Jeetje echt heftig die explosie's. pff begrijp zeer goed dat er mensen bang zijn, vind het zelf ook eng,,
vlakbij dus! zit in lombardijen ik hou hier ook maar alles dicht.. zag net ff die ontploffing op tv, mijn god
ja, omdat de stoffen dodelijk zijn. dus iedereen die even denkt toch even lekekr naar de winkel te gaan of even te ruiken, veel succes, zou niet weten waarom je dat ingodsnaam moet riskeren.
de luchtmacht is ingeschakeld met bluskanonnen en vliegtuigen. De brandwwr, politie, shell, leger en luchtmacht zijn nu bezig met blussen. Afritten zijn dicht, verkeer ligt stil en iedereen moet binnenblijven omdat de stoffen bijtend, brandbaar en zeer giftig zijn.
Engeltje: je hebt gelijk. Die verslaggever op RT4 zegt net dat in Rotterdam Zuid de lucht is te ruiken.
Net vriend gebeld dat hij maar gelijk naar huis moet komen en geen boodschappen moet gaan doen. Hij vond mij maar overdrijven.....gggrrrr. Maar hij zit op zijn werk en heeft het volgens mij niet door.
Ik zei vanmiddag nog tegen mijn moeder: "er komt vanavond vast zo'n brandweerman in beeld die zegt dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen...". Kwam er net dus inderdaad een brandweerman in beeld (RTL4) die zegt dat ze nog geen gevaarlijke stoffen in het gebied hebben gemeten.... Ik vind dat altijd nogal vaag. Blijkbaar komen er nooit gevaarlijke stoffen vrij ook al staat er zoals nu een chemische fabriek in de hens. Ik vertrouw dat niet helemaal hoor. Peter Timoffeef zei zojuist dat het straks gaat regenen en dat die troep dan weer uit de lucht op de grond neerslaat. Ik hoorde trouwens die brandweerman ook zeggen dat je ramen, deuren, ventilatieroosters en het ventilatiesysteem moet uitschakelen als je in het betreffende gebied woont....Maar....wij hebben een soort mechanische ventilatie (die veel meer mensen hebben) die niet lager kan dan stand 1. Hoe zou je in vredesnaam die mechanische ventilatie dan uit moeten zetten?
nou als er geen chemische dingen zijn gemeten hoe kan je tong dan gaan prikken en raar gaan doen??? idd ik geloof er niks van
Als het een chemisch bedrijf is, gaan die chemicaliën nu dus de lucht in. Bovendien hebben we dat allemaal kunnen zien, paddenstoelen vormen zich niet alleen omdat er iets in de brand staat! Ook een luchtalarm gaat niet voor niets af en mensen moeten niet voor niets hun ramen en deuren dichthouden! Edit; hoor net dat er aan de grond nog niks gemeten is, dat zegt niets over wat er in de wolk zit die in de lucht hangt!
gelukkig voor ons staat de wind richting het noorden. wij wonen zo ongeveer naast moerdijk, maar geen brand, rook, geur of meer van die ellende...
ja en die vent van het leger zegt dat alles dicht moet blijven omdat de lucht bijtend en brandbaar is en gevaarlijk. Ook de politie geeft aan; MOERDIJK - De chemicaliën die bij de brand van het chemische verpakkingsbedrijf Chemie-Pack woensdagmiddag vrijkomen, zijn giftig, bijtend en brandbaar. Dit heeft een politiewoordvoerder laten weten. Om wélke stoffen het gaat, is nog niet bekend. Wel adviseert de brandweer om binnen te blijven, deuren en ramen gesloten te houden en het nieuws te volgen.