huilen en groene poep

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door anno103, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi

mijn dochtertje is nu 4 1/2 week oud en sinds vorige week is ze ´s avonds niet te troosten, dit begint rond 5 uur en dan wil ze steeds aangelegd worden en dan valt ze in slaap. zo gauw je haar weg legt wordt ze wakker en in het huilen en gillen.
    we hebben dit weekend haar steeds wakker gemaakt na 3 uur en om de 31/2 uur laten eten, dit werkte goed maar sinds gisteren is het weer huilen.
    ze is dan ontroostbaar en uiteindelijk zo moe dat ze met een speentje bij papa of mama in slaap valt.
    elke ochtend als ze dit gehad heeft heeft ze groene peop. wil dat iets zeggen?
    ´s nachts maken we haar na 6 a 7 uur wakker maar anders zou ze makkelijk nog langer slapen.
    wat moeten we doen?

xxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

zie je nog steeds hetzelfde patroon? het kan zijn dat je kindje relatief veel voormelk binnen krijgt wanneer ze vaak maar kort drinkt.

probeer haar in de avond wel aan te leggen als ze wil maar ;dan pas na 3 uur van borst wisselen. zo is de melk die ze drinkt wat vetter van samenstelling.

het is een normaal patroon dat kindjes in de avonduren onrustig zijn en met name dicht bij papa of mama in slaap vallen. houd haar lekker dicht bij jullie (nu mag het nog!) en geniet ervan. wanneer ze in slaap valt, wacht dan tot ze echt in een diepe slaap is voor je haar weglegt.

tot slot: dit patroon verdwijnt weer hoor! Nog even en je bent de 'moeilijke' weken voorbij!

groetjes Heidi Margit

3. bedankt voor je antwoord.
    op het moment heeft Julia erg last van krampen en we zijn vandaag begonnen met venkelthee, hopelijk gaat dit werken.

de groenige poep heeft ze soms nog, heeft dit iets te betekenen? ze drinkt goed, tussen de 10 en 15 minuten aan elke borst.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ik vind groene poep niet uitmaken. kan zijn dat ze veel voormelk krijgt, of gewoon veel binnenkrijft.

niet te veel venkelthee, dit legt de darmwerking stil, waarmee je de krampjes die ze door moet uit stelt....
    dus met mate als je venkel wilt toepassen.

5. had idd al gehoord dat venkel de darmen stil legt. tot nu toe nog geen krijs gehoord, met 30 cc venkelthee dus als dit genoeg is. meestal begint ze om 5 uur en dat zijn we al voorbij.

bedankt voor je hulp en ik ben blij te horen dat groene poep niets vreemds is.

xxxxxxxxxxxxxxx

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    fijn! ik hoop dat dit jullie oplossing is!

heidi margit

Deel Deze Pagina