250 Hebben papa en mama misschien een bedrijf? Kan me niet voorstellen dat het is doormidden van lopen langs de deur. 25 is een goed doel, toch een medaille
Nou dat is dan geen uitdaging In dit geval is 25 loten aan deuren verkopen een veel grotere prestatie
Moeten? En als ze het niet doen, worden ze dan uit de club gegooid? Dat is toch gewoon een verkapte extra contributie? En onderscheid tussen onderbouw en bovenbouw vind ik helemaal raar. Mijn kinderen zitten op geen 1 vereniging (meer). Maar ze hebben van mij nooit mogen leuren en ik koop zelf ook niets. Zoontje heeft 1x speculaaspoppen verkocht in onze straat met scouting. Dat vond ik nog net kunnen, als hij de straat niet had geclaimd was er iemand anders van de vereniging gekomen, dan vind ik het prima dat hij bij zijn eigen buren verkoopt. Hij zit er nu niet meer maar mochten ze dit jaar langs komen zou ik wel 1 pop kopen, puur omdat het zijn oude clubje is. Familie hebben we trouwens niet dus dan blijft er weinig over als leuren langs de deuren niet mag van ons met loten.
Geen idee wat er gebeurt als ze het niet doen, want wij kopen dus zelf de overgebleven lootjes op. Ik denk ook dat het voor de club een manier is om hun contributie laag te houden, dus zo raar vind ik het eigenlijk niet. Verschil tussen onder- en bovenbouw is er ook in contributie, waarschijnlijk dus omdat er bij de onderbouw nog extra geld binnenkomt van de verkoop van lootjes. Bovenbouw zijn teams vanaf <15, dus vanaf 13 jaar. Ik snap wel dat ze die niet meer langs de deuren laten gaan.
Tijdens een proefles turnen heeft mijn dochter ook Clubactie-loten gekregen om te verkopen. Ik snap heel goed dat de sportverenigingen geld nodig hebben om een en ander aan te kunnen schaffen. Maar, ik vind het best lastig, vooral omdat onze dochter pas nu start als volwaardig lid. Mijn dochter is er eigenlijk ook helemaal niet mee bezig om te gaan verkopen.
dat is ook idioot. Bij een bekende is dat dus bij scouting zo, zijn verplicht om per lid 10 loten te verkopen. Heeft 3 kinderen op scouting, moeder is zelf ook lid, want die is leiding en moet dus ook 10 loten verkopen. Succes met 40 loten verkopen. Ik snap echt niet dat mensen aan dat soort chantage meewerken. Je hebt dus 3 betalende leden uit 1 familie en ook nog een vrijwilliger, en dan verplicht je nog dit soort dingen. Als een vereniging waar wij bij zitten met deze onzin komt wil ik een compleet gedetailleerd verslag van de financiën, complete inzage in wat er binnen komt en uitgaat, en een onderbouwing waarom ze dit geld dus per se nodig hebben om zo om te gaan met je BETALENDE leden.
Nou ja zeg dan ben je er mooi klaar mee. Bij ons kun je wel kiezen of je wat doet. Doe je niks moet je het boekje wel optijd weer inleveren omdat de rest dan dat boekje eventueel kan gebruiken.
Waanzinnig! Maar nogmaals de vraag, wat gebeurt er dan als je zegt ik doe hier niet aan mee? Word je dan geroyeerd als lid?
Gewoon niet doen dan hoor, het moet vrijwillig blijven. Als ze hier zouden eisen dat ze 10 loten per kind verkopen, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Geen idee hoe ze dat kunnen eisen ook…
Ik denk dat dat wel meevalt, ik heb dat bij onze club nog niet gehoord in elk geval. Maar ik kan me wel voorstellen dat als de verkoop "tegenvalt" ze uiteindelijk de contributie voor iedereen gaan verhogen. Net als op de middelbare school van mijn kinderen met de buitenlandreis. Ze zijn nu aan het inventariseren wie er bereid zijn te betalen, als dat onder de 95% uitkomt, gaat de prijs omhoog, om zo toch op hetzelfde bedrag uit te komen. Of het eerlijk is, is een andere discussie, maar dit is hier nu eenmaal de regel, dus wij houden ons eraan.
ik doe ook niet mee.. op dezelfde dag als mijn dochter het linkje doorgestuurd kreeg van de vereniging - kwamen er nog 3 appjes van collega's kinderen en een nichtje - schoonzus reageerde ook al met ; oja, onze 2 kinderen hebben ze ook allebei.... maar ik moet ook wel zeggen: Onze oudste moet in een jaar 7000 euro bij elkaar krijgen voor een Masterskip reis - en leurt dus sowieso al bij iedereen.. Dus ik zou niet dúrven om nu de jongste ook weer langs te sturen als het ware.. Verkoop acties vind ik sowieso een stuk leuker: Dat je er nog wat voor terugkrijgt. Stroopwafels, paaseitjes, oliebollen, kerstkaarten, voorjaarsplantjes... dat soort dingen... Dat verkoopt ook net wat makkelijker vind ik. Ook in mijn eigen tijd (jaren '90 ) vond ik dit al een rotacties... 5 gulden voor een lootje! Onze vereniging had indertijd lootjes voor 1 gulden.. dat was nog leuk. En ja, dan had je weleens het geluk dat iemand het halve boekje in 1x kocht! Maar ik vond en vind het bedrag per lootje te groot....
Wat raar als ze dat " verplichten" Je zou maar net een gezin zijn dat het net rond kan krijgen inclusief contributie. Dan kun je voor 3 euro veel broden halen bij de aldi of supermarkt met het brood van gisteren.
Hier gaat dochter al een paar jaar fanatiek op pad, in het begin ging ik mee, daarna alleen als het donker was en nu gaat ze zelf of met haar zus. Een paar zaterdag of zondagmiddagen en enkele avonden en ze zit op zo’n 95 loten. De meeste mensen hier reageren wel enthousiast en ik verbaas me erover dat er best veel mensen 3 loten kopen en af en toe zelfs 5! Verder geen verplichting hier vanuit de club, maar wel een prijs te winnen, die ze dus ook een paar keer heeft gewonnen met 100+ loten, en ook een paar keer een prijs van de Grote Clubactie zelf.
belachelijk, vrijwilligers zouden ze sowieso moeten vrijstellen van dit soort activiteiten. Wij hebben het alleen met de opa’s en oma’s gedeeld en kopen zelf ook wat loten. Ze hebben wel een heel gericht doel, dat vind ik wel mooi.
Ik heb 3 kinderen bij 3 verenigingen. Ik he 1 lot gekocht bij 1 kind 3n de rest laat ik zitten. De hele straat heeft sportende kinderen. Opa en oma hebben 9 sportende kleinkinderen. Het is gewoon niet te doen om nog wat te verkopen. Ik ben echt wel voor om dingen voor je club te doen, maar dit is gewoon niet te doen.
Hier doen we er ook niet aan mee. Had er zelf als Kind al een bloedhekel aan de deuren langs te gaan. En wij zetten ons ook in als vrijwilliger bij de voetbalclub dus we vinden het wel even goed zo.