Gevecht om te gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi dames,

Mijn dochter valt officieel niet meer in de categorie dreumes, maar door algehele ontwikkelings achterstand zit zij nog wel op dit niveau.
    Zij heeft altijd al moeite gehad met gaan slapen (s avonds) meestal was ze dan nog wel een uurtje bezig om in slaap te vallen maar de laatste weken is het echt een drama geworden. We leggen haar rond half 8 op bed en dan begint het grote protest. Gister is ze tot half 10 bezig geweest. Eergisteren was ze tot 11 uur bezig. Ik weet niet waar het aan ligt... Overdag slaapt ze niet langer dan een uurtje of 1,5. Ze is ook echt moe als we haar s avonds naar bed brengen. Ook s ochtends is ze heel vroeg wakker. Half 6/6 uur max. Vanochtend heb ik haar op d'r buikje gelegd (ze kan er niet zelf op draaien, wel terug draaien!) en heeft ze ineens tot half 9 geslapen! Maar ja of dat nu de oplossing is? Heeft iemand een goed idee?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ze graag op haar buik slaapt en haar hoofd wel kan draaien/omhoog houden dan zou ik dat wel enkele dagen proberen.
    Ze is 3,5 jaar? Gebruik je nog een slaapzak of al een dekbed? Hier werd mijn zoontje de laatste weken vaak wakker s'avonds en sinds ik de zomerslaapzak gebruik word hij niet meer wakker. Kan toeval zijn van einde 15maandensprong maar ik vind het toch opvallend. Misschien heeft je dochter het ook te warm?
    En gebruiken jullie een nachtlampje? Dan kan ze zien dat alles veilig is als ze in haar bed ligt.
    Ik laat mijn zoontje zelf aangeven wanneer hij wil slapen, is altijd wel tussen 19 en 20u maar ik zorg dat s'avonds zijn slaapknuffel beneden ligt. Als hij daarmee gaat fletsen dan wil hij naar bed

Edit : Ik zie nu dat ze kan terugdraaien als ze op haar buik ligt. Dan zou ik het zeker proberen want dan is het compleet veilig

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor je reactie sydneys,
    Ja ze heeft een slaapzak, een dekbedje raakt de binnen mum van tijd kwijt. Gebruik nu een zomer slaapzak. Ze kan haar hoofdje van links naar rechts bewegen als ze op d'r buik ligt maar hem niet geheel optillen daardoor vind ik het dus een beetje link voor de hele nacht. Maar goed het lijkt idd dat ze op d'r buikje het lekkerste ligt en dus ook veel langer slaapt. Moeilijk! Maar zal het toch eens met de revalidatie arts overleggen. Dan nog vraag ik me wel af waarom ze s'avonds niet wil gaan slapen.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Probeer het anders enkele keren overdag. En eventueel weer s'ochtends zoals je vandaag hebt gedaan. Zo krijg jij er ook meer vertrouwen in en als je het vertrouwen hebt en ze gaat zo echt beter slapen kan je haar ook s'avonds al op haar buik leggen.

Kan ook oververmoeidheid zijn en dat ze daarom s'avonds moeilijk tot niet wil slapen maar als ze overdag beter slaapt door op haar buikje te liggen gaat ze s'avonds misschien ook gemakkelijker slapen

Kan ze nog sterker worden in haar nekje? Ligt ze overdag veel op de buik? Misschien dat zo haar spieren ook sterker worden maar dat weet jij beter dan ik ;)

Deel Deze Pagina