Ik besef me ineens dat de bevalling en de zwangerschap extra bijzonder zijn voor mijn vriend. Hij heeft nog een dochtertje van 4 die hij niet mag zien. (2 keer gezien) Zijn ex is expres zwanger geworden van hem, heeft het toen uitgemaakt en na 4 maanden pas verteld. Ze wilde het voor zichzelf houden en helaas heb je dan als de bio pappa niet veel te vertellen. Hij heeft het hier heel zwaar mee want hij mist zijn dochtertje elke dag. Haar foto staat bij ons in huis en we houden de sites die haar moeder maakt goed in de gaten voor nieuwe info en foto's. Hij wilde heel graag een kindje en dit keer is het ook een meisje. Hij geniet met volle teugen van alles wat hij nu wel mee mag maken, maar had voor me gevoel soms liever een jongetje gehad. Denk dat dat minder gevoellig voor hem was geweest. Wij gaan er vanuit dat als zijn dochter wat ouder is we haar wel zullen zien en we haar half zusje ook kunnen laten zien... Ben benieuwd of onze baby net zo op hem lijkt als zijn andere dochtertje. Dat zal hem goed doen
Wat vreselijk voor je vriend zeg! Ik snap die mensen niet die zo dat iemand kunnen flikken dat is toch niet iets waar je zo mee om mag gaan he? Het is heerlijk dat ie het nu mee kan maken ik denk zelf dat ie hun n iet gaat vergelijken zodra ze geboren is hoor. tuurlijk die ervaring die hij heeft maakt hem zo dat ie gewoon extra geniet en een gevoelige snaar raakt maar hij zal ook zien dat het echt 2 verschillende dingen zijn en komt vast goed! Ik vind lief hoe je zo meeleeft met je mannetje!
Tja wou dat ik meer voor hem kon doen maar helaas... hij praat er ook niet zo heel graag over. Wil eigenlijk al helemaal niet dat ik het op een forum gooit, maar jullie kunnen me toch niet Heb er zelf nooit een probleem mee gehad, maar kan er soms gewoon ontzettend boos om worden, dat vrouwen dat kunnen flikken.... Moet er ook niet aan denken eigenlijk om een zwangerschap niet met een partner te kunnen delen. Heb soms het idee dat ze zich best wel eenzaam heeft moeten voelen en kan me dan ook niet voorstellen dat ze het persee alleen wilde doen.
ja ik denk dat je je dat soort mensen niet kan begrijpen als je zelf wel bepaalde normen en waarden hebt, moet je ook niet echt gaan proberen, je kan beter doen zoals jij doet, die energie in je vriend begrijpen stoppen... Haha ja mijn man is gewend dat ik open alles eruit gooi (dus ook op het forum) hij is niet anders gewend van me dus dat scheelt weer.. je doet genoeg meid gewoon even heerlijk geniet van nog effe zwanger zijn en straks jullie kleine baby in jullie armen!
Jeetje wat n verhaal, hier namelijk precies hetzelfde. Mijn vriend mag ook zijn dochter van 3 niet zien! T is echt verschrikkelijk... Wat n k*twijf. Heb er gewoon geen woorden voor... En niets helpt ook, welke procedure je ook in gaat. De moeder heeft alle recht, en als dat niet meer op gaat verzint ze van alles om het toch tegen te houden. Dus hier is het ook extra bijzonder..
Ontzettend verdrietig zeg voor je vriend... De man van mijn moeder ziet zijn kinderen ook niet dankzij zijn ex terwijl het echt een onwijs lieve man is! Maar hij wilde scheiden van haar en tsja, dan ben je de boeman Succes met je bevalling en geniet ze!
hier hetzelfde. mijn vriend heeft ook een dochtertje van bijna 6 jaar,die hij ook nooit meer ziet. hij heeft haar voor het laatst gezien,toen ze 3 jaar was. ze speelde echt met die kleine meid. als haar humeur niet goed was,mocht hij zijn kind niet zien. en toen hij een relatie met mij kreeg,was het helemaal voorbij. ze wou geen andere vrouw bij haar kind in de buurt hebben,maar zij mocht wel een andere relatei hebben,en moest de kleine meid ook tegen deze man papa zeggen. nu zijn ze ruim 1 jaar geleden naar leiden verhuist. hij weet nu dus niet,hoe het met zijn dochter gaat. samen met mijn vriend heb ik een dochtertje,en hij echt super blij met haar,maar weet nu ook wat hij al die tijd heeft gemist. soms zag hij zijn andere dochter voor een paar maanden niet,en dan weer een hele tijd wel. hij vindt het jammer dat hij zijn andere dochter niet meer ziet,maar is ook wel blij,dat het getouwtrek voorbij is. hij is nu aan het genieten, van onze kleine meid,en de zwangerschap van ons 2de kindje samen.
Jeee, wat een b*tch! Vreselijk, als je zoiets met opzet doet. Ik hoop voor je vriend dat zijn dochter inderdaad naar hem toe komt op een gegeven moment.
Maar het is toch zo (in geval van de vriend van topicstarter) dat wanneer hij een dna test eist, en deze is positief dat hij het kind dan toch gewoon kan zien? Volgens mij kan hij dan gewoon bezoekrecht eisen hoor.
Meisjex was het maar zo makkelijk.. Mijn vriend is de papa van zijn dochter, maar zijn ex heeft besloten kort na de geboorte bij hem weg te gaan. Er is bezoekregeling afgedwongen via de rechtbank, maar zij had elke keer weer een smoes of leugen waardoor hij haar weer niet kon zien. Zo heeft ze ook vele verhalen over hem rondgestrooid die puur leugens waren, alleen maar om het kind bij haar (en nieuwe vriend) te houden en niet meer omgang te laten hebben met haar eigen vader. Ik denk als ze oud genoeg is dat ze wil weten waar ze vandaan komt en dat ze op zoek zal gaan naar haar vader. Welke verhalen ze ook heeft gehoord. Iedereen wil weten wie zijn of haar ouders zijn. Het is zo hard. Je eigen kind niet mogen zien en je ook nog constant te moeten verdedigen tegen leugens.. Ze krijgt haar verdiende loon denk ik ooit wel. Dat hoop ik tenminste. Iedereen succes die in dezelfde situatie zit!
wij gingen pas de baby erkennen en die vrouw zei tegen mijn vriend je kan erkennen maar je hebt toch geen enkel recht! dus ik zzei nou lekker dan stel er gebeurd wat met mij en dan? Toen zei ze maakt mij niet uit want ben toch gescheiden! gek wereldje voor de papa,s hoor liefs