Ik weet het niet meer hoor pfff ben helemaal uitgeput!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanbabyboy, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbabyboy

4 mrt 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 10 weken heeft nog steeds vreselijke last van buikkrampjes. Vraag me nu echt af of ze misschien geen voedsel allergie heeft. Ik ben helemaal uitgeput. Ze is elke keer heeeel onrustig, dit ook tijdens het aanleggen. Ik geef zelf borstvoeding wat zelf uitputtend is maar wil het toch doorzetten omdat ik me anders vreselijk schuldig zou voelen als ik ermee zou stoppen. Alleen is ze nooit echt rustig en huilt veeeeel en wil toch hypoallergene melk geven om te kijken of ze toch een voedsel allergie heeft of niet. Ik zou ook op dieet kunnen gaan maar dat is gewoon niet te doen.
    Wie heeft dit ook meegemaakt want dit is echt zwaar. Ik loop constant te stressen want heb natuurlijk graag dat ze comfortabel is en dat ze blij is. Maak me de hele tijd zorgen om haar of het misschien niet iets anders is. Haar ontlasting is ook vrij dun, bijna diarree zeg maar en vandaag rook het heel zuur. Ik weet het echt niet meer. Is dit normaal. Als je naar de dokter gaat dan zeggen ze ja dat hoort er allemaal bij, het gaat wel over maar vraag me toch echt af of dit normaal is hoor. Ik slaap bijna niet, eet slecht omdat ik gewoon geen tijd heb omdat ik haar constant moet troosten. Mijn man die helpt natuurlijk ook maar het is voor allebei heeel moeilijk omdat ze vaak ontroostbaar is. Wie heeft dit ook meegemaakt???

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Het lijkt me goed om deskundig advies van b.v. een lactatiekundige in te winnen. Volgens mij gaat die borstvoeding een beetje ten koste van jouzelf en dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik dacht ook dat ik een schuldgevoel zou krijgen als ik geen borstvoeding zou geven maar dat viel reuze mee...

sterkte er mee...

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    dat was ook mijn eerste gedachte...vraag hulp van lactatie kundige! sterkte ermee!!

4. adi

adi Niet meer actief

Krampjes zijn heel normaal met deze leeftijd, en due kunnen heel heftig zijn!

Overigens, als je denkt dat ze last heeft van de voeding, dan zou ik niet gaan overstappen op kv, want dat is alleen maar een grotere aanslag op haar darmen nu. En niet op eigen houtje dingen uitproberen.

Als je echt denkt dat ze pijn heeft en dat die niet van buikkrampjes komt, ga met haar naar de ha.

Ha-voeding is geen dieetvoeding, die helpt alleen preventief, die kan geen allergie oplossen. Stel dat ze kma heeft is het beste als je zelf op dieet gaat.

Voor jezelf: je bent aan het ontzwangeren en zit nog vol hormonen. Ga zelf slapen als zij ook slaapt, vaker op de dag.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je zou een dieet kunnen proberen en zien of je verbetering ziet.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook met haar naar de huisarts gaan om eventuele andere dingen uit te sluiten (zoals -verborgen- reflux). En idd zelf op dieet, borstvoeding is echt het fijnste voor de darmpjes. Maar doe dit alleen in overleg met je huisarts of zelfs een dietiste.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Is ze onrustig bij het aanhappen en als ze dan drinkt laat ze steeds los en draait z haar hoofd weg en dan weer wel aanhappen? Dat kan een teken zijn van verborgen reflux. Ook als ze steeds slikt, daar moet je even op letten. En krijsen. Het hoeft niet te zijn dat ze veel spuugt want bij verborgen reflux slikt ze het gewoon weer door, samen met maagzuur wat zeer doet. Mocht dit het zijn dan of vóór iedere voeding nutriton geven of overstappen op gedeeltelijk flesvoeding die je ook indikt met nutriton.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

Krampen zijn nog steeds normaal het word niet voor niets de 3 maand kolieken ggenoemd. En de een heeft er meer last van als een ander.

Bv stoppen zou ik niet doen er ligd nu een beschermlaagje in de darmen enals je nu kv gaat geven schuurt dat er weer af en moeten der darmen weer wennen aan de kv dat kan weken duren.

Let zelf een beetje op je eten maar ga niet lopen "kloten" met haar voeding.

Wacht het nog even 2 tot 3 weken af en daarna moet het aanzienlijk minder worden zo niet dan zou ik aan de bel trekken

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Als ik het zo lees denki ok meer aan verb reflux. Ik zou een ard raadplegen en vooral niet zelf dingen uitproberen. En dan geeft je ha voeding en blijkt het iets anders dan is je bv naar de knoppen. Toch jammer. Mijn dochter is net van de reflux medicatie af en gaat nu naar 5 mnd goed ze huilde ook veel ik dacht eerst ook krampjes dus ben ook op mijn eigen voeding gaan letten en het ging niet beter. Dus naar de ka geweest en die zij reflu.( dit waren haar symptomen, veel huilen, veel de hik, voeding terugslikken smakken belletje blazen, en onrustig aan de borst, grote zuikbehoefte.) Zoek het snel uit, en probeer door te gaan met bv, en bel eventueel een lactatiekundige. Sterkte.

10. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Komt ze genoeg aan? Mijn dochtertje was ook erg onrustig, ook bij het aanleggen en veel huilen. Bij mij was het zo dat ik niet voldoende bv had. Ik zou ook hulp vragen bij een lacatiedeskundige.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben zelf wel op dieet ivm de koemelkallergie van mijn dochter en dat is echt prima te doen hoor. HA-voeding zou ze ook niet kunnen verdragen, ze heeft een weekje Nutramigen AA gehad (om snel te kunnen testen of ze een allergie heeft) en raakte daar volledig verstopt van, dus ook dat is hier geen optie. Maar ze had geen allergie-klachten meer (geen reflux, geen onrust, niet meer overstrekken).
    Nu wilde ik sowieso bv blijven geven, en met een dieet gaat dat dus echt super goed; ze heeft geen klachten.

Ik mag geen (dierlijke) melkproducten, geen soja-producten, geen ei, geen pinda, geen noten en zaden. En ik mocht eerst ook geen vis, schaal- en schelpdieren, maar na provocatie bleek ze daar niet op te reageren, dus dat eet ik nu weer wel. Ik ga nu provoceren met noten en zaden :)

Het klinkt echt zwaarder dan het is, ik mag natuurlijk veel niet, maar er zijn veel alternatieven.

12. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad de borstvoeding blijven geven (moet ze wel voldoende aankomen), daarnaast gebruik ik Infacol werkt met 3 dagen en doet het prima, maar mijn zoon had alleen s`avonds last van krampjes. Ik zou in jou geval ook de HA bellen.
    Sterkte, kan mij indenken dat het enorm vermoeiend is.

Deel Deze Pagina