Grote clubactie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Quicksilver, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.587
    6.276
    113
    Hier tot nu toe van 1 club meegekregen, maar idd je zal 3 kinderen hebben, die allen op 2 sporten zitten en dan van allemaal een boekje meekrijgen :eek:.

    En idd alles is al zo duur geworden, ik durf niet zomaar aan mensen te vragen of ze een lot willen kopen, kan niet in hun portemonnee kijken.
     
    Baileyy, Syane en MissXray vinden dit leuk.
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat een aso die vrouw om zo te keer te gaan tegen een kind.

    Maar hier een link delen is niet de bedoeling van zo’n clubactie. Volgens mij hoor je lokaal en in je familie/vriendenkring sponsors te vinden voor jouw vereniging.

    Hier komen ook veel kinderen aan de deur om lootjes te verkopen. Voorheen kocht ik er nog wel maar eerst kosten ze dacht ik €1,- per lot. Nu zag ik al dat ze €3,- per lootje kosten. Ze gaan mee met de energieprijzen denk ik :roflmao:. Maar dat vind ik te veel voor het sponsoren van onbekende kinderen/ verenigingen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.697
    1.617
    113
    Vrouw
    En dat die mensen ook al 5 andere kinderen aan de deur hebben gehad. Plus alle volwassenen die aanbellen met allerlei acties voor het buitenland. Begrijp me niet verkeerd: ik vind de oorlogen en hongersnood vreselijk, maar nee ik ga niks afsluiten aan de deur dus bel gewoon niet aan. Blegh, jeuk krijg ik van dit soort dingen :|
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Daar hebben we een sticker voor gekocht. Geen verkopers, collectes en geloofsovertuiging aan de deur.

    Zelf hebben gelijk de postzegel die je van de clubactie krijgt op de deur geplakt. Niet iedereen leest de sticker maar die postzegel zien ze wel.

    Ik had juist een aso moeder die om 19.30 kwam aanzetten met hun kind voor de grote clubactie. Wij waren aan het voorlezen en was al lekker in de douche geweest. Kijk dus boven door het raam schreeuwt ze gelijk dat er boven iemand is. o_O

    Vriendelijk tegen het jochie dat onze zoon ze zelf verkoopt. Ik kon niet verstaan wat die moeder zei maar dat klonk niet vriendelijk.
     
  5. Quicksilver

    13 nov 2020
    18
    3
    3
    Vrouw
    Sorry was even de kinderen naar bed brengen en de verpleging kwam langs voor mij maar zie dat de link al is weggehaald! Top @Beheer dank je wel!

    Zoon is 10 en mag van ons dus in aanliggende straten verkopen de meeste mensen kennen ook alle kinderen die in de grote speeltuin spelen dus vandaar de omliggende straten. En netjes overdag tit max 5 uur savonds inderdaad vanwege etenstijd en kinderen die naar bed gebracht worden. Mijn familie is niet zo groot en van, man ook niet vandaar de omliggende straten dat hij het daar mocht proberen.

    Bij ons komen ze ook weleens aan de deur en meestal doe ik wel mee, om vervolgens te vergeten dat ik heb meegedaan.

    Ik vind het ook ieders goedrecht om nee te zeggen hoor, heb ik zoon ook uitgelegd en hij belde zelfs niet aan bij mensen die een nee/nee sticker op de brievenbus hebben want zo redeneerde zoon die willen toch ook geen reclame?

    Ik snap ook ieders kant van het verhaal maar een jochie van 10 jaar uitschelden en oprotten roepen en dergelijke vind ik wel wat ver gaan. Vandaar mijn verontwaardiging daarover.

    Maar goed "de grote clubactie" is dus niet meer zo gewild begrijp ik nu.

    Iemand zei of zoon alleen liep. Ja hij mocht van mij alleen lopen daar ik op het moment in een rolstoel zit en ik dus niet makkelijk mee kon.

    Maar goed zoon heeft er nu zijn buik van vol en, zal denk ik ook wel niet meer willen lopen.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Ik heb ook al Facebook oproepjes gezien, ja. :rolleyes:
     
  7. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Best grappig, dat zei de directrice van school ook tegen mij, dat ze er eigenlijk niks aan vond dat ze de kinderen langs de deuren sturen.

    Mijn ene dochter verkoopt heel fanatiek kinderpostzegels en mijn andere dochter loten voor de Grote Clubactie. Belden we gisteren ergens aan, zegt die mevrouw: zo leuk dat er weer eens een kind aanbelt, dat gebeurt hier veel te weinig!!

    Dochter heeft al zo’n € 500 bij elkaar voor de kinderpostzegels (als het niet meer is), mensen vinden het hier in de wijk ook echt heel leuk.

    Andere dochter Grote Clubactie zit al op 132 loten, zo’n 6 keer op pad geweest, de hele wijk door en één keer bij de AH gestaan.

    Dus hier is het minder negatief :)
     
    jojo85 en JupitR vinden dit leuk.
  8. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ze komen hier ook aan de deur voor de clubactie en kinderpostzegels.
    Ik koop van beide niet. Maar gewoon vriendelijke blijven is niet zo moeilijk toch?
    Die kinderen doen hun best! Maarja nee hoort er ook bij.
     
    owly vindt dit leuk.
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.176
    113
    Hier ook boekjes mee van de kinderen, de jongste wil heeel graag langs de deuren - ik wil dat eigenlijk niet hebben. Bij directe buren vind ik het wel ok, die kennen haar. En verder opa, tante, paar vrienden van ons - dat vind ik ook prima. Ik snap ook dat zo’n vereniging het geld goed kan gebruiken, maar het hele wedstrijdje rondom ‘wie verkoopt de meeste loten?’ incl prijzen voor de winnaar, medaille als ze 15 (?) loten verkoopt etc - daar heb ik zo’n gruwelijke hekel aan…
    Maar de kinderen doen niks verkeerd natuurlijk, die gaan staan uitkafferen kan echt niet.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik ook, gewoon omkoperij. Dat je als vereniging steun wil begrijp ik goed. Maar organiseer een leuke dag/middag met activiteiten voor de kinderen. Vraag alle ouders, opa's oma's oid om entree en geef er een koffie/theebon voor. Dan haal je ook zo een leuk bedrag binnen.
     
    MissXray vindt dit leuk.
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Haar zoon stond niet bij die vrouw aan de deur. Die vrouw zag hem toen ze naar de auto ging. En dan nog, een kind zo uitschelden gaat mij echt te ver.
     
    Zeebra en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Hier hebben ongeveer alle kinderen die we kennen die loten… Langs de deur gaan heeft sowieso weinig nut, want zo wat iedereen heeft zelf kinderen, sport zelf (ja, ook volwassenen krijgen die boekjes mee…) of kent wel iemand die ze verkoopt… Hier hebben we ieder jaar 3-5 boekjes…ze zien ons aankomen… Mijn dochter weigert (gelukkig?) om langs de deuren te gaan. Zelf ben ik van mening dat ze beter de contributie iets kunnen verhogen als dit geld zo noodzakelijk is.
     
    Roanna, Relax, Baileyy en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Precies dat! Nee is ook een antwoord. Als je geen nee wil moet je de vraag niet stellen.:)

    Overigens hebben de buren juist geluk. We gaan alleen langs bij onbekende. Wil daar de buren niet mee lastig vallen.:)
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Pas bij 25 krijg je een medaille. De prijzen zijn inderdaad voor wie het meeste verkopen. Heeft zoon toch pech dat hij geen mama of papa heeft met een bedrijf.

    Onze club doet zelf prijsjes voor de kinderen. Niet voor de meeste loten. :$
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit geweten dat er zoveel mensen een gruwelijke hekel hieraan hebben. Samen met oudste ben ik links en rechts aan aantal buren langs geweest. Hij wilde zelf heel graag en de buren leken het ook geen probleem te vinden. We gaan tot de 25 en dan vind ik het ook wel mooi geweest.

    Kinderpostzegels heb ik ook gekocht via een buurkindje.
     
    jojo85 vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Ik vind het ook vreselijk. Nog een reden om ze niet op sport te doen :oops: de acties van school zijn al erg zat
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Jemig die is goed bezig!!! Knap hoor, wat zal de club blij zijn met haar enthousiasme!

    De ah deed niet moeilijk of vroeg ze het eerst?
     
  18. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.176
    113
    Hier is het niet verplicht ofzo, ze krijgen gewoon het boekje mee. Het staat het plezier in het sporten geen seconde in de weg.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Gelukkig maar, ken ook verenigingen die het verplicht stellen om per lid minimaal 5 loten te verkopen. Anders schrijven ze dat alsnog van je rekening. Is gewoon verkapte contributieverhoging.
     
  20. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    :eek: nou dat vind ik wel raar.

    Zouden ze hier moeten doen zeg. Ik betaal al contributie, 100 euro extra voor “techniek” training (die wel verplicht is) tenue kopen voor 80 euro (al doet mijn krielkip er al 2 jaar mee :roflmao:)

    Zoon heeft gisteren op de verjaardag van z’n zusje er 17 weten te slijten. Prima :thumup:
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina