Nog gecondoleerd met het verlies van je vader allereerst. Goede doelen zijn reeds genoemd en ik weet niet of het überhaupt in je straatje past, maar ik zat te denken: misschien vind je het wat om (bijv. op regelmatige basis, maar kan ook eenmalig) te doneren aan een goed doel waar je vader ook feeling mee had (en waar je zelf ook achter staat)? Ander iets wat ik dacht ik nog niet gelezen heb: misschien een mooi schilderij/ kunststuk aanschaffen, zodat je zelf ook echt letterlijk iets zíet wat je voor langere tijd aan je vader doet herinneren? Geen idee of je er van houdt, maar zat ook nog te denken aan jezelf bijv. één keer per kwartaal te trakteren op een ontspanningsmassage. Onder het mom van: je vader zou het vast fijn hebben gevonden als je ontspannen door het leven zou gaan. En -misschien niet iets waar men direct aan denkt na het krijgen van een erfenis-, eventueel goede, psychologische hulp die kan helpen bij de verwerking van het overlijden van je vader. Sterkte met alles een plekje geven. Neem de tijd.
Gecondoleerd met je verlies, wij krijgen binnenkort te maken met een erfenis van een iets lager bedrag (twv gemiddelde rijtjeswoning) We gaan ons huis verduurzamen, onze hypotheek afbetalen. We zouden al jaren een camperbus willen, dus ik hoop dat dat er van gaat komen. We hebben zelf al genoeg buffer dus “wegzetten voor later” is niet echt nodig en wie weet wat later brengt, misschien wordt je zelf dan wel ziek en bedlegerig en heb je er niks meer aan. Ik ben van team “pluk de dag”! Niet zinloos verbrassen natuurlijk maar wel gewoon nu er ook leuke dingen mee doen en niet alleen maar alles verstandig investeren. Ik vind het ook niet nodig dat mijn kinderen als ze 18 zijn reusachtige bedragen krijgen, laat ze ook vooral maar lekker zelf werken voor hun geld, dat is goed voor ze.