Grote clubactie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Quicksilver, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Nou inderdaad, verbaas mij er ook over. Ik vind het juist iets goeds, goed voor het zelfvertrouwen van de kinderen om bij vreemden aan te bellen. En ja er staan soms meerdere kinderen voor je deur maar kom op het zijn kinderen? Die hun best doen om hun spullen te promoten en te verkopen. En een beloning dat is al eeuwenoud, ik weet nog voor jantje beton kreeg je een portemonneetje en bij dat je er mee was. Nee hoor ik vind dit absoluut niet erg en juist voor clubkassen is dit enorm belangrijk.
     
    jojo85 en JupitR vinden dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Is hier zo met acties van school inderdaad. Op 4 opeenvolgende huizen al 11 kinderen op dezelfde school dus altijd meerdere kinderen. Ze doen acties dan gelukkig nog wel per 2 groepen, bijvoorbeeld 4/5 cake, 6/7 pepermunt maar ook dan altijd wel 2 kinderen tegelijk.
    Wordt met de kleuters helemaal leuk straks, we hebben alle 4 een kleuter... in 1 klas :roflmao: Alle buren vallen dan al af
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Oh dat scheelt. Lees weleens van die dwingende dingen als verplicht minimaal zoveel verkopen...
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ja dat zijn dan de perfecte gelegenheden :D
     
    Havermout vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Nou ja!! Dat zou ik heel raar vinden.
     
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik vind het zo'n onzinactie maar we hebben hier wel 3 boekjes liggen. De meiden weten dat ik het onzin vind en dat we uit elk boekje 1 lootje kopen, dan mogen ze het aan opa en oma vragen en dat is het. Kinderrijke buurt, dus iedereen heeft die boekjes en we gaan niet lopen leuren. Al helemaal niet in een tijd waarin half nederland nauwelijks de verwarming aan kan zetten of genoeg eten op tafel heeft. Ik heb liever dat ze dan meer contributie vragen als het echt nodig is.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  7. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Nee hoor, de AH heeft er geen last van, ze staat gewoon buiten. En ze vraagt altijd heel lief en nee is ook prima!
     
  8. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Dat vind ik ook bizar!!
     
    owly vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nog gekker, ik ken een gezin waarbij bijna de hele familie lid is van een scoutingvereniging. Moeder en oudste zoon doen vrijwilligerswerk daar als leiding. 2 jongere kinderen zijn ook lid. Voor hen allevier geldt dus die verplichting. Ook voor de 2 die dus vrijwilligerswerk er doen. 4x 5 loten verplicht afnemen.
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Ja en ik denk dan: waarom moet ik meebetalen aan een ander z'n sport of activiteit?

    En ja, ik snap ook wel dat dergelijke zaken belangrijk zijn voor gemeenschapszin etc.
    Maar dan nog, door daar kinderen voor in te zetten voelen veel mensen zich verplicht, je zegt toch geen nee tegen je nichtje of je buurjongentje.
    (Ik dus wel :oops:)

    Nee, ik doe er niet aan mee aan de lokale sponsoring.
     
    Roanna en Sado vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik twijfel ook of het wettelijk mag...
     
    owly vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Lijkt me tijd voor een goed gesprekje daar... Vrijwilligers liggen niet voor het oprapen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    #53 NiekeKris, 3 okt 2022
    Laatst bewerkt: 3 okt 2022
    Daarom zou ik zeggen: verhoog de contributie wat. Ik heb totaal geen moeite met wat meer geld betalen, maar wel op deze manier, via kinderen. Mijn dochter vindt langs de deuren gaan afschuwelijk, ik dwing haar dan niet.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Je hoeft toch niet mee te betalen, nee is ook een antwoord het is niet verplicht? Ik lees doe de contributie omhoog. Dat kan uiteraard ook maar daarmee ontneem je vast en zeker kinderen op hun sport als duurder word.

    Dit soort dingen word overal voor gedaan, ook voor volwassenen. Ik ken genoeg snert en oliebollen acties om geld in te zamelen.

    En als mijn dochter echt niet zou willen dan hoeft ze het niet te doen zo zijn wij dan ook wel. Maar ik zou niet direct zeggen dat het gelijk niet hoeft, je ergens voor inzetten vind ik ook belangrijk.
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Daarom zou ik zeggen: verhoog de contributie wat. Ik heb totaal geen moeite met wat meer geld betalen, maar wel op deze manier, via kinderen. Mijn dochter vindt langs de deuren gaan afschuwelijk, ik dwing haar dan niet.[/QUOTE]
    Maar dat is dan toch prima, het hoeft toch niet. Maar omhoog doen van de contributie kan voor veel gezinnen zwaarder vallen financieel. En daarnaast denk ik dat ze hier mee meer geld zullen inzamelen.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zie het verschil tussen de contributie met het bedrag van vijf loten verhogen en verplicht vijf loten kopen (en het anders alsnog afschrijven) niet.
     
    Felice vindt dit leuk.
  17. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Daarom zou ik zeggen: verhoog de contributie wat. Ik heb totaal geen moeite met wat meer geld betalen, maar wel op deze manier, via kinderen. Mijn dochter vindt langs de deuren gaan afschuwelijk, ik dwing haar dan niet.[/QUOTE]

    Eigenlijk zou je een soorten 'vrijwillige bijdrage' moeten introduceren, naast de vaste contributie. Denk dat er dan best nog wel wat extra's binnenkomt.

    Ik vind het ook vervelend om de kinderen langs de deur te sturen. Hier ook een kinderrijke buurt, dus iedereen heeft dezelfde loten, bloembollen, kinderpostzegels, etc. Hetzelfde geldt voor in de familie...
     
    Felice vindt dit leuk.
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik vind het een verschrikkelijke actie. in eerste instantie leuk bedoeld om iets te doen voor je club. Maar bij ons alle neefjes/nichtjes op dezelfde club. Vriendjes en vriendinnetjes in de straat zijn als het ware elkaars concurrenten bij de andere buren. Tja de oude buurvrouw van 75 kan niet bij alle6 haar buurkinderen wat kopen.

    Wij hebben zelf 3 boekjes. Oudste zoon heeft ook nog de kinderpostzegels. En de middelste heeft nog een andere actie van school om iets te verkopen.

    Mijn vader wordt al helemaal gek van alle kleinkinderen met die in zijn ogen rare QR code waar hij niks van snapt. Dus de kinderen krijgen geld en ik betaal zelf maar online.

    Het wordt gewoon iets te lastig zo met alle acties tegelijk en ook de loten zijn duurder geworden.
     
    tuc en Sado vinden dit leuk.
  19. Daan90

    Daan90 Bekend lid

    10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik heb er geen problemen mee als ze hier aan de deur komen met acties. Al zal het misschien schelen dat ze niet zo vaak komen. Vorige week van een meisje verderop een lot gekocht. Verder verkoopt de lokale voetbalvereniging wel eens oliebollen aan de deur. Dat soort dingen doen we eigenlijk altijd wel mee.
    Kinderen zelf hebben geen loten om te verkopen nu, als ze die wel hebben mogen ze hier in de buurt bij bekenden langs en familie vragen. Als ze ouder zijn en zelf verder willen mag dat van mij best.
    Ik vind wel dat het vanuit de club vrijblijvend moet zijn en zonder wedstrijdelement van wie het meeste verkoopt.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Nou dat is vast een uitzondering zoiets heb ik nog nooit gehoord en dat lijkt mij helemaal niet mogen maar goed dat is wat anders.
     

Deel Deze Pagina