veel water overdag drinken en dan 2, 3 glaasjes roosvicee laxo. ik heb zelf ook iets tegen medicijnen en heb zelf ook gepost. kwamen vrij veel reacties op maar ook de medicijntjes en ik moet zeggen dat die laxo ook nog lekker smaakt! (het is gewoon siroop, gemaakt van pruimen)
Heel veel drinken en daar echt op letten, braaf elke dag je fruit eten, bruin brood en hier boter of margarine oid op smeren ivm de vetten. De tijd nemen om op 't toilet te zitten, en als dat niet voldoende helpt; activa yoghurt, lijnzaad door je yoghurt, gedroogde pruimen.
Zorg dat je echt geen producten meer eet van wit meel (denk niet alleen aan wit brood, maar ook aan koekjes e.d!) Ook als je daarnaast nog genoeg vezels eet, kan wit meel gewoon enorm stoppen als je daar gevoelig voor bent. Veel vezels eten heeft alleen zin, als je daarnaast ook veel vocht binnen krijgt. Af en toe eens roosvicee laxo o.i.d. gebruiken zal geen kwaad kunnen, maar ik zou er niet te lang mee doorgaan zonder doktersadvies. Ik denk namelijk niet dat je er echt afhankelijk van wilt worden. Je kunt het heus een keer gebruiken om het op gang te helpen als je echt al lang niet meer bent geweest en daar veel last van hebt. Maar ga het niet 'zomaar' preventief gebruiken. Heb je huismiddeltjes zoals ontbuitkoekm sinaasappelsap en gedroogd fruit (m.n. pruimen) al geprobeerd? Let wel op: wat bij de een laxerend werkt, kan bij de ander stoppend werken en andersom.
De dag starten met een glas warm water. Niet zo lekker en best lastig als je misselijk ben, maar 9 van 10x werkt dit heel goed. Het verbaasde mij ook..
sinaasappels met hopen en fruitsap(sinaasappelsap) en een rondje gaan wandelen. Hier ook last van, met echt buikpijn op de koop toe