graag even jullie advies over een tweede fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje11, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hallo,
    Graag zou ik even jullie advies willen. Ik heb zelf een batavus mango als moederfiets en ben daar erg tevreden over. Alleen hij is erg groot en mijn moeder (oma past een dag op) en de oppas zouden ook graag met mijn dochter gaan fietsen maar kunnen er dus niet op. Ik wil dan ook graag een tweede fiets aanschaffen waar mijn dochter in het achterzitje kan (ze is 2, jaar oud). Het liefste zou ik een wat stoerdere fiets aanschaffen (mijn man mag er nl ook op hahaha) en wil er niet bergen met geld aan uitgeven.
    Nu had ik een heel leuke bij de hema gezien voor 225 euro, maar nu blijkt die volgens de hema zelf niet geschikt voor een achterzitje, zou er instabiel van worden... hm.. balen... en had geen idee dat je hier rekening mee moest houden.
    Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie hier ervaring mee hebben of misschien tips?
    Alvast erg bedankt!

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hmmm, ik heb er nog nooit van gehoord dat een fiets onstabiel wordt van een achterzitje. Misschien hangt het er vanaf wat voor zitje je kiest. Wij hebben een Bobike en die zet je vast met een beugel aan de stang onder het zadel (dus niet op de bagagedrager ofzo).

Maar moet je echt een nieuwe fiets kopen voor de oppas? Het is toch veel goedkoper om een extra beugel te kopen, zodat jouw moeder en de oppas het zitje op hun eigen fiets kunnen bevestigen? Mijn man en ik hebben ook allebei een eigen beugel op de fiets. Meestal fiets ik met onze dochter, maar als mijn man met haar gaat fietsen doen we het stoeltje op zijn fiets.

En kan het zadel van jouw fiets niet verder omlaag, zodat jouw moeder er wel goed op kan fietsen?

Of misschien kun je eens kijken voor een 2e hands fiets? Dat is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe.

Succes!

3. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, als vrouw van de fietsenmaker, maar een fiets bij de hema zou ik niet zo gauw kopen. Denk eens aan garantie, reparatie enzo. Dat kunnen ze niet zelf. Dus als er een keer wat aan gebeuren moet, moeten zij een fietsenmaker huren en dat lukt meestal niet zo snel. Dus dan ben je rustig je fiets een week kwijt. Daarbij is de kwaliteit van hema/gamma/blokker-fietsen ook niet echt om over naar huis te schrijven....
    Ik ben het met de reactie hierboven eens dat het veel makkelijker is om een extra beugel voor het zitje op de andere fiets(en) te bevestigen. Dat hebben wij ook thuis. Ik heb een mammafiets, en mijn man een beugel op zijn stuur. Dus het zitje kan op allebei de fietsen. Dat lijkt me de meest goedkope oplossing. En anders een tweedehands fiets van een fietsenmaker. Dan heb je in ieder geval een betere fiets dan een nieuwe fiets van de hema! ; )

Deel Deze Pagina