Het is inderdaad ook mooi om in je wastafel meubel je wasmanden weg te werken. Op Google zie je mooie voorbeelden.
Oh maar mijn man zou dan de extra wc links laten liggen en op de badkamer gaan… op de een of andere manier is badkamer fijner voor hem ook als hij beneden was ging hij boven naar de wc, en bedankt als ik daarna daar moest zijn… Dus voor ons een ware zegen geen wc op badkamer meer.
Hier ook een grote badkamer. Heerlijk zoveel ruimte! - Een grote dubbele wastafel met voldoende opbergruimte eronder (lades geen planken). - een grote verwarmde spiegel met eigen verlichting. - een radiator met stangen waar je handdoeken en kleding op kunt hangen. - een aparte kast met opbergruimte - een dubbele douche. Regendouche is heerlijk en daar zit ook een handdouche bij als je een harde straal nodig hebt (gebruik ik zelden). - inbouwschap voor douchespullen in de douche. Veel mooier en strakker dan losse mandjes etc. - vrijstaand bad is wel echt schitterend. Zeker als er ruimte is. Test altijd het bad in de winkel op diepte en afmetingen! Zeker met een lange man wil je onder het water blijven. - inbouwkranen zijn een stuk duurder maar zoveel mooier dan opbouw. - vloerverwarming Geen bovenkastjes (beetje rommelig en ouderwets). Bij voorkeur geen wasmachine of droger etc in je badkamer als dat niet noodzakelijk is. Zorg dat alles zwevend is! Staat veel ruimtelijker en is hygiënisch. Hou rekening met dimbare warme ledverlichting en een goede stofzuiger en ventilatie. En hier dus een extra wc boven. Als de ruimte er is is dat wel veel prettiger. Je staat niet prettig langdurig in een badkamer waar iemand net uitgebreid naar de wc is geweest. En als je wilt ontspannen in bad is het niet fijn dat er continu mensen naar het toilet gaan.
Wij hebben een ruime inloopdouche met inderdaad van die nisjes voor shampoo ed. Ideaal! Mijn man heeft het tegeltje erin gewoon heel lichtjes op afschot gelegd, dus water blijft er niet in staan. Sowieso kasten voor voorraad shampoos, handdoeken ed. Dubbele wastafel vind ik ook erg fijn. Als er ruimte is voor een toilet zou ik dat toch doen. Stap je zo van de wc onder de douche of andersom.
Grappig al die verschillende wensen. De een zegt absoluut een wc, de ander absoluut niet. Wasmachine (& droger) ook verschillend. En zo heb ik geen rekening gehouden met man met bad kiezen want hij gaat er thuis toch nooit in. Wel weer met de douche rekening gehouden met zijn lengte (2,04m).
Dubbele wastafel van tenminste 120 breed Douche met zitje van 90-120? (wel gesloten). Geen regendouche. Geen wc erin! (wij hebben boven aparte wc) dat is ideaal; als je dat niet hebt, zou ik de ruimte afsluiten zelfs.
- Grote doucheruimte met ingebouwde ruimte voor al je flesjes en meerder douche opties - Wc met in afgesloten ruimte met deur. - Dubbele wastafel, zodat je tegelijk je tanden kunt poetsen zonder ruzie te maken - Vrijstaand bad (met bubbels!) - Apart plekje om aan kaptafel te zitten om make-up op te doen (voor als je lui c.q. brak bent wanneer wet february weer begonnen is... ) - Genoeg ruimte voor kastjes enzo
Als je een te zachte straal hebt voor een regendouche moet je een hydrofoor aanschaffen. Probleem opgelost. Zit bij ons in de meterkast. Qua wel geen wc. Wij hebben badkamer en suite (in aparte ruimte) en los toilet ook en suite (in aparte ruimte). Ideaal. Je kunt naar toilet als de ander tanden staat te poetsen. Als het niet en-suite is zou ik denk ik wel voor extra toilet in badkamer gaan. En volgens mij nog niet genoemd: zeker ook vloerverwarming nemen naast de extra radiator (voor de handdoeken) Wij hebben badkamer vergelijkbare grootte en deel gestuct. Wordt toch snel viezig. Ik zou alles laten betegelen als ik het opnieuw zou doen. douchen in nis, ideaal. Hoef nooit glazen wand schoon te maken. op Pinterest zijn heel veel ideeen te vinden, zou ik zeker inspiratie op gaan doen en uitstraling van de badkamer wordt bepaald door de tegels en materialen. Denk daar goed over na en laat je goed adviseren. Ook op Linter weg hier veel inspiratie voor te vinden.
Een bad heb ik gehad, 7 jaar lang. Volgens mij heb ik er 2 keer in gelegen, man 1 keer. De kinderen wel vaker, soms ook maanden niet, maar nu we geen bad hebben, heb ik niemand erover gehoord. Het was vooral onze grote teil voor diverse schoonmaakklussen Maar als je toch de ruimte hebt, dan is het wel een logische toevoeging aan je badkamer. Ik zou vooral voor een mooie ruime inloopdouche of ruime douchecabine gaan. Ik geef de voorkeur aan een gewone afneembare douchekop die je vlak boven je hoofd kan afstellen. Regendouches en dubbele douches lijken mij persoonlijk overbodig. Wel doen: een dubbele wastafel, lekker veel opbergruimte, meerdere mooi weggewerkte wasmanden om gelijk te sorteren. De wc absoluut apart. En alles voorzien van goede afzuiging natuurlijk.
Als ik in bad zit, is de deur op slot - niemand kan dan op de badkamer naar de wc, lopen ze maar even de trap af Als je 1 wc hebt, zou ik heb afzonderlijk van de badkamer doen. Maar bij sowieso een wc beneden en dan boven de tweede, zou ik die het liefst op de badkamer hebben. Hier ook gewoon goede ventilatie, ik zit nooit in wc-stank ofzo; in de 14 jaar dat we hier wonen is dat echt 0x een probleem geweest.
Hier geen dubbele wastafel maar 2x een aparte opstelling dus 2x 1.20 wastafel met dubbele lades eronder en spiegel erboven. Heerlijk is dat want de kinderen hebben nu hun hele eigen wastafel. Tussen de wastafels een hoge zwevende kast. Semi vrijstaand bad en inloopdouche. Geen toitel want we hebben boven en aparte toiletruimte. Ik vind en toilet in de badkamer altijd een beetje vies.
Nisjes zijn erg handig! Wij hebben er meerdere. toilet zou ik er zeker bijdoen wij hebben er een zitje bij laten maken en dat is erg fijn! En een radiator op een handige plek. wij hebben 1 grote wastafel met dubbele kranen en een spiegel. Ook opbergruimte is belangrijk.
Inderdaad goed nadenken waar je bijvoorbeeld je handdoeken wilt hebben hangen. Ik vind het fijn dat als ik uit de douche kom er direct bij kan (hangen op verwarmde radiator en die moet dan dus wel aan de goede kant van de douche hangen zodat je erbij kunt). En als je een regendouche wilt of een dubbele douche, goed checken of je ketel dit aankan en dat je wel een goede, krachtige straal blijft houden. Wij hebben twee badkamers met in allebei een regendouche en ligbad en in principe kan alles hier tegelijk aan staan zonder dat je daar last van hebt (gebeurt niet vaak hoor, maar het idee dat het wel kan is fijn!). En geen toilet op de badkamer, wij hebben drie losse toiletten en daar ben ik echt heel blij mee! (en we zijn maar met zijn drieën hahaha)