Echo geen hartactie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mada1, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mada1

Mada1 Nieuw lid

6 okt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben nieuw hier en zit met een vraag. Vorige week ben ik bij de verloskundige geweest voor mijn eerste echo. Ik was toen naar mijn eigen berekening (laatste menstruatie) 5.2 weken zwanger. Op de echo is echter een periode van 7.1 weken gemeten de vrucht was wel aanwezig maar er was geen hartactie te zien. Nu moet ik volgende week terugkomen voor wederom een echo maar de verloskundige gaat uit van een missed abortion. Zoals jullie zullen begrijpen brengt dit veel onzekerheid en stress met zich mee. Wie heeft er ook in een soort gelijke situatie gezeten? En is het raar gedacht dat ik mij vastklamp aan mijn eigen berekening en dat alles goed zal zijn bij de volgende echo?

2. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik kan er niet over mee praten.

Wel weet ik dat het voor 8 weken kan zijn dat je geen hartactie hebt daarom proberen ze meestal pas met 8 weken ernaar te luisteren.

Het is wel fijn dat de VK eerlijk is alhoewel je er nu niks mee kan.
    Niks is nu nog zeker. Ik zou toch proberen je vast te houden aan het feit dat ze je terug wilt zien en dat het dan allemaal ineens anders kan zijn. Stres is natuurlijk ook niet goed. Krijg je dat weer..

Ik wil je veel sterkte wensen deze week!

3. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Helaas ook ervaring mee. Met de 2de echo nog steeds geen kloppend hartje. Uiteindelijk gecureteerd. Heb er allerlei berekeningen op losgelaten maar het mocht niet baten.

Ik hoop voor jou dat je eigen berekening klopt en je de volgende echo een kloppend hartje ziet. Sterkte met wachten.

4. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Bij mij was het een soortgelijk geval. Zou eigenlijk al ruim 11 weken zijn, maar vruchtje was tussen 6-7 weken (zonder hartactie) bij de eerste echo. We spraken toen ook van een missed abortion.
    Had gekozen voor een curretage en in het ziekenhuis hebben ze nogmaals gekeken (uiteraard) of het écht niet goed zat en dat was ook het geval bij mij.

Bij jou scheelt het aantal weken niet veel dus ik zou zeker niet gelijk de moed opgeven! Wie weet stond het even 'stil' allemaal. Sterkte en hoop dat het alsnog goed komt!

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Sterkte met afwachten, duim mee op een mooie volgende echo

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wel apart trouwens dat je verloskundige uitgaat van de meting, je moet echt heel nauwkeurig meten om de exacte termijn vast te stellen. Weet je zeker dat je laatste menstruatie een echte menstruatie was?

Helaas heb ik ook een slechte ervaring maar toen werd het vruchtje juist minder ver geschat dan dat ik zelf dacht. De VK zag nog geen reden tot paniek maar twee weken later bleek helaas dat ik toch gelijk had. Sterkte met afwachten!

7. Mada1

Mada1 Nieuw lid

6 okt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste menstruatie is naar mijn idee een normale geweest 3 dagen goed gevloeid...Wat betreffende die meting maak je precies de juiste opmerking dit moet heel precies gebeuren en waarom is ze daar zo zeker van. Het blijft afwachten welke antwoorden ik hier ook krijg maar ik wil alvast iedereen bedanken voor de moeite en tijd om te antwoorden :)

8. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier een vroege echo gehad met 7 weken ivm bloedverlies. Er was toen wel een vruchtzakje en dooierzakje te zien, vruchtzak had formaat van 7 weken. Verder was er niks te zien. 10 dagen later opnieuw een echo en toen was ik 8,3 weken zwanger van een vruchtje met kloppend hartje. Dus het kan wel... hopelijk brengt de volgende echo goed nieuws mee.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Waarom al een echo met 5.2 week? Op die termijn is het heel logisch dat er geen hartactie is. Het zou haast gek zijn als er op die termijn al hartactie waarneembaar is. Met 5.3 of 5.4 gaat het hartje namelijk pas net kloppen.
    Metingen zijn lastig op deze termijn. Vruchtje en dooierzakje zijn soms te zien en als dat tegen elkaar aan ligt zeg maar, dan moet je wel heel ervaren zijn om een goede meting te doen.

Je kunt alleen maar afwachten helaas, maar zou nog niet perse van het ergste uit gaan. Wanneer had je een positieve test?

Deel Deze Pagina