hele verkeerde schatting idd 2x gemeten door 2 verschillende gyn. en hij was bij 36weken al 7.5pond. dus bij spoed ks hebben ze er rekening mee gehouden en heb dus een flinke snee gekregen omdat ze dus een uber baby hadden verwacht. toen ik m na half uur eindelijk zag op de kamer lag ie met zn rugje naar me toe dus ik vroeg aan mn man: waar is de rest van mn kind?! en toen zag ik erna gezichtje van zoonlief en was 2 druppels water met mn man nu lijkt ie precie sop mij was wel grappig toen hij uit mn buik kwam. je hoorde die kerel echt zeggen: 'ehh oh?' dat bleek dus later te zijn dat mijn kind de helft was van wat hij had verwacht
Mijn kleine loopt sinds de 20 wkn echo voor op de groei. Bij de 30 wkn echo was dat 3,5 week. Die heb ik dus pas gehad, de vk wil elke week nu een groeiecho maken en het in de gaten houden. Ze schatten dat mijn kleine bij 38 wkn ruim 8 pond zal zijn. Ik maak in zoverre zorgen, dat ik hoop dat de bevalling goed zal gaan en wil het liefst dat mijn lichaam zelf gaat beginnen. Liever niet inleiden, maar ja wat moet dat moet. Afgesproken dat we tot schatting 8 a 9 pond bij 38 wkn niets doen. En tja hoe het verder gaat? Over 2mnd kan ik het vertellen.
Bijvoorbeeld wist je het van te voren? We wisten al vrij snel dat hij steeds wat voor liep met de echo's en dat hij groot zou zijn. Maakte/maak je je zorgen erover? Op een gegeven moment wel een beetje. Daar over gesproken met de verlos. Zij gaf heel duidelijk aan dat op het moment dat zij dachten dat het moeilijk zou worden met de bevalling, ik dan naar de gyn zou gaan. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nope. Ben zelfs een week overtijd gegaan. En hoe is je bevalling gegaan ? Goed! De verlos zei zelfs nog dat als ze niet beter zou weten, ze zou denken dat het niet mijn eerste bevalling was. En, niet uitgescheurd en geen hechtingen! En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 9 pond !
Oudste: Wist je het van te voren? Nee Maakte/maak je je zorgen erover? Nee ook niet Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) En hoe is je bevalling gegaan ? Bevalling zelf is prima gegaan, wel is mijn baarmoedermond gescheurd, wat door de grootte van m'n kindje kon komen . Uiteindelijk 3 liter bloed verloren. (sorry wil je niet bang maken). En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? met 36 weken 3640 gram. Jongste Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, meerdere groeiecho's laten maken. Maakte/maak je je zorgen erover? Ja, gezien mijn eerste bevalling. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien). Ja ik ben met 39 weken precies ingeleid. Dit had 2 redenen: 1. Ze kon niet verder groeien in mijn buik. 2. ik zou bevallen in "kantooruren" (zo ver dat kan), waardoor er voldoende medisch personeel aanwezig zou zijn. (wat achteraf niet helemaal bleek, want ook ik heb onze dochter bijna zelf ter wereld moeten brengen in het ziekenhuis...de vk kon haar net opvangen. En hoe is je bevalling gegaan ? zeer vlot, maar door een niet krimpende baarmoeder dit keer 2 liter bloed verloren. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? met 39 weken 4060 gram.
Mijn eerste Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, vanaf 20-24 weken liep de buik/baarmoeder 'voor', ongeveer 4-5 weken. Daarom groei echo bij 32 weken (en onderzoek glucose), toen geschat gewicht van 2600 gram, 'passend' bij 37 weken. Geschat geboortegewicht a terme 9-10 pond. Maakte/maak je je zorgen erover? Nee, toen diabetes uitgesloten was niet meer. Was zelf ooit 9 pond, zijn vader is bijna 2 m lang en mijn moeder en al haar zussen hebben heel snel en soepel grote kinderen op de wereld gezet. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee. Gyn had het over een proefbevalling. Ik had een medische indicatie (andere reden), dus ik moest sowieso in ziekenhuis bevallen. En hoe is je bevalling gegaan ? Heel snel en soepel. 4 uur weeen, 20 minuten persen, beetje uitgescheurd. Bij 41+3 weken. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Mijn zoon was 4355 gram en 53 cm. Dat viel dus dus eigenlijk erg mee ten opzichte van wat ze voorspelt hadden. Mijn tweede Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, baarmoeder liep weer 4 weken 'voor' vanaf 18 weken en omdat mijn eerste al P97 was geweest, heel grote kans op groot kind. Weer groeiecho's, glucose controles. Mijn dochter werd geschat op 7,5-8 pond op grond van groeiecho's, dus men voorzag geen enkel probleem. Ikzelf heb altijd gedacht dat ze zwaarder zou worden als mijn eerste, omdat 2e meestal zwaarder is, dus ik had een 'eerst zien dan geloven' insteek t.a.v. die schattingen (en terecht ). Maakte/maak je je zorgen erover? Helemaal niet. Alles verliep precies hetzelfde als eerste en dat was ook helemaal goed gekomen. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee. Zeker gezien de succeservaring van de eerste. En hoe is je bevalling gegaan ? Nog sneller en soepeler. 2,5 uur weeen en 4 minuten zuchten bij persweeen (want het ging te snel ). Bij 41+5 weken. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Mijn dochter bleek 4520 gram en 53 cm. Dus duidelijk meer dan geschat. Wat ik wel heel vervelend heb gevonden, is dat mijn dochter omdat ze meer dan 4500 gram was, volgens protocol meteen naar het ziekenhuis moest voor glucose controle en observatie ! Was zo'n enorme domper na die fijne thuisbevalling, dat we zo snel mogelijk in de auto moesten naar ziekenhuis. Uiteindelijk hebben we 2 dagen moeten blijven om de glucosewaardes niet goed genoeg waren. Daar hadden ze me ook van te voren duidelijk over kunnen inlichten, dat die kans er in zou zitten als je een groot kind krijgt. Ook bij mijn oudste hebben ze dat overigens nooit verteld en ik heb het dus nooit geweten omdat we bij hem de dans ontsprongen zijn.
Wist je het van te voren? Ja. Op 32 weken werd hij 2600gram (sommige metingen liepen 4 weken voor) geschat, op 35 weken 3250gram en op 39.3 weken 3800gram geschat. Een groter kindje maar zeker niet extreem groot. 1 dag later ben ik bevallen en hij woog 4315gram en 53cm groot! Gynaecoloog zat er ruim een halve kilo naast!! Maakte/maak je je zorgen erover? Ja, ik heb er me even zorgen over gemaakt! Ook wat dingen beginnen opzoeken over ervaringen van andere mensen maar daar kwamen alleen positieve verhalen uit! Hebben ze nog maatregelen genomen? Over inleiden is er nooit gesproken! Wel heeft de gyne me op 39.3 weken gestript (wordt meestal pas na 40weken gedaan maar had toch al 3cm ontsluiting), volgende dag ben ik bevallen. En hoe is je bevalling gegaan ? De bevalling is uitstekend gegaan maar wel héél pijnlijk (zonder enige verdoving bevallen). Op 3uurtjes tijd bevallen!! Wel heeft hij even in het geboortekanaal gezeten door zijn gewicht en lengte, zag wat blauw toen hij eruit kwam en zijn schouders moesten er in 2 keer uitkomen En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Mijn dochter (ons eerste kindje) is op 38.4 weken geboren en woog 3490gram en 50.5cm! Werd een kleine 4 kilo geschat bij 40 weken!
hier 3 verhalen. Mijn oudste zoon werd geschat op bijna 7 pond op 40 weken,geen groeiecho's gehad. Was dus niet bang voor de bevalling. Met 36 weken precies braken sochtends mijn vliezen,was als de dood want het is een prematuurtje met 36 weken. Vk kwam en ik had al 9 cm ontsluiting,10 minuten later was daar mijn zoon,ze schrok toen ze hem zag. Hij werd nagekeken gewogen en gemeten. Hij woog maar liefst 10 pond en was 56 cm. En dat voor een prematuurtje haha,was blij dat hij 4 weken te vroeg was anders had ik het niet gered. Zwanger van mijn 2de zoon en weer geen groeiechos. Meneer werd geschat op 12 pond op 40 weken. Met 37 weken kreeg ik een ks. Hij woog 8 pond en was 53 cm. Mijn laatste zwangerschap veel echos gehad. Madam werd op 11 pond geschat op de 40 weken. Ik was volgens gyn en eerste 8 echos toch echt 3 jan 2012 uitgerekend,volgens eigen berekening eind dec(heb al die tijd tegen hun wil mijn eigen berekening aangehouden) ik werd 14 dec 2011 ingeleid op de zwangerschapsduur volgens echo en gyn op 37,2 weken. Ze was nog net geen 8 pond en werd geschat op 51,5 cm(3 dagen oud was ze 53 cm). Tijdens f groeiechos lag ze dus steeds 6 weken voor. En ja als ik de gyn zijn berekening aanhoud is ze idd een flinkerd voor de 37,2 weken geboorte. Maar heb wdl vanaf 17 weken zwangerschap me een wezenloos aan insuline spuiten gedaan want moest 100 eh per dag spuiten. In het vervolg doe ik dat dus niet meer want zo groot was ze niet als je naar mijn andere kids kijk. Wel is ze nu een reusje. Met haar 4,5 mbnd weegt ze ruim 8.5 kilo en is 69 cm lang reuzinnetje.