grote brand moerdijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door augurkjes, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Wow unieke situatie dus als het leger helpt..

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Jeetje echt heftig die explosie's. pff begrijp zeer goed dat er mensen bang zijn, vind het zelf ook eng,,

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

vlakbij dus! zit in lombardijen

ik hou hier ook maar alles dicht.. zag net ff die ontploffing op tv, mijn god:$:$

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, omdat de stoffen dodelijk zijn.

dus iedereen die even denkt toch even lekekr naar de winkel te gaan of even te ruiken, veel succes, zou niet weten waarom je dat ingodsnaam moet riskeren.

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

bah heb gewoon de neiging om de auto in te springen en de andere kant van nederland te gaan rijden.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de luchtmacht is ingeschakeld met bluskanonnen en vliegtuigen. De brandwwr, politie, shell, leger en luchtmacht zijn nu bezig met blussen.

Afritten zijn dicht, verkeer ligt stil en iedereen moet binnenblijven omdat de stoffen bijtend, brandbaar en zeer giftig zijn.

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Volgens mij zegt iedereen juist dat ze niet gaan ruiken haha

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    die vent zegt nu dat er nog niks te meten was.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Engeltje: je hebt gelijk. Die verslaggever op RT4 zegt net dat in Rotterdam Zuid de lucht is te ruiken.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat zeggen ze net op de radio, zo'n vent.

11. s1986

s1986 Niet meer actief

tv ook man vd brandweer.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    denk al, ben ik nou gek haha

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Net vriend gebeld dat hij maar gelijk naar huis moet komen en geen boodschappen moet gaan doen. Hij vond mij maar overdrijven.....gggrrrr. Maar hij zit op zijn werk en heeft het volgens mij niet door.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    08001351

als je je echt druk maakt kan je bellen

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar die man zei juist dat er nog niks gevaarlijk gemeten was.

of luister ik nou niet haha

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zei vanmiddag nog tegen mijn moeder: "er komt vanavond vast zo'n brandweerman in beeld die zegt dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen...".

Kwam er net dus inderdaad een brandweerman in beeld (RTL4) die zegt dat ze nog geen gevaarlijke stoffen in het gebied hebben gemeten....
    Ik vind dat altijd nogal vaag. Blijkbaar komen er nooit gevaarlijke stoffen vrij ook al staat er zoals nu een chemische fabriek in de hens. Ik vertrouw dat niet helemaal hoor.

Peter Timoffeef zei zojuist dat het straks gaat regenen en dat die troep dan weer uit de lucht op de grond neerslaat.

Ik hoorde trouwens die brandweerman ook zeggen dat je ramen, deuren, ventilatieroosters en het ventilatiesysteem moet uitschakelen als je in het betreffende gebied woont....Maar....wij hebben een soort mechanische ventilatie (die veel meer mensen hebben) die niet lager kan dan stand 1. Hoe zou je in vredesnaam die mechanische ventilatie dan uit moeten zetten? :(

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou als er geen chemische dingen zijn gemeten hoe kan je tong dan gaan prikken en raar gaan doen???

idd ik geloof er niks van

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Als het een chemisch bedrijf is, gaan die chemicaliën nu dus de lucht in.
    Bovendien hebben we dat allemaal kunnen zien, paddenstoelen vormen zich niet alleen omdat er iets in de brand staat!
    Ook een luchtalarm gaat niet voor niets af en mensen moeten niet voor niets hun ramen en deuren dichthouden!

Edit; hoor net dat er aan de grond nog niks gemeten is, dat zegt niets over wat er in de wolk zit die in de lucht hangt!

19. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    gelukkig voor ons staat de wind richting het noorden. wij wonen zo ongeveer naast moerdijk, maar geen brand, rook, geur of meer van die ellende...

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja en die vent van het leger zegt dat alles dicht moet blijven omdat de lucht bijtend en brandbaar is en gevaarlijk. Ook de politie geeft aan;

MOERDIJK - De chemicaliën die bij de brand van het chemische verpakkingsbedrijf Chemie-Pack woensdagmiddag vrijkomen, zijn giftig, bijtend en brandbaar. Dit heeft een politiewoordvoerder laten weten. Om wélke stoffen het gaat, is nog niet bekend. Wel adviseert de brandweer om binnen te blijven, deuren en ramen gesloten te houden en het nieuws te volgen.

Deel Deze Pagina