Zou ik in blijde verwachting zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door siriel, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik hebben 3 kids, 2 van mij en 1 van ons samen. Toen onze jongste nog borstvoeding kreeg bestond de wens voor een vierde kindje. Hoe leuk zou dat zijn voor onze jongste, want tussen de andere 2 kids en de jongste zit een behoorlijk leeftijdsverschil. (ik was jong mama). Maar ik raakte niet in verwachting tijdens de borstvoedingsperiode. Toen ik naar een maand of 7 toch weer ging menstrueren ontstonden er bij mijn man twijfels..
    We hebben 3 gezonde kids, moeten we niet gewoon tevreden zijn? Ik heb voor dat de jongste geboren werd 2 x over een miskraam gehad (leeg vruchtzakje). En mijn man was gewoon ook bang dat er misschien iets mis zou gaan met het kindje of met mij. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis opgenomen met verschijnselen van een dreigende zwangerschapsvergifteging. Een dag later werd ons zoontje geboren. En alles ging en gaat prima.
    Dus we hebben toch besloten om het bij onze 3 kids te laten. Mijn man heeft zich toen eind april laten steriliseren. Ik wil nml niet meer aan de pil, en met condooms...Tja dat gaat toch een keer "vergeten" worden. Maar nu heb ik altijd een cyclus gehad van 28 dagen, maar de laatste 2 maanden is het ineens 26 dagen. Wij hebben in de vruchtbare periode gesext (dat heb ik uitgerekend met zo'n calculator) Alleen zagen wij dat er een scheurtje in het condoom zat..
    De sterilisatie is nog maar kort geleden dus er zal echt nog wel "goed' zaad aanwezig zijn denk ik.
    En nu dus de grote vraag of ik zwanger zou zijn..:)
    Mijn man doet er heel luchtig over, als het zo is, dan heeft het zo moeten zijn, moeten we gewoon de eventuele angstjes aan de kant zetten en heerlijk genieten.
    Echt.. diep van binnen hoop ik het best wel.
    Maar nu ben ik dus al 2 ochtenden misselijk. ik heb 3 dagen geleden een halve dag enorme steken rechts onderin mijn buik gehad (innesteling?) Misschien wil ik het wel stiekum zien, maar ik ben zo zenuwachtig. Na het scheuren van het condoom ben ik uit voorzorg maar begonnen met foliumzuur, dat had ik nog staan, en mijn gevoel zei ook dat ik dat moest doen..
    Ik ben zo benieuwd.
    Mijn man wist toendertijd voor 100% dat het voor hem zo goed was met 3 kids. Dat vind hij nog steeds. Ik heb mij daar bij neergelegd, we zijn hartstikke gelukkig zo, en ik ga niet mijn zin doordrijven. Je moet het samen willen. Maar ik vind het wel fijn dat mijn man nu zegt, dat als ik in verwachting ben, het zo heeft moeten zijn..en dat we er dan van moeten genieten.
    Ik heb geen idee hoe groot de kans is, aangezien hij 4 weken gesteriliseerd was toen het condoom scheurde..
    Ik wil zo graag duidelijkheid, maar een testje heeft nog geen zin ben ik bang:)

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het zou wellicht kunnen, maar duidelijkheid krijg je toch écht alleen van een testje... Niet van de gokpoging van één of meer forummers :D

3. Aviya

Aviya Niet meer actief

EVen afwachten tot je kan testen... laat je niet gek maken, dan kan het ook geen teleurstelling worden mocht het niet zo zijn, maarre ik hoop stiekem voor jou dat het toch zo is, mede doordat je man zo luchtig er over is ;)

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Ah ja, ik weet ook wel dat het of wel zo is of niet zo is, en dat dat niet van de mening van iemand hier afhangt, maar het schrijft wel even lekker weg:D:D

5. Aviya

Aviya Niet meer actief

:D;) even wegschrijven en wegdromen bij wat kan zijn, maar ik hoop echt voor je dat het binnenkort niet meer bij wegdromen blijft, ook al mag ik dit misschien nu nog niet zeggen:) ik duim in ieder geval voor je dat het positief mag wezen

6. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Ik heb ff voor je gekeken op internet en dit heb ik gevonden:
    [FONT=@Arial Unicode MS]Na de sterilisatie bent u niet meteen onvruchtbaar!
    Gedurende de eerste maanden na de sterilisatie komen bij een zaadlozing namelijk nog zaadcellen vrij. Daarom moet u tijdens deze periode bij geslachtsgemeenschap een voorbehoedmiddel gebruiken. Drie maanden na de sterilisatie en voldoende zaadlozingen zijn meestal geen zaadcellen meer aanwezig in het zaadvocht. Na een periode van ongeveer drie maanden zal in het laboratorium een zaadmonster worden onderzocht. Dit onderzoek is essentieel om onvruchtbaarheid te kunnen vaststellen. Hiervoor krijgt u van uw behandelend arts een potje mee, waarin u al het sperma moet opvangen. U moet het potje met het zaad monster binnen 2 uur inleveren op een door uw behandelend arts aangegeven locatie. De uitslag van het laboratoriumonderzoek krijgt u binnen 7 dagen van uw behandelend arts. Wanneer geen zaadcellen meer zichtbaar zijn in het zaadmonster of een gering aantal niet-bewegende zaadcellen, dan is de sterilisatie geslaagd en de behandeling afgerond. In dit geval bent u onvruchtbaar en kunt u of uw partner stoppen met het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Het kan echter voorkomen dat u meerdere malen een zaadmonster moet inleveren, totdat het laboratoriumonderzoek laat zien dat geen zaadcellen meer aanwezig zijn.[/FONT]

Dus ik zou een testje doen als ik jou was wanneer het zover is :)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Goh dat is wel heel spannend. Echt een soort van laatste kans.... Ik duim voor je!!!

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    spannend zeg, en wanneer kan je testen?

9. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik duim voor je!

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoi, las net je verhaal en vind het wel erg spannend voor je! Heb je al getest?

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties :D ik heb eerst op 10 juni getest, toen zat ik precies op 26 dagen (dat was mijn cyclus laatste 2 maand) maar spierwit. Toen heb ik vanochtend getest (28 dagen) zo is mijn cyclus normaal altijd, de test leek wit, maar elke keer als ik er na kijk, lijkt het net of ik toch een vaag streepje zie..aaaaaah!!! Ik heb getest met de kruidvat 2 voor 5 euro, die heb ik eigenlijk bij al mijn zwangerschappen gebruikt, ook omdat deze vaak al vroeg een goed resultaat ziet. Maar weet nu nog niet echt iets. Wel heb ik het gevoel dat ik buikpijn heb... Vanacht voor de zekerheid een tampon gebruikt, maar die was nog helemaal schoon. En normaal heb ik zo'n dag of 2 voordat ik echt begin te menstrueren al een beetje bruinverlies en nu dus 0. Ik heb zo'n vlinders in mijn buik, mijn gedachten gaan alle kanten op! Kijk nu weer even, en het lijkt toch echt een heel vaag streepje, maar dan heeeeeel vaag, het lijkt ook nog niet eens roze. Maar de zogenaamde indroogstreepjes heb ik zelf nooit last van gehad met deze testen.
    Toch nog maar even zien dat ik 2 dagen geduld op kan brengen mocht ik niet ongesteld worden, en dan nog een testje..
    Het zou wel een echt cadeautje zijn, dat is het natuurlijk altijd, maar nu zou het een niet verwacht cadeautje op de valreep zijn :)
    Ik laat het zeker weten als ik meer weet, fijn dat ik het hier kwijt kan, je wilt het zo graag delen met iemand!!:p

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oeh Spannend hihihihihihhihi...morgen gewoon weer testen, of idd overmorgen.

13. Aviya

Aviya Niet meer actief

even een paar dagen wachten nog en dan weet je het... zo spannend :D duimt mee voor je ;)

14. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik zit net je hele verhaal te lezen, maar dit is echt spannend!!!
    zo op de 'valreep'!!! ik blijf je wel even volgen hoor.. succes met het geduld hebben haha zal niet mee vallen denk ik;)

15. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    spannend seg! Benieuwd hoe dit afloopt. Ik duim!

16. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Spannend zeg, succes met afwachten en testen over een paar dagen.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oei wat spannend!!
    Succes met wachten!

18. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Oh wat spannend.
    Ik hou het in de gaten.

Bij mij was hij voor NOD heeeeeeeeel licht. Kruidvat 2 v 5
    Gewoon morgen of overmorgen nog eens testen.

ik duim voor je.

19. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Foto?

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw

Heb ik geprobeerd, maar daar is het te vaag voor..

Deel Deze Pagina