Wie heeft er ook zo'n last van onrustige benen? Ik ben morgen 34 weken zwanger en het wordt steeds erger. Heb er gek genoeg alleen s'avonds op de bank last van. Kan niet meer stil zitten, moet me benen constant bewegen, wordt er echt gek van. Heb het al besproken met de verloskundige en die vertelde dat er niks tegen te doen is... Dacht wie weet heeft iemand hier tips om het iets te verlichten.
Ik heb het heel erg gehad bij m'n tweede zwangerschap. Rest less leg Syndroom. Wat goed werkte was Magnesium bruistabletten in combinatie met acupunctuur. Ik had het vanaf week 27 en het was vreselijk. Ben zelfs Opgenomen daarvoor geweest. Ik sliep gewoon niet meer. Benen omhoog houden is ook belangrijk.
Benen omhoog is hier standaard vanwege het vocht door hoge bloeddruk, en magnesiumtabletjes mag ik niet omdat ik een te laag ijzergehalte heb en daar tabletten voor moet slikken. En magnesium zorgt er voor dat het ijzer niet opgenomen wordt. Accupuntuur is nog een optie, eens even kijken of er iemand in de buurt zit die dat doet, of aan huis komt.
Ik ben morgen pas 18 weken zwanger maar heb ook al weken last. Heb het sowieso al als ik niet zwanger ben maar nu is het helemaal om gek van te worden. Ga vaak vroeg slapen om er vanaf te zijn. Inderdaad savonds op de bank. Weet ook niet wat ik eraan moet doen dus lees even mee. Ben erg bang voor als ik straks verder ben in de zwangerschap want de vorige keer kreeg ik het ook snachts en slapen was toen een drama
Ik heb het ook,om gek van te worden!!! Ik ga douchen voor het slapen gaan,en spoel mijn benen af met warm en koud water.Sinds ik dat doe in combinatie met 2 paracetamol slaap ik iets beter,maar niet iedere nacht helaas. Sterkte!
Ik had restless legs toen ik een vitamine B12 tekort had. Misschien een aanrader om die zuigtabletten samen met magnesium te nemen. En is je ijzer hoog genoeg?
Lig nu dus weer eens wakker door die onrustige benen. Ik heb een te hoge bloeddruk en me ijzer is te laag dus heb voor deze 2 dingen medicijnen. Dan slik ik zelf nog b12 en zwangerschapsvitaminen pillen. Ik slik dus vanalles maar het knapt er niet van op.
ik gebruikte toen op een gegeven moment het voedingskussen hiervoor... ik ging dus met mijn benen hoger liggen... Succes in ieder geval, ik weet hoe irritant het kan zijn!
Ik slik deze zwangerschap magnesium- en en ijzertabletten, beiden voorgeschreven door mijn gynaecoloog. Het klopt dat je ijzer en magnesium beter niet samen inneemt, aangezien magnesium de opname van ijzer verminderd. Om dit te voorkomen slik ik mijn ijzertablet altijd 's morgens en de magnesiumtablet 's avonds. Elke maand heb ik een bloedafname waarbij onder andere mijn HB en ferritine gecontroleerd word en waaruit blijkt dat dit geen problemen oplevert. Even on topic: Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de eerste twee heb ik geen magnesium geslikt en had ik ontzettend veel last van rusteloze benen en bijna elke nacht last van kuitkrampen. Deze zwangerschap hooguit een paar keer. Ik zweer dus bij magnesium.
Wisseldouches op je benen/kuiten schelen vaak . Heel koud en dan weer lekker warm, paar keer herhalen, afsluiten met koud. Verder is magnesium goed maar beter in overleg met je VK.
Ik heb het normaal ook en nu tijdens mijn zwangerschap is het alleen maar erger geworden. Inderdaad om gek van te worden!! Sinds een paar weken neem ik voor het slapen gaan een warme douche en dan gaat het aardig. Ik slaap tenminste weer en zoals ook eerder aangegeven werd, wel in combi met een voedingskussen.
Met je blote voeten op een koude tegelvloer gaan staan (hoe kouder hoe beter) en de kou er even een minuutje of twee goed in laten trekken. Dan weer gaan slapen met je voeten onder de deken vandaan zodat ze zo koud mogelijk blijven. Dat helpt voor mij en ik heb al jaren (af en toe) rusteloze benen.
In mn vorige zwangerschap had ik er ook veel last van, bij deze begon het ook weer tot ik doordat ik last had van maagzuur savonds alleen nog maar melk dronk, sinds die tijd heb ik er geen last meer van. Er gaan hier nu liters melk door!