vocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb even een vraag, ik heb de laatste week erg veel last van vocht, voornamelijk in voeten en enkels, ik weet dat het bij de zwangerschap hoort, maar nu las ik ook dat zwangerschapsvergiftiging ook gepaart gaat met dikke voeten en handen, bij mijn handen heb ik het niet, maar mijn voeten zijn net klompen mijn enkels zijn ook erg dik, het is niet na lang lopen maar ik sta er s'morgens al mee op, moet ik dit melden bij mij vk? of is dit normaal.

ook heb ik een gevoelig plek boven mijn navel, het staat ook erg gespannen het is gevoelig als ik er op duw of over heen wrijf, ook is het onder mijn navel een beetje gevoelloos, dit heb ik al een tijdje en heb het al een keer met de vk over gehad, maar die had er geen verklaring voor, ze dacht door vocht.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het wel aangeven. Als je verder geen hoofdpijn of last hebt van je bovenbuik en hoge bloeddruk, doen ze verder niks maar dan weten ze het alvast.
    Hier ook last van vocht, met name in m'n benen, handen, gezicht en ook in m'n buik. 't Is verstandig om veel te drinken en ik heb een kussen onder het voeteneind van m'n matras liggen, dat helpt wel.
    Bij mij is het rondom mn navel en er net onder gevoelig, 'k weet niet waar dat van komt.

3. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik zou het ook melden, ik had ook al enkele weken last van vocht in voeten en enkels, ze hebben toen m'n bloeddruk genomen en bleek normaal te zijn maar in de dagen erna hield ik plots veel meer vocht vast (was 1 kg verzwaard op 2 dagen tijd puur door het vocht) en stonden voeten en enkels enorm gezwollen. Terug bloeddruk laten nemen en ja hoor, die was veel te hoog. Heb meteen medicatie gekregen om m'n bloeddruk terug normaal te krijgen en word nu ook regelmatig gecontroleerd op eiwitten in de urine, zodat ze tijdig kunnen ingrijpen als ik pre-eclampsie zou ontwikkelen. Sinds ik die medicatie neem, hou ik ook een hoop minder vocht vast.

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt moet morgen toch naar de vk, zal het aan geven, ook moet ik standaard urine mee nemen voor controle op eiwitten, en mijn bloed druk wordt ook weer opgemeten.

Deel Deze Pagina