baby soms niet voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisjex, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik voel nu sinds een dag of 3 mijn kindje kriebelen (licht vlindertjesgevoel). Maar is het normaal als je het bv een dagje ofzo niet voelt?
    En hoe zit het straks wanneer de baby gaat schoppen, zijn er dan ook dagen wanneer je hem gewoon niet voelt?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah die zijn er wel, of meestal minder voelt... vanaf de 20e of 22e weken moet je hem/haar wel dagelijks voelen en nu rond de 36e weken neemt het schoppen weer af naar meer gewoon woelen...

3. Ivy

Ivy Lid

7 okt 2007
    22
    0
    0
    Management Assistent
    Noord Holland
    Ja hoor dat is heel normaal. Bij veel verloskundige klinieken wordt zelfs verteld dat je je baby van week 28 elke dag een keer moet voelen. Ik zelf voelde de baby voor het eerst met 23 weken maar toen ook nog niet iedere dag. Het hangt er ook vanaf hoe de ligging van de baby is en de ligging van de placenta. Ik heb een voorliggende placenta en de baby ligt met zijn billen tegen mijn buik dus dat is niet echt de gunstigste positie om je kindje snel te voelen. Maar mijn gevoel zei altijd dat alles goed ging met de baby en op controles bleek dat ook zo te zijn dus ik heb me nooit veel zorgen gemaakt over het feit dat ik het weinig voelde bewegen. Het grappige is wel dat ik het na de 37e week juist meer ben gaan voelen, soms uren achter elkaar, dat is gewoon genieten.

4. prinsesje

prinsesje Lid

1 jul 2008
    48
    0
    0
    doktersassistente
    lexmond
    Ja dat klopt!
    Soms voel ik het kindje ieder uur wel een paar keer en soms maar een paar keer per dag.
    Geniet ervan.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, heeft je vk dat niet verteld? Bij mij zeiden ze meteen dat het heel normaal is als je je beeb een week niet voelt, voor de 20 weken.

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Is inderdaad heel normaal.
    Ik voel het ook nog niet iedere dag.

Mn moeder heeft bij mn zus haar hele zwangerschap niks gevoeld trouwens...lijkt me dan ook weer niks :(

7. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hihi, ik maak me daar ook altijd een beetje druk om terwijl ik wel weet dat 't niet nodig is.
    Nu voel ik de kleine wel elke dag maar het is geloof ik niet zo'n drukte maker want ondanks dat de placenta aan de achterkant ligt voel ik niet 'm niet heel hard schoppen, meer trappeltjes en wat gerommel.
    Maar dat zegt toch niks?

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, misschien schopt je kleintje je over 4 weken helemaal aan gort haha :D

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    haha, ja idd, misschien moet ik nu nog even genieten van de rust ;)

10. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

ik voel haar overdag heel soms is ..maar s'avonds en als ik wil slapen en als ik wakker word is het precies feest in men buik dant trapt ze heel hard wat soms pijnlijk is

11. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Dankjewel iedereen :D.
    Ik maak me soms te snel zorgen, maar nu weet ik gewoon dat het heel normaal is.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met 18 weken voelde ik ook al elke dag iets kriebelen. Toen opeens rond 19 weken vier dagen helemaal niets! Eerst probeerde ik het te vergeten, zocht afleiding, maar het duurde steeds langer! Jeetje, ik was bang, heb de gyn opgebeld, en ik mocht gelijk komen.
    Was gelukkig niets aan de hand.

Deel Deze Pagina