Baby 7,5 maand wil zijn flessen niet meer drinken, wat nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door T84, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, mijn zoontje van 7.5 maand wil zijn flesjes melk niet meer drinken.. terwijl hij het altijd zonder problemen dronk. De rest van de voeding gaat er prima in. Is er misschien een oplossoing om een ander soort opvolgmelk te geven? Of is hij het gewoon zat?
    De ochtend fles geef ik al als pap zodat hij dat wel binnen krijgt.
    Schema:
    +- 6.30/7.00 bordje pap
    +- 9.30 potje fruit
    +- 12.30- 13.00 fles 180+6 en daarna boterham
    +- 16.00- 16.30 potje avondeten
    +- 18.30 fles 180 + 6 + rijstebloem.

Het vaste eten gaat er zonder problemen in, de fles van 12.30 drinkt hij maar een paar slokken en wil het verder niet meer. De fles van 18.30 ook een paar slokken en soms ongeveer 70cc drinkt hij op. Dit is toch veel te weinig? Wat moet ik doen?
    Hij woog de laatste keer bijna 9 kilo bij het CB.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het kan heel goed een fase zijn. Heb je het idee dat je zoontje tandjes krijgt? (kwijlen, kauwen) Dan drinken kindjes vaak wat minder. Ook bij een verkoudheid is dit vaak zo. Dit gaat vanzelf over. Misschien kan je de melk tijdelijk iets kouder aanbieden. Ook kan je eens een toetje (bv een beetje yoghurt) aanbieden. Succes!

Groetjes Linda

3. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik denk wel dat er tandjes aan zitten te komen en hij is idd een beetje verkouden. Ik wacht het wel even af, want het kan toch geen kwaad dat hij nu te weinig melk drinkt? Of moet ik hem dan vitamine D extra geven?
    Bedankt voor de tip over de yoghurt.
    Kan ik de avondfles die ik geef eventueel als pap aanbieden gemaakt van rijstebloem of is dat teveel met de (fijne granen) pap die hij in de ochtend krijgt?
    Bedankt alvast..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je zou je zoontje sowieso vitamine D bij kunnen geven. Er is namelijk een nieuw advies van kracht dat alle kindjes onder 4 jaar, ongeacht de soort en hoeveelheid (fles)voeding, 10 microgram vitamine D extra moeten krijgen. Zie ook deze link: Vitamine D: naar eenduidige suppletieadviezen | Voedingscentrum

Je mag 2 papflessen per dag geven, dus je zou 's avonds pap kunnen aanbieden! Beterschap met je zoontje, hopelijk gaat het drinken snel weer iets beter!

Groetjes Linda

5. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor je advies! Het blijkt nu dat hij de fles gewoon niet meer wil, maar uit een beker drinkt hij wel. Dus ga dat maar verder met hem oefenen, haha!
    Iig bedankt!

Deel Deze Pagina