Grote baby - moeilijk kleertjes vinden - wie helpt me effe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wieweet, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag meiden,

Onze zoon is nu 4 maanden oud en weegt ruim 8 kg en zit al in maatje 68. Hij is van boven vrij breed dus veel shirts maat 68 zitten strak...
    Nu was ik vandaag even in de stad om wat kleertjes voor hem te kopen.
    Maar veel kleertjes in maat 74 zijn van die dreumes/peuter-kleertjes. Blousjes, spijkerbroek, spencertje, enzo. Maar het is nog een baby!
    Ik wil hem graag nog babykleertjes aan doen. Van die zachte stoffen enzo. Hij gaat al zo snel, een spijkerbroek kan ie zijn hele leven nog aan.
    Maar.. nu heb ik geen idee waar ik kan shoppen. Omdat ik dus bij maat 74 vaak kleertjes zie hangen voor wat oudere kindjes.
    Iemand tips?

Thnx !

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik heb dan wel geen jongen, maar wel een groot meisje. Ik vond bij de H&M, de Hema, Prénatal, Hans Textiel en Zeeman ed altijd wel leuke, zachte kleertjes. En bij de V&D soms ook wel.

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben ook benieuwd De Kleine van ons (bijna 3 maand) draagt in de shirtjes ook al makkelijk mt 68. Ik koop ze nu nog bij de Hema, het zijn niet de aller mooiste kleertjes maar ze passen wel goed.

En ze zijn niet zo duur want hij groeit echt zo hard.

Ook heb ik shirtjes van Name it.

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Hier ook drie kindjes die al snel in grote maten zaten/zitten.
    Ik shop bij kleertjes.com. is wel prijzig maar vooral noppies en Ducky Beau zijn hele zachte kleren tot maat 86.
    Succes

5. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Name It,Zeeman,C&A

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje draagt 68/74.
    Ik koop bij H&M, zeeman, c&a en Hema. En dan bijv de joggingbroekjes. Noppies is ook een fijn merk, en Ducky Beau.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Misschien bij de Makro? Ik shop nog voor 56/62 dus ik weet het niet zeker, maar ik vind dat ze daar leuke kleertjes hebben.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hema en zeeman.. die hebben ook in die maat vaak nog lekkere babykleertjes

9. adi

adi Niet meer actief

Ik heb vandaag geneuzeld in de schappen van Ducky Beau, en ik zat me te irriteren dat ze geen echte broeken hadden in maat 74/80, alleen van die joggingspakjes en zachte leggings/broekjes.
    Dus wellicht de ideale merk voor jou.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Lief! heeft ook wel die zachte joggingbroekjes en shirtjes in wat grotere maatjes.

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Voor een wat flinker kindje zou ik kijken bij de merken Lief!, Hema, Name It en Z8. Noppies valt juist erg smal.

Succes met zoeken!

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt deze vraag beter bij grote babies topik stellen daar zitten veel ervaren mamas met grote jongens.

ik heb bij babywals kleding gekocht in maat 74-80 bij 4 maanden oud. misschien past je kindje ook in babywals maat 62-68?
    petit bateau kleding, in maat 74 (12 maanden)was ook lekker zacht.esprit heeft heerlijke kruippakjes en zachte kleding die heel groot vallen. dus je hoeft bij esprit niet een maat groter kopen of zo. ik weet niet of je baby ook heel lang is.als hij niet erg lang is dan kun je ook lief proberen. lief valt kort maar breed.echt baby kleding hebben ze ook.
    name it en andere merken die hier genoemd werden waren niet goed voor mijn enorme baby op deze leeftijd. maar weer wel
    goed na 9 maanden oud.
    mijn jongen was met 4 maanden oud 8880gr en 69cm.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    noppies zou ik echt niet doen!!!!!

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    noppies en lief! vallen toch juist klein???Zou ik dus niet doen.. Ik heb met mijn zoon juist altijd het tegenovergestelde (gehad). Hij is klein en smal van stuk en blijft/bleef (hij komt er nu eindelijk uit!) in de babykleertjes hangen terwijl hij al een echte peuter is! Hij heeft nu maat 92, maar de broeken van veel merken zijn echt nog te groot...

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    lief is breed en kort. maar ik vind het geld niet echt waard is.een keer wassen kleuren weg, en dat overall 'stoer' moet staan. tja.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Vaak kom je uit op joggingsbroekjes.

Mijn zoontje was met 4 maanden 72 cm en 10 kilo.
    had ook steeds problemen ermee om brede lange kleertjes te scoren.
    Tja ze moeten gewoon eens voor de dikkere kindjes kleding maken.

Met 5 maanden had hij dan ook al maatje 80 aan.
    Dikkertje dap kwam bijna nergens in.

Zeeman daar sloeg ik vaak wel met kleertjes,maar hoe dikker hij werd hoe moeilijker zoeken.

17. adi

adi Niet meer actief

Echt waar? ik heb de shirtjes van Lief echt 100den keren gewassen en ze zien er nog nieuw uit.

Babypakjes van Aldin zijn heel lang door hem gedragen (klein ventje), en daarna door de kleine van mijn nicht en die zijn nu alweer verhuisd naar mijn vriendin, en je zou nooit zeggen dat ze 3de hands zijn.

18. adi

adi Niet meer actief

Wow, je hebt echt een beer!

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Wat een lekker beertje zeg!

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    adi; ja shirtjes bleven van kleur redelijk goed maar die houten knoopjes dinges eraan moesten wel af. de vorm bleef niet goed.
    ik had paar van die streepjes pakjes. die verloren kleur. juist die felle groen en blauw streepjes pakjes.ik ben dus echt niet tevreden over lief baby kleding (was met dikke stof).ook heel hard geworden na het wassen. gewoon na 2 keer dragen weggedaan. zo een pakje kost daar wel bijna 40 euro. zonde.

Deel Deze Pagina