Grote buik, ook groot kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb een erg flinke buik en van de week bij de verloskundige kon ze zo ons meisje "vast houden" omdat hij flink ontspannen was. Ze schatte haar op 3200 gram net zo als ons 2e kindje. De grootte van de buik zegt du sniet zo veel want bij mijn andere zwangerschappen had ik ook een megabuik en daar kwamen kindjes uit met 3500 gram en 3200 gram.

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

meten ze je buik op...?
    Hier niet hoor... maar ik kan zo wel zeggen dat ik voorloop.... en ook mn bm loopt 3 weken voor... maar ik vind het allemaal best...!
    Ik zie wel wat er uit komt... en hoe zwaar hij/zij is....

een zwaar kind hoeft ook weer niets te zeggen over de verloop van de bevalling ..... dat babyvet.. flubbert wel mee naar buiten...
    Dus beter een zwaar kind.. dan een grof gebouwd kind...! (groot hoofd, brede schouders)....

en over je baarmoeder...
    ze zeggen niet voor niets...: als het niet uit de lengt komt, moet het uit de breedte komen... of in jouw geval andersom dan... :)

3. Niet meer actief

Hier meten ze de baarmoeder elke keer op.. bij mij was het met 26 weken ook al tot aan t borstbeen, irritant! Mijn buik is ook zo giga geworden, zie foto album

4. ramona0309

idd.. aardig buikje... (understatement)
    maarja.. de mijne met 30 weken is ook niet echt klein....!
    en dan moet ik nog ff.... :)

5. Niet meer actief

Hihi jij hebt ook een 'aardig' buikje ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Grootte van je buik zegt niets over de grootte van je kind. De ex van mijn man heeft ook altijd zo'n megabuik, echt niet normaal... lijkt wel een drieling in te zitten en daar komen toch hele normale kindjes uit, (stiefdochter was 6 pond, stiefzoon 2 jaar later 7 pond).
    Ik heb een klein buikje en de VK meldde dat ik op een 7-ponder mocht rekenen... Die kleine van mij zit gewoon heel strak ingepakt, (voel het ook giga bewegen daardoor), terwijl de ex van mijn man dus gewoon heel veel vocht vasthield en ook veel vruchtwater had.

Weet niet of een echo je nu zou geruststellen: als ze dan zeggen dat het een groot kind is, word je alleen maar meer gespannen voor de bevalling, spannen je spieren meer aan door die spanning en wordt je bevalling lastiger...
    Probeer er niet teveel aan te denken, dat kind moet er toch gewoon uit en als dat niet gaat, dan grijpen ze echt wel in. Vriendin van mij heeft er twee keer een 10-ponder uitgedrukt, is ook prima gegaan...
    Bovendien: hoe verder in je zwangerschap, hoe lastiger meten... een groeiecho heeft eigenlijk alleen zin als je tweewekelijks nog een echo krijgt, anders kun je er eigenlijk niet zoveel van zeggen, omdat ze met een milimetertje minder of meer meten al veel groter of kleiner uitkomen dan het echt is.
    De ene vrouw draagt nu eenmaal groter dan de ander...

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    En dan nog, stel dathet groot is...het moet er toch uit.

8. Niet meer actief

Jep en een groot kind betekent niet meteen een moeilijkere bevalling!
    Mijn vk vertelde (omdat ze bij ons dus een 'groter' kindje verwachten) dat je lichaam ook rekening houdt met de grote van het kindje. Uit haar ervaring is het zelfs zo dat vrouwen vaak meer moeite met een 6 ponder hebben dan met een 9/10 ponder.
    Tevens hebben alle vrouwen bij ons in de familie grote kinderen gebaard (Alle jongens rond de 9/10 pond en meisjes 8 pond) en allemaal (voor zover mogelijk is..) voorbeeldige bevallingen gehad, zelfs zonder scheuren :)

Dus: niet teveel zorgen maken meid! Al wordt het groot: dan is er echt nog steeds niets aan de hand.

9. Niet meer actief

Dat klopt kleinwonder, dat heb ik ook al vaak gehoord... dat de bevallingen van grote kindjes vaak makkelijker gaan dan andere

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Maar als het een 9 of 10 ponder is neem ik aan dat het toch een keizersnee wordt. Zoals ik al zei ben ik erg tenger.
    Een vriendin had ook zo'n enorm kind en brak haar stuitje.
    Na haar bevalling zei de v.k.: tjonge dat ik dat zo fout heb ik ingeschat... tja bedankt!
    Weer iemand anders van school is afgeraden ooit nog kinderen te krijgen doordat haar bekken half uit elkaar is gerukt door de bevalling van haar veel te zware eerste. Haar zoontje heeft allerlei geestelijk problemen door gedoe met de zuignap. :rolleyes:
    Misschien maak ik me teveel zorgen omdat het er langzaam naartoe gaat, kan ook.

11. Niet meer actief

Dot dat klinkt allemaal wel heel dramatisch :(
    Niet te druk over maken hoor.. worden heel veel grote kinderen gewoon geboren...

De breedte van je bekken zegt ook weinig over of je tenger bent of niet trouwens... iemand die niet tenger is kan een veel smaller bekken hebben dan iemand die steviger is..

12. ramona0309

Tja en ik ken ook verhalen... van zware bevalling van kinderen die nog geen 5 pond wogen....!

(mijn zoon is trouwens ook met de vacuum gehaald... en is helemaal ok hoor)..!

misschien heb jij wel veel bredere bekken... (en dan bedoel ik de binnenkant van je bekken, want dit is ook niet aan de buitenkant te zien)...

Trek je niet veel aan van verhalen.... iedere vrouw, iedere baby en iedere bevalling is anders....!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb volgens de gyn vrij smalle bekken voor mijn grote lichaam maar dik 8 pond ging toch wel gewoon zonder hulpmiddelen hoor... al die verhalen laat je niet gek maken!@!@

14. Niet meer actief

Nee inderdaad, je moet jezelf echt niet laten gek maken.

Mijn moeder is 1 meter 60 (Lief klein moedertje! :D ) en heeft 2 kinderen van 10 pond gebaard en eentje van 8 pond. Mijn moeder heeft naar eigen zeggen 'super' bevallingen gehad en bevalt liever dan dat ze naar de tandarts gaat. Dus het is echt niet zo dat 9 of 10 pond bij een klein persoon met een keizersnede moet.

15. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties!
    Ik maak me gewoon wat zorgen omdat het nog maar 10 weekjes is...

Deel Deze Pagina