opnieuw zwanger worden na overlijden baby

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamajessie, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajessie

17 dec 2013
    25
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben pas een kindje verloren. Hele zwangerschap gedragen maar door een afwijking een paar dagen later overleden.
    Ik wil zoooo enorm graag een kindje.
    We hebben het niet enorm breed maar opzich hebben we alle spullen nog steeds..
    Waar ik vooral mee zit is, zou ik het wel doen?
    Vriendinnen zeggen dat ik het verdien en dat het ons leven is. Me moeder daarentegen zegt dat mensen het me kwalijk zouden nemen...

Hebben jullie ervaring hiermee?
    En wat is jullie mening hierover?

xxx onzekere mama

2. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Allereerst nog gecondoleerd, wat zal het zwaar zijn. Vind het moedig van je dat je er weer voor durft te gaan!:)
    :$ en meen je dat nou! Hoezo kunnen mensen dit je kwalijk nemen? Het is toch jouw leven? Echt meid, je moet je eigen weg volgen en je eigen geluk maken, als jij en je lief er klaar voor zijn, dan moet je er echt lekker voor gaan. Vind niet dat andere mensen daar ook maar iets over te zeggen hebben. Heel veel geluk!:)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Heb net op je andere topic gereageerd

Maar waarom zouden mensen het je kwalijk nemen?
    Oké ik heb ook niet al te beste reacties gekregen, maar so what?
    Onze dochter is 14 mei 2013 overleden, nu 13 mei 2014 uitgerekend

4. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

Allereerst gecondeerd:(
    Maar waarom jou dat kwalijk nemen ?!!
    Het is jou leven en jou lichaam.
    En dat he het niet breed heb
    .ach als je t red red je het toch ! Wij hebben t ook niet breed hoor maar redden t prima

5. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Nog gecondoleerd! :(
    Ik kan maar 1 ding zeggen, jij regisseert je leven en niemand anders.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat belachelijk dat ze je haast nog een schuldgevoel aan zouden praten. Nee, niemand kan het kindje wat je bent verloren ooit vervangen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Feit is en blijft dat je plek in je hart en huis hebt voor nog een kindje.

7. stamperke

stamperke Actief lid

28 jun 2010
    391
    0
    16
    Wij hebben in 2010 ook ons dochtertje moeten afgeven na een zwangerschap van 5,5 maand en dit is dan ook maar het zwaarste dat je als ouder kan hebben.
    Die opmerking van je mama vind ik er eigenlijk over.
    op zo een moment heb je het al zwaar genoeg en zit je ook niet te wachten achter zoiets.
    als jullie voor een tweede kindje willen gaan dan is dat een beslissing die jullie nemen en waar niemand iets heeft over te zeggen.
    wij mochten de eerste maand niet zwanger worden en achter die maand waren we zwanger van ons dochtertje die ondertussen 3 word in april.
    En de reactie's waren allemaal positief!
    De beslissing ligt bij jullie meid.
    heel veel sterkte met dit zware verlies en hopelijk mogen jullie gauw een tweede wondertje verwachten.

dikke knuffel

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Meid wat erg dat je je kindje bent verloren, gecondoleerd.
    Ik vind ook dat jullie je echt helemaal niks aan moeten trekken van wat anderen ervan vinden als jullie voor een tweede kindje gaan. Weinig mensen weten hoe het is om in jullie schoenen te staan dus ook niemand mag daar iets van zeggen!
    Ik hoop dat het jullie snel is gegund!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Amen!

Heel ceel sterkte meis, alleen jij en je vriend kunnen deze keuze maken, anderen hebben daar niks over te zeggen.

10. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Neem een kindje en geniet ervan, wat anderen er van mogen denken is hun probleem tegenwoordig hebben we het allemaal niet zo breed.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Gecondoleerd met jullie verlies.

En ik snap niet waarom iemand het jullie zou kwalijk nemen als jullie voor een tweede kindje gaan.

Je bent een mama zonder kindje en je hebt heel veel zorg en liefde in je die je nu niet kunt uiten.
    Denk dat het krijgen van een tweede kindje jullie juist heel veel goeds kan doen!

12. Angela123

Angela123 Niet meer actief

Allereerst gecondoleerd en sterkte.

Maar meid als jij er klaar voor bent en jullie willen het zo graag wie staat er dan in de weg op jullie pad naar het geluk?

13. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Gecondoleerd.

Waarom zouden mensen het je kwalijk nemen?? Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven!

14. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik sluit me aan bij TempusFugit!
    Gecondoleerd meid, heel veel sterkte!

15. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

30 jul 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd!

Jij moet jezelf gelukkig maken, een ander doet het niet voor je. Als het voor jullie goed voelt om voor een tweede kindje te gaan, heeft niemand daar iets mee te maken.

En er zijn maar weinig mensen in Nederland die het momenteel wel breed hebben.

Niks van aantrekken dus!

16. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Gaat voor jou moeder andermans geluk boven die van jou? Who cares wat anderen er over te melden hebben?! Wat vind ik dit ronduit grof van je moeder, heb er weinig woorden voor. Zij heeft toch wel mee gekregen wat voor een verdriet je hebt gehad? Als je dit verdriet verwerkt hebt, heb jij toch alle recht om je wens in vervulling te laten gaan? Moet het dan maar zo zijn dat jullie na het overlijden van jullie kindje, nooit geen kinderen meer mogen krijgen? Beetje vreemd! Sorry als het een beetje bot overkomt, maar dat vind ik gewoon erg om te lezen. Als moeder staan de belangen van je kinderen op nummer 1! Vind het gewoon rot dat ze bijna je wens onder je neus voorbij praat.

Ik hoop echt dat jullie je wens in vervulling laten gaan. Kinderen krijgen is een geschenk, iets moois.. En als het goed is, zouden vooral jou naasten.. Je dit van harte gunnen na zo'n zwaar verlies.

Gecondoleerd meisje en veel sterkte!

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Allereerst gecondoleerd........ Heb er geen woorden voor.

Wat betreft een nieuwe zwangerschap:
    Als jullie eraan toe zijn, ga ervoor!! Er is helemaal niemand aan wie jullie verantwoording hoeven af te leggen.
    Mensen hebben toch overal wel een oordeel en een mening over, maar in zulke situaties moet je vooral op je eigen gevoel afgaan! Het is jullie leven, het zijn jullie keuzes. Jullie kunnen alleen voor je eigen geluk zorgen!
    Succes ;)

18. Evientje

Evientje Niet meer actief

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie eerste kindje.

Waarom zouden jullie niet voor een tweede kindje mogen gaan? Om wat anderen ervan zullen zeggen? Ik zou het wat anders vinden als de reden dat je moeder het af zou raden omdat de artsen het op dit moment afraden om medische redenen, en zou me zeker niet laten tegen houden om wat anderen vinden of mogelijk kunnen vinden.

Waarom zouden jullie niet aan tweede mogen beginnen ook al is dat binnen een jaar na de eerste, als iemand een miskraam heeft gehad wordt er toch ook niet zo gedaan als ze het opnieuw proberen? Als iemand binnen een jaar van de tweede zwanger is wordt er toch normaal ook niks van gezegd?

Volg je gevoel, als jullie eraan toe zijn, gewoon doen...
    Misschien heeft je moeder het gezegd omdat ze het verlies van haar kleinkind nog niet verwerkt heeft? Maar je daar niet mee wil belasten in directe zin?

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh wat erg! Gecondoleerd en heel veel sterkte!
    Ga gewoon voor een tweede kindje als je/ jullie er klaar voor zijn!
    Ik snap niet dat andere mensen daar negatief over doen. :( Jullie zijn al verdrietig genoeg en dat mensen dan kritiek uiten over jullie keuze om opnieuw zwanger te worden, dat vind ik pas schandalig.

Vergeten doe je het verlies nooit, maar dat staat een tweede kindje echt niet in de weg. Jullie verdienen het!

20. mamajessie

17 dec 2013
    25
    0
    0
    Dankjewel allemaal! Dit helpt echt.
    Alleen moet ik wel even zeggen dat dit het 2e kindjes is dat ik ben verloren. 2 jaar geleden een kindje met 20 weken verloren.. open ruggetje en open schedel en de vlos had niks gezegt.

Mamachantal

Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat.

Een kind verliezen het is het ergste wat je kan mee maken.
    En wat ook zo erg is is dat mensen na 2 weken al geen begrip meer voor je hebben en je gewoon maar door moet gaan met je leven en normaal moet doen.
    Ik heb in mijn omgeving ook alleen maar mensen met levende kindjes of diebnpg een keer zwanger zijn en dat valt ook heel zwaar. Je heb niemand in je buurt om ervaringen te delen..
    Ik heb ook dat ik hier in de buurt raar aangekeken wordt omdat ze natuurlijk eerst een grote buik zagen en nu heb ik geen buik noch baby..
    Pff :(

Alsnog bedankt dames!
    xxx

Deel Deze Pagina