Hoi meiden, Sinds 3 dagen wilt ons zoontje van 15 maanden niet in bad. Hij wordt echt helemaal hysterisch en gaat heel hard huilen. Rustig tegen hem praten en bij hem zitten niets helpt. Iemand hier ervaring mee en wat te doen? Of is dit ook weer zo een fase? Zo ja, dan gaan we echt de ene fase in en de andere uit pfffff. groetjes vruchtje
Nou, da's sterk; ik wilde net dezelfde vraag stellen. Die van ons wil ook opeens niet meer in bad, hij begint echt te krijsen, nou dat zijn we van hem helemaal niet gewend, zo kennen we hem echt niet, snap er ook niks van. Voorheen vond 'ie het altijd hartstikke leuk om in bad te gaan. En hij heeft wel last van de 15-maandensprong gehad, maar daar is 'ie sinds een week of twee uit, dus dat is het niet denk ik. Ik kan je dus ook niet helpen vruchtje maar ik lees mee
Mijn zoon had dit eigenlijk, ik douchte hem zoiezo om de 2/3 dagen maar ben hem toen iedere dag gaan douchen. Speelgoed erbij, op een handdoekje staan of zitten. Mijn zoon vind t nu ook niet prettig met t warme weer, de douchestraal is gewoon heet op zijn lijfje. Dus ik draai de koudwater kraan zoiezo meer open, en dan is t wel goed. Kinderen zijn vaak ook bang voor het putje, ze zien het water weg gaan daardoor en ze denken vaak "Ik kan er ook door, ik spoel weg".
He! Dat heb ik hier ook. Ik heb er eigenlijk niet zoveel aandacht aanbesteed. Het was een keer of drie gebeurd. Ik heb d'r wel getroost, maar haar toch echt terug in bad gezet en iets gegeven om mee te spelen en daarna vond ze het weer prima. Alhoewel ze het nog wel eng vond als het bad leegloopt en het putje een eng geluid maakt. Maar dan leg ik mijn hand er op om te laten zien dat het niet echt doet en nu steekt ze d'r vingertjes er in
Mijn zoontje heeft dat ook gehad en het leek erop dat ie het water opeens te warm vond. Toen ik hem kouder draaide, was het namelijk wel goed. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit of dit nou toeval was of niet
Hier ook precies hetzelfde de laatste dagen! Helemaal uit zijn doen...gooit zich naar alle kanten en heel hard krijsen...terwijl hij eerst niets liever deed??
Mijn oudste heeft het ook gehad. Weet nog steeds niet wat het was, maar het lijkt dus wel een fase te zijn. Heeft wel een paar weken geduurd. Uiteindelijk wilde ze wel wanneer ik eerst in bad ging zitten maar het heeft wel even geduurd voor ik dat voor elkaar kreeg.
hoi Mijn dochtertje is nu 17 maanden en ik douche nu al 2 maanden met haar samen want ze wou met 15 maanden ook niet meer alleen douche alles geprobeert en ze was niet bang van het putje want ze duwt de vinger erin en ze gaat met de gezicht er naar toe kijken dus wat er nou is dus sinds die tijd ga ik gezellig mee douche vind het ook niet erg zodra ik klaar ben ga ik er alvast eruit en dan kleed ik me eigen aan en dan droog ik haar weer af liefs Citta
hier hetzelfde.. mijn dochter(bijna 2) vond het water ook opeens te warm! ( terwijl het altijd zo was) als we het badje gewoon kouder maken,vind ze het geweldig!! zoonlief (bijna 1) vind het warme nog juist wel lekker.. probeer eens iets kouder water!
Dus toch wel herkenning. Ga toch eens proberen met het badje iets kouder te maken, maar weet bijna wel zeker dat dat het probleem niet is. Hij tilt bij voorbaat zijn beentjes al op dat hij er niet in wilt.
Omdat hij mss weet wat hem te wachten staat, dat kan ook als t voor hem te warm aanvoelt. Ligt ook een beetje aan dit weer hoor! Als ik eronder ga, doet t bij mij ook pijn behalve als ie bijna koud staat!
Fabian heeft dit ook gehad. Wij hebben hem vanaf dat 6 de ene dag in bad en de andere dag onder de douche gedaan. Toen kreeg hij ineens dat hij niet meer in bad wilde en alles bijelkaar krijste. Dus ging hij alleen nog maar onder de douche. Nu met dit warme weer gaat hij zonu en dan in het zwembadje en dat vind hij erg leuk, ook het gewone badje vind hij nu weer leuk. Nu wil hij niet meer onder de douche, het is echt een drama als hij moet douchen. Succes ermee
Hier is het badje nog steeds geen succes helaas. Hopelijk komt er snel verandering in want handig om steeds helemaal te wassen is het ook niet. Ga ook wel eens proberen te douchen met hem, maar die straal vindt hij denk ik al helemaal niets.
grappig, dat heeft krummel ook gehad, ik wist ook niet dat meer kindjes daar "last" van hadden. Hier ging het gelukkig weer over. Wat wel hielp, was afleiden met een bellenblaas. En wat enorm geholpen heeft, was de aanwezigheid van andere kindjes (6 & 8, waren bij ons op bezoek), want toen ging ze heel stoer zitten spetteren. En daarna vond ze het ineens weer leuk (ook zonder de andere kindjes). Dus mssn een buurkindje even uitnodigen? Ze vindt nu een badje buiten ook lekker (dus er is hoop voor je ).
Oh ja, douchen vindt ze nog steeds eng, dan schreeuwt ze moord en brand. Maar.... gisteren heeft papa haar bespoten met de tuinslang (wel voorzichtig hoor) en toen had ze enorm lol.