gezondheid van je kindje maakt het niet uit. Ieder kind is anders. Haal voor de zekerheid ook maatje 50 in huis en niet alleen 56. Het is zo jammer als op de eerste foto's alle broekjes en mouwtjes omgeslagen zijn omdat je een grotere maat had verwacht.
Hier weinig gesnoept, ben zelf 25 kg aangekomen (geen zwangerschapssuiker) en in maart bevallen van een zoon, 4385 kg en 56 cm ( z'n maat 56 kleren zaten perfect ). Omdat er sprake was van macrosomie ben ik met 39wk ingeleid. Wel een totaal ruptuur opgelopen waar ik overigens niets van gevoeld heb. Kindje liep de hele zwangerschap al voor (p95). Mijn zoon is totaal niet dik eerder slank en lang. Maak je zoals de anderen hier zeggen geen zorgen! Geniet nog lekker van je zwangerschap.
Hier een knaller van een fabel natuurlijk maar toch wel waar in ervaring van mijn oma's Nergens op gebasseerd denk ik maar toch klinkt het niet gek... Mijn oma zegt altijd: hoe groter de baby, hoe meer vaart erachter zit want die zijn lekker sterk en kunnen goed afzetten. Hahaha kleintjes zouden volgens haar alleen maar moeilijker zijn. Nouja haar dochters wogen beide 9 pond en ze schoten er volgens haar zeggen zo uit