Waar voelen jullie de baby in je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mausi, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik voel de baby bij mij meestal alleen onderin of hooguit aan de zijkanten. Wel heel duidelijk, maar nooit bovenin mijn buik.... Hebben jullie dat ook? Vroeg me af of dat wel normaal is.
    Vroeg het me sinds vorige week ineens af. Een vriendin had namelijk een draaipoging, omdat de baby in stuit lag en dit was errrg pijnlijk. Ik dacht ineens: ik voel bij mij ook alleen getrappel onderin... blijft hij dan ook in stuit liggen, als hij nu al nooit draait....!? :) :(

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik voel hem vaak links aan de zijkant van mijn buik (vrij onderin). Ik zou me nog niet zoveel zorgen maken hoe hij ligt hoor, dat kan nog alle kanten op!

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik voelde hem in het begin links onderaan.
    nu overal hihi

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik voel de baby sinds week 17 en dat begon met zachte plopjes links onderaan. Nu voel ik hem/haar overal maar wel het minst bovenin mijn buik. Maar de baby heeft nog genoeg tijd en ruimte om zich om te draaien en bij jou ook.
    Niet te druk maken en lekker genieten van het getrappel. ;)

5. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    in het begin van de zwangerschap voelde ik kleine onderin, maar na 28 weken ongeveer kwam ie hoger te liggen en nu voel ik de kleine steeds aan de rechterkant bovenin (lekker tegen mijn ribben aan)

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ik tot afgelopen woensdag ook altijd onderin, toen de CK toen ging voelen hoe ze lag hebben ze haar volgens mij onbewust wat gedraaid want ik kreeg toen een dikke steek helemaal onderin zowat in mn vagina, daar bleek toen inneens het hoofdje te zitten en dr beentjes boven want met hartje luisteren zag ja haar ook bovenin schoppen:D

in de wachtkamer voelde ik dr nog onderin schoppen, en na bezoekje dus eigenlijk best veel boven.

7. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ik voel de kleine sinds een week of 2 ook 'aan de buitenkant', dus niet meer alleen de kleine bewegingen in me buik zelf.
    Maar bij mij voel ik ook alleen maar schopjes aan de onderkant, net boven me schaambot.
    Vorige week met de 20-wkn-echo lag de kleine inderdaad in stuit, vandaar dat ik daar de bewegingen voel.
    Maar ja, er kan nog van alles gebeuren tussen nu en de bevalling, dus ik ga er van uit dat een draaipoging of ks niet nodig zal zijn... (hoop ik)

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik een tuimelaar krijg want ik voel hem elke keer op een andere plek. Soms onder, soms boven, maar ook wisselend tussen links en rechts!

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij heeft het ook best lang geduurd voor de kleine boven mijn navel ging schoppen. Logisch ook, want je baarmoeder is nog niet zo groot. Pas toen mijn baarmoeder richting ribben ging ging ik de kleine ook echt aan de zijkant bovenin voelen. Nu heeft de kleine echt nog alle ruimte, dus zou me voorlopig absoluut geen zorgen maken over stuit ofzo. Waarschijnlijk kan het gewoon nog lekker koppeltje duikelen in je buik ;)

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    In het begin voelde ik hem voornamelijk onderin en aan de zijkanten, maar sinds twee weken voel ik hem ook regelmatig in het midden en af en toe boven in mijn buik. Maar ik heb veel vruchtwater en hij heeft dan ook nog genoeg ruimte om lekker alle kanten op te draaien. Tot nu toe heeft hij van de stuk of 13 echo's nog maar een keer goed gelegen, de andere keren lag hij altijd over dwars. Maar we wachten rustig af, het duurt nog een aantal weken voordat het zo ver is.

11. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik voelde haar vorige week vooral onderin maar de laatste dagen voel ik haar bovenin en dat kan wel kloppen want de vk zei gister dat ze met haar hoofdje tegen m'n blaas aan ligt en d'r beentjes liggen dus boven. Ze vond het niet vreemd dat ik zoveel moest plassen;)

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb een kleine draaikont. Ik voel haar echt op steeds verschillende plaatsen.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik voel de beeb vooral onderin, vooral links en af en toe eens in het midden/rechts. Maak me er niet druk om, ze kan nog alle kanten uit!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier draait hij met zijn kontje naar boven aan mijn linkerkant als ik ga liggen.
    Maar door de dag heen ligt hij gewoon in zijn "relaxpositie" tussen mijn bekken in hoofdje rechts, kontje links.

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik voel hem/haar voornamelijk net boven mijn schaambot, en volgens de vk hoort ie' daar nu, dus het zal wel goed zijn. :) Vooral als ik voor de computer zit en een beetje voorover buig, ik schuif namelijk gewoon de huiskamer stoel naar de comp en die is wat laag, dus als ik voorover buig ga ik het voelen, net alsof ik trapjes krijg om recht op te gaan zitten haha

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik voel hem ook alleen onderin, laag in mijn buik. Voel echt z'n voetjes trappelen. Weet ook niet wanneer ie "moet" draaien..

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik voel haar aan de rechterzijkant

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Toen ik net zo ver was als jij nu bent voelde ik het ook voornamelijk onderin of aan de zijkant. Je baarmoeder komt nu namelijk ook nog niet zo hoog vandaar dat je het nog lager voelt. Gaat vanzelf veranderen als het wat hoger komt te zitten.
    Geen zorgen dus.

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik voel 'm voornamelijk onderin, of ter hoogte van mijn navel. Héél af en toe iets hoger. De beeb ligt tot nu toe ook in een stuit.

20. fiona

fiona Lid

14 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn kindje vooral bovenin recht maar soms ook links in het midden sinds vorige week voel ik af en toe een hoofd of bil bovenin mijn buik m'n vriendin begon over baby's die in stuit liggen en toen begon ik m ineens te knijpen ligt mijn babytje wel in de goede positie?? Dinsdag weer naar de VK hopenlijk kunnen die me vertellen dat ons kindje ligt zoals het hoort te liggen??

Deel Deze Pagina