Oh heb zo’n hekel aan dat leuren langs de deuren gedoe. Hier kopen wij als ouders. Vrienden van ons en de opa’s en oma’s en dat is het. En daar moeten ze t mee doen.
Voor kinderpostzegels maak ik overigens een uitzondering. Dat vind ik een geweldig goed doel. Op school wordt aan de kinderen zelf gevraagd of ze mee willen doen. Zoon was bloedfanatiek. De hele wijk rond geweest en heel veel verkocht. Bij de grote clubactie stoorde mij vooral dat clubs zo dwingend zijn dat je veel moet verkopen.
Ik dacht ik de enige was die vond dat het geleur langs de deuren is alleen zoon had ze mee. En heeft een uurtje gelopen toen ik met mn hand over mijn hart streek. Hij vond het super leuk om te doen.
ja dat vind ik ook vervelend (al snap ik wel dat clubs soms het geld gewoon nodig hebben). Hier op de voetbalvereniging moeten ze 10 lootjes à 3 euro per stuk verkopen. Mijn kinderen hoeven van mij niet langs de deuren, dus we vragen opa's/oma's en ooms/tantes en wat er dan nog overblijft kopen we zelf op. Nu zitten onze kinderen inmiddels niet meer in de onderbouw en dan hoeft het niet meer.
Hier is het elk jaar een groot feest. Maar een klein dorp en maar 2 verenigingen die mee doen dus dat is relatief overzichtelijk. Ze zijn bij mij fanatiek dat ze de medaille willen dus tot 25 lootjes is wel interesse. Hier kennen ze ook bijna iedereen in het dorp dus ze kunnen bijna overal wel terecht voor een lootje maar ze mogen ook langs de deur. Je steunt de vereniging er mee dus dat vind ik een fijn idee, van elk lootje gaat 2,40 naar de vereniging dus het komt ook goed terecht. Hier organiseren ze van dat geld altijd het jaarlijkse uitje naar Drievliet voor de jeugd die mee doet aan de verkoop en als er over is dan wordt het besteed aan nieuwe trainingsmaterialen voor alle jeugd. Dus ze hebben er zelf ook echt iets aan.
Nee dochter gaf aan dat ze niet wilde, en eerlijk vorig jaar wilde ik wel dat ze het deed. Maar omdat ze aangaf het echt niet te willen hoeft het van mij niet. Ik koop ook geen loten. En ik vind zo via de app vragen ook zo raar. Want dat gaat vaak via de ouders, dus dan hoeft het kind niks te doen.
Zoon doet mee en is fanatiek. Maar ze kunnen een grote geldprijs winnen op de club maar dat is voor 1 kind met de meeste loten. Die heeft er nu al meer dan 80 verkocht dus die gaat er waarschijnlijk voor het tweede jaar met de grote prijs vandoor. Waarom niet verdelen over meer kinderen, wees blij dat ze meelopen. Zoon teleurgesteld, geen grote familie en geen mama of papa met groot bedrijf, geen tik tok of andere onzin. Als het zelfde kind weer wint doen we volgend jaar denk ik maar niet meer mee.
Nou ja zeg. Ze hebben toch een eigen account en konden ze toch zien dat het klopt. De eenmalige machtiging kon je zelf toevoegen. Dat ze niet kunnen controleren is dan hun fout. Snap dat je dan helemaal klaar bent.
Nee ik doe er niet aan mee. Gelukkig doet de hockeyclub van dochter er niet aan. Ik zou ook niet weten waarom ik moet meebetalen voor de sportclub van een ander.
Hier io school ook "altijd" hetzelfde gezin wat won. Wonen als enige in dat dorp + grote familie. En net als vorig jaar hadden we hier 3 buurkinderen op rij die moesten. Bij nr4 gaat dat met 4 zijn zoals het er nu uitziet. Op nr 1a, 2, 2a en 3 jaargenoten, verderop in de straatnog 1. Dan is verkopen in de straat gewoon nauwelijks te doen, op de 20 huizen al 5 kinderen
Ja hoor, we doen mee. Omdat ik weet dat de verenigingen het geld hard kunnen gebruiken, dus waarom niet je steentje bijdragen. We doen echter niet mee aan die onderlinge strijd wie de meeste loten verkoopt. Bij de vereniging van de oudste kun je een kaartje voor trampolinepark winnen. Leuke stimulans, maar dat haalt ze toch nooit. Wij wonen in het buitengebied, niet helemaal eerlijk tov kinderen die in huis-aan-huis-wijken wonen. Maar goed, we doen wel ons best voor de club. Bij de jongste heeft de club bedacht dat je zelf 50 cent van elk lot mag houden. Dus voor elk verkocht lot verdien je 50 ct. Tja dat stimuleert onze kleine bankdirecteur wel, die spaart graag wat pokemonkaarten bij elkaar. Voor hem een supergoede oefening, bij de deuren langs en iets vragen aan vreemde mensen. Maarja nu kwam de oudste van de week thuis met de kinderpostzegels..... en ze mag van mij dus niet week op week bij de deuren langs.... maar goed ze gaat vanmiddag toch samen met buurmeisje kijken wat ze kunnen verkopen. Nadeel van de kinderpostzegels is dat je maar een week de tijd hebt. De jongste is over 2 weken jarig, altijd leuk om verkoopacties dan op tafel te gooien (we zeggen er altijd bij dat het zeker niet verplicht is hoor, maar sommige mensen kopen graag). Alternatief is fikse contributieverhoging, moet je de mensen dan eens horen zeuren...
Dat is toch niet motiverend. Kijk elk kind wat boven de 25 zit krijgt wat kleins van de club, dat is tenminste leuk. (Denk aan bidon en een keer een sleutelhanger) Wat moet 1 kind met een mega prijs. Verdeel eht dan over meerdere kinderen. Dat heeft ze volgend jaar meer kinderen die meedoen. Ik hoorde laatst al van een vriendin dat ze alleen digitaal een Code hebben.
Of kijk welk team/welke klas (gemiddeld per kind) het meeste heeft en dan een groepsprijs, wisselbeker/medaille, ... .
Van 2 neefjes en een nichtje elke een lot gekocht. Mn zoon heeft zelf een boekje van de scouting. Daar koop ik 3 loten van. Bij mn oudste doen ze er gelukkig niet aan. Daar vragen ze ouders om en om wat te bakken bij een thuiswedstrijd en dat wordt dan verkocht in de kantine. Vind ik een veel leuker initiatief.
Vreselijk al die appjes die ik krijg of ik loten wil kopen van die en die. Ik heb één lot van mijn nichtje gekocht en daar laat ik het bij. Ik reageer ook niet op appjes met zo'n verzoek. Dat ze kinderen langs wildvreemden sturen om aan de deur te bedelen snap ik al helemaal niet van de ouders. Mijn kind gaat dat in ieder geval nooit doen.
Mijn kinderen zitten bij een vereniging in een dorp hiernaast, hier in de wijk loopt er verder niemand. Ik moedig lootjes verkopen niet aan, de oudste wil het ook niet en dat vind ik dus prima (wij kopen zelf een lot, familieleden ook, maar verder niet). De jongste is echter gegrepen door een echte verkopersmentaliteit, en die rem ik misschien wel een beeetje af, maar ze heeft al veel verkocht inmiddels…. ze geeft wel altijd die voordeur-sticker Als hier iemand aan zou bellen, zou ik wel een lot kopen ook.
Bij vereniging van mijn dochters heeft de nummer 1 al meer dan 250 loten verkocht, ik snap niet hoe een kind van 8 dat voor elkaar krijgt Hier wil de jongste de 25 halen voor een medaille en dan is het mooi geweest.
Onze dochter doet ook mee aan de grote club actie voor haar basketbal club. Ze heeft inmiddels 120 loten verkocht, niet omdat ze zelf een prijs wil winnen maar omdat ze oprecht wil dat haar club hun doelen kunnen behalen. Ik vind het een mooi iets, veel sportclubs kunnen dat beetje extra geld goed gebruiken.