Beste dames, Zouden jullie even willen meekijken met de groeicurve van dl (WHO)? In het begin groeide zij heel goed. Na 3,5 maand zijn we onder begeleiding van de kinderarts aan de fles gegaan aangezien zij deze pertinent weigerde. Zij heeft een paar dagen heel weinig voeding gehad. Dit is volgens mij de oorzaak van haar dip. Echter, is haar gewichtstoename sindsdien flink gestagneerd. Ik had verwacht dat ze na die dip weer lekker aan zou spekken. Is dit de dip die bij bv voorkomt rond de 4 maanden of moet ik mij zorgen gaan maken? Dl is nu bijna zes maanden dus wij zijn sinds een paar dagen begonnen met een paar hapjes groentes. Hier heeft ze echter nog niet echt interesse in. Alvast bedankt voor jullie reactie(s). Groet, Linda aanvulling: dl krijgt dus nog volledig bv, zowel live als uit de fles.
Ik vind het er niet zo zorgwekkend uitzien hoor. Idd de 4 maanden dip en ik zie aan het einde al weer een lichte stijging.
Het is wel iets om in de gaten te houden maar ik vind het niet meteen zorgwekkend. Als ik kijk hoeveel actiever mijn dochter vanaf 4 maanden is geworden, dat kost ook veel energie. Belangrijk is eerst voeden dan fruit of groente en zorg dat ze ook achtermelk binnen krijgt dus niet te snel borst wisselen (als je dat doet).
Inderdaad in de gaten houden maar niet zorgwekkend. Onze jongste zat de eerste twee maanden ook boven de +1 lijn en is inmiddels onder het gemiddelde gezakt. Maar nu van 6 naar 8 maanden weer mooie groei, evenwijdig aan het gemiddelde.. En dat terwijl hij ook echt wel actief is met tijgeren. Dus het trekt (normaliter) wel weer bij! En de lengte-groei is wel mooi en dat is ook heel belangrijk heb ik altijd begrepen.
Hoeveel voedingen krijgt je kindje? Misschien zou je haar wat vaker kunnen aanleggen. Het is best een lange dip zo te zien. Gelukkig had ze wat reserve en zit ze nog boven de middellijn maar ik zout het zeker goed in de gaten houden en een keertje extra aanleggen op de dag.
Dank allemaal voor het meekijken, ik hou het in de gaten maar weet dat ik mij vooralsnog geen zorgen hoef te maken, fijn. Ze is inderdaad super actief dus daar zal ook een hoop energie naartoe gaan. En de laatste keer dat we tussendoor hebben gewogen hebben we niet gemeten maar ze lijkt weer langer (pyjamaatjes zijn te klein geworden) dus dat kan ook meespelen. Voor- en achtermelk weet ik maar dat gaat goed. Overdag krijgt ze bijna alles uit de fles aangezien ze niet het geduld heeft om uit de borst te drinken. Alleen de droomvoeding en de ochtendvoeding drinkt ze nog live. Hoop wel dat dat weer minder wordt want vind het wel ongezellig zo
@Rian, ze krijgt in totaal zo'n 6 voedingen per dag op verzoek en drinkt in totaal zo'n 800-1000 ML dus voldoende. Mijn melk is goed vet, zit een mooie roomlaag in de flessen en ze slaapt er 's-nachts lang op. Schijnt beide een goed teken te zijn. Aanleggen overdag werkt niet omdat ze veel drukker is met haar omgeving. Maar ze krijgt heel regelmatig melk aangeboden, zo vaak als ik haar ook extra zou aanleggen en altijd een nieuwe portie wanneer de fles leeg is gegaan.
Zou me geen zorgen maken.even in de gaten houden, maar heb hetzelfde gehad, maar dan wel op de onderste lijnen..... Het zal nu wel weer wat bij moeten trekken, maar vooralsnog geen redden tot zorg.