Ik had vandaag de eerste echo van deze cyclus en er bleek een cyste van ruim 4 cm te zitten. Ik had hem al voelen zitten en was niet echt verbaasd, maar was wel verbaasd dat de arts voorstelde om toch maar gewoon door te spuiten (puregon) en verder te gaan met deze ronde. Aan de andere eierstok had ik twee eiblaasjes van 13 en 14 mm. Voor degene die hier ervaring mee hebben, hoe groot is de kans dat die andere twee eiblaasjes doorgroeien en straks met de Pregnyl springen als ik zo'n grote cyste heb? Ik heb zelf heel erg het gevoel dat de cyste hormonen aanmaakt, want ik voel me heel anders dan in andere cyclussen en de groei van mn eiblaasjes is ook veel trager dan normaal. Ik vind het ergens een beetje zonde om één van mn laatste iuis te "verspillen" aan zo'n cyclus. Wat vinden jullie?
Het zit ook niet mee he? Kl/otetraject :x Ik las hier laatst op het forum dat een cyste geen invloed heeft op wel of niet zwanger raken, maar dat heb ik dus alleen maar van een andere ZP-er gelezen en niet op een officiële website.. Sterkte meissie!
Dank je! Ik hoop dat je (doe andere zp-er) gelijk heeft. Waar ik alleen bang voor ben is dat die cyste zoveel oestrogeen aanmaakt dat dit de verdere groei van die follikels en de eisprong tegenhoudt. Ik las op verschillende fora uit de VS dat ze daar meestal oestrogeen prikken bij een grote cyste en als dat te hoog is geen iui doen, omdat het dan als nutteloos gezien wordt. En ik heb wel het gevoel dat ik heel veel oestrogeen aanmaak (al dagenlang veel helder eiwitachtig slijm, gladde huid, etc.). Hoe gaat het nu met jou? Weten jullie al of en wanneer je nu met icsi mag beginnen?
Hmm.. Word je nu extra in de gaten gehouden? Hier nog niks bekend. 5 september ein-de-lijk het behandelplan bespreken en daarna starten!
Nana, wat vervelend zo n cyste en dat je m voelt. Ik kon m ook vaak voelen. Maar ik mocht niet verder met hormonen bij cystes. Soms had ik meerdere kleintjes maar laatste keer ook twee grote, ook 4 en 5 cm. Het ligt er trouwens wel aan wat voor cyste is het is. Maar als het een folliculaire cyste is dan gaat het meestal wel weg. Bij mij wel maar dan moest ik een paar weken aan de pil.
Ik mocht niet verder met clomid toen ik een cyste had, ik kon die maand echter wel evt natuurlijk zwanger worden, daar had t geen invloed op. Weet niet hoe het met puregon zit. Hoe is het verder met je? Volgens mij was jij het toch van de bbz? Het zit je ook niet mee hè, veel sterkte xxx
Bedankt voor jullie reacties! Zo te zien moest iedereen stoppen met een grote cyste. Weet iemand ook wat precies daar de reden dan voor is? Is het omdat je gewoon weinig kans hebt met zo'n cyste of kan het ook echt gevaarlijk zijn om toch door te gaan? Ik heb morgen weer een FM om te kijken of de cystes en/of de follikels zijn gegroeid. Ik heb zelf het gevoel dat alleen de cyste is gegroeid. De follikels voel ik al niet eens meer . @Shaddixxx: Ja, ik moet nu om de dag komen voor een FM. Als de follikel nog veel groter wordt zullen ze de iui wel afblazen denk ik. Mooi dat de gang er bij jullie weer een beetje in komt. Hopelijk hoor je 5 sept dat je heel snel mag beginnen! @Pearl: dat was ik ja. Dank je! Het gaat op zich wel redelijk. Ik heb lichamelijk weinig last, behalve tot nu toe nog elke maand een cyste sinds die operatie, grrrrr.