Hallo, Ik heb nu al 2 weken last van dat ik telkens een hele harde stijve buik heb. Volgens mij is het geen "harde buik", want het doet niet echt zeer. Vind het alleen erg lastig en ongemakkelijk. Mijn buik is vaak zo hard dat ik er wel een spijker op krom kan slaan. Is dit normaal? Ik heb geen idee aangezien dit mijn eerste zwangerschap is.
Hoihoi, Waarschijnlijk komt het omdat je buik even moet wennen aan de groei van de buik, daardoor staat en voelt het strak. Als je dan even lekker gaat liggen met een kruikje of in bad word het dan wel weer soepel? Heb je het de hele dag of alleen op bepaalde momenten, komt en gaat het? Geef het bij je volgende controle even aan bij je verloskundige. Imke
Hoi imke, Eigenlijk kan het soms uren achtereen duren. Ben laatst ook lekker in bad gaan liggen maar werd niet beter. En het is ook niet echt zo dat ik erachter kan komen wanneer het komt want soms begint het s ochtends al en soms s middags pas. Zoals gisteren heb ik er van s ochtends tot in de avond last van gehad. Daarna werd het weer soepel.