Nou leuk is anders. Je kunt elkaar toch in je waarde laten. Als je gewoon zegt dat je grote/kleine borsten mooier vindt, kun je de rest (dus alle beledigende opmerkingen) achterwege laten.
Aangesproken en beledigd misschien niet maar kan me niet voorstellen dat je het leuk vind als ze lelijk genoemt worden? Dan kun je je voorstellen dat als je kleine borsten 2 erwten op een kaasplank (kan er geen positieve associatie bij krijgen) voor vrouwen met kleine borsten dat ook niet leuk is om te horen. Als we het gewoon grote en kleine borsten noemen hang er totaal geen negatieve lading aan en hoeft niemand zich aangesproken, beledigt of benadeelt te voelen. En dat door woordkeuze, hoe simpel is het?!
Na ja zeg. Mooi is dat ook weer. Zodra je buiten de “norm” valt is het niet goed. Kleine borsten zijn erwtjes en grote borsten lelijk Ik begrijp wel waarom “men” cup b/C als de mooiste ziet. Groot genoeg om niet klein te zijn (dat is niet vrouwelijk) maar niet zo groot dat ze hangen (want dat is natuurlijk ook niets). Lekker “gemiddeld”. Net als alles mbt het vrouwenlijf. Niet te klein, niet te lang. Niet te dik, niet te dun. Maar dat is natuurlijk niet erg realistisch. Ben je niet in bezit van zo’n paar borsten (of een gemiddeld lijf) ja wat dan? Ik heb zelf kleine borsten. Ach.....dag vrouwelijkheid! Voortaan ga ik maar in joggingbroek over straat, waarom nog iets leuks aan doen he...
Mijn man zegt altijd dat grote borsten niet per definitie mooier is, hij vind het mooier als de borsten bij een vrouw haar lichaam passen. Ik heb een B cup en ik vind dat klein, mijn man vind het mooi want het past volgens hem perfect bij mijn lichaam. En ik denk dat hij met die redenatie helemaal gelijk heeft.
Hoeft niet. Mijn man is een billen man en niet echt van borsten. Hij vindt mooie billen veel belangrijker. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik wat kleinere borsten heb. Grote B of kleine C. Vind ik bij mijn figuur mooier. Ik ben klein dus grote borsten zouden mij gelijk een rondje maken. En ze zijn bij mij ook echt nog perfect rond en hangen niet. Ze zijn eigenlijk nog precies hetzelfde als toen ik tiener was. Erg blij dus.
En dit is nu exact de reden waarom ik al jaren denk over een borstvergroting. Ik vind dat er op zich niets mis is met mijn borsten, ben ook best trots op ze, ze hebben 3 kinderen gevoed maar.... mijn b-cupje past totaal niet bij mijn lijf. Niet toen ik op mijn slankst was en nu al helemaal niet. Maar ja. Zeker na alle negatieve bericht geving van de afgelopen tijd... Ik durf het niet. Acceptatie dus en dat is echt niet makkelijk..
Dit heb ik ook. Naast dat ik het al super eng zou vinden zo’n operatie te ondergaan, vind ik de risico’s gewoon te groot. Hoe vaak hoor je niet dat het fout is gelopen. Accepteren zal ik nooit kunnen, maar durven ook niet.
Sowieso die uitdrukking "2 erwtjes op een kaasplankje", wie heeft die uitdrukking ooit verzonnen :s Heeeel kneuzig. Ik had altijd kleine borsten, irriteerde me er wel aan hoor, ze waren wel stevig maar vond het gewoon voor mijn lichaam echt niet mooi. Ik heb ze laten vergroten, nu inmiddels 7 jaar geleden en ben er nog steeds heel blij mee. Het is heel mooi gedaan, ze zijn supermooi en niemand zou zeggen dat ik neppers heb haha, maar veel mensen hebben er een beeld van opgepompte ballen bij, maar voor de spier plaatsen is heel Amerikaans. Hier doen ze het meestal achter de spier waardoor het veel natuurlijker oogt (uitzonderingen daargelaten) ... Alleen, als ik mooie lingerie wil hebben ben ik wel wat geld kwijt, aangezien ik toevallig gister toch nog even de Primark in dook omdat je daar best hele leuke, sexy setjes hebt. De kwaliteit zal niet top zijn maar soit. Maar echt alleen maar tot cup D en daarna van die grote, lompe niet sexy beha's. Haha, dus ik liep er weer eens gedesillusioneerd weg . Maar verder ben ik heel blij met mijn borsten maar ik vind kleine borsten ook mooi. Het gaat meer om de vorm en stevigheid denk ik. En dat geld zeer zeker ook voor de meeste mannen, daar ben ik zeker van.
Ik twijfel er ook al zo lang over. Al een paar keer op intake geweest maar durf het toch niet. Als er wat gebeurt dan vergeef ik het mezelf nooit alleen omdat ik mooier wilde zijn. Toevallig hoorde ik gisteren dat een kennis die een borstvergroting heeft gedaan borstkanker heeft. En het eerste wat je denkt is het zal toch niet met elkaar te maken hebben?
Klopt ik heb dat ook hoor, en dan denk ik wat loop ik nu te zeiken terwijl mijn buurvrouw ze kwijt is door borstkanker...
Hier ook een vrouw in mijn omgeving die haar borsten kwijt is, en bij wie geen reconstructie plaats kan vinden. Dus ik denk dat ook regelmatig inderdaad @GossipGirlxoxo precies. Lastig he! Ik heb me tijdens de borstvoedingsperiodes qua lijf nog nooit zo goed gevoeld, ondanks de zwangerschapskilo’s klopte het lijf opeens, ik had een volle C cup en dat paste gewoon, alles was in verhouding. Voor mij heeft het echt niets met een modebeeld of wat mannen mooi vinden te maken (ik heb ook geen man) maar puur het gevoel, dit klopt niet, en het heeft nooit geklopt.
Dat heb ik ook gehad! Tijdens die periode heb ik ook voor het eerst weer gezwommen, heerlijk! Ik zou het zo graag willen maar kan nergens geen badpak met push up vinden
Ik ben daar zo nuchter in. Ik vind helemaal niks van het formaat borsten die iemand heeft. Je hebt ze nu eenmaal zo “gekregen”. Dus een norm is er wat mij betreft niet. (En ik oordeel niet als iemand groter wil of kleiner. Ook alle begrip voor)
Ik vond mijn borsten ook altijd te klein.... tot ik mijn linker moest amputeren. Gelukkig kon reconstructie met siliconen wat ik eigenlijk niet echt een fijn gevoel vind. De ander is passend gemaakt zodat ze gelijk zijn. Grote voordeel is dat die van mij echt niet zullen gaan hangen... Verder interesseert de vorm me nu niets meer als ik er maar geen knobbeltjes meer in aantref. wees blij met hoe je bent, vooral als dat gezond is en je gezegend bent met een man die jou mooi vind zoals je bent!