Grote buggy (special needs) ervaringen en tips

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Fauna, 9 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik niet of dit de juiste plek is voor mijn topic maar ik heb een vraag: Wij zoeken een buggy voor een kindje van 5 jaar. Zijn er ouders met tips? Welke buggy’s zijn er (merk)? Iemand ervaring welke buggy fijn is?

    Tot nu toe heb ik de Mac Laren Major Elite en de Swifty op internet gevonden.
    Voor onze zoon is het belangrijk dat er een kap op zit/kan zodat hij zich kan afsluiten van de wereld (vanwege autisme).

    Lees graag jullie ervaringen.
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij hebben deze met kap.
    Hij is best klein in te klappen.
    Wij hebben hem via de Wmo gekregen ivm prikkelverwerkstoornis van de jongste.
    Hij moet zich goed kunnen afsluiten van prikkels. Zijn broer zit er ook wel eens in, gaat prima.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Dank je voor je reactie. Dit is inderdaad wat we zoeken, een stevige buggy met een kap waarbij hij zich goed kan afsluiten zo te zien. Welk merk is dit?

    Bij ons loopt het via de revalidatie arts en de kinderneuroloog (vergoeding).
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hun schrijven een verwijzing voor de gemeente. Dan krijg je een gesprek met de gemeente van de wmo over de aanvraag waarom je hem nodig hebt.
    Vervolgens komt er een bedrijf passen :)
    Wij hebben een Kimba
     
  5. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Dank je voor je reactie. Ik heb over 2 weken een afspraak met een WMO consulent van de gemeente. Ik kreeg een brief waarin staat dat ik (binnen 7 dagen) een zorgplan mag versturen. Mag ik vragen hoe dit bij jullie is gegaan? Ik verdwaal een beetje in alle instanties (wij hebben meerdere zorgenkinderen) maar dit is de eerste keer dat er iets via het WMO loopt. Ik dacht altijd dat WMO voor 18+ was. Je mag me ook een pm sturen.
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik heb je een pb gestuurd
     
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Wij hebben de Major Elite vanuit de gemeente en dat is voor ons de eerste 'grote' buggy waar geen wielen vanaf vallen of gammel is. Helaas geen kap, maar misschien bestaan er wel kappen voor.. Hiervoor hadden we een andere buggy, ik weet het merk helaas niet meer, maar dat ding zou tot 50 kilo moeten kunnen dragen en bij mijn zoon van nog geen 25 kg kon ik elke dag de wielen er opnieuw opzetten. Toen in 39 weken zwanger was kreeg ik eindelijk de elite van de gemeente, wat een verademing!

    Ik zou echt kijken of je een buggy kan lenen vanuit de gemeente, dat scheelt veel geld en als er iets aan mis is wordt het ook geregeld.
     
  8. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Wat vervelend moet dat geweest zijn dat de wielen er continue afvielen. Mocht je nog op het merk komen dan hoor ik het graag van je, dan weet ik dat dat geen prettige wagen is.
    De Major Elite heeft wel de optie voor een kap maar niet een kap die rondom afsluit, dan zou mijn zoon nog teveel prikkels krijgen. Hij moet zich echt helemaal kunnen afsluiten van de buitenwereld.
    Ik dacht dat je via WMO altijd iets in bruikleen hebt (had ik ergens gelezen) maar dat is dus niet zo. Dank je voor de tip.
     

Deel Deze Pagina