ervaring met sterk verminderd zicht?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kibi, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    We kregen regelmatig de opmerking dat Lore (2 jaar en 3 maanden) heel dicht bij iets ging kijken als ze het goed wilde zien. Daarom afspraak gemaakt bij de oogarts.

We kregen druppeltjes mee die we een uur voor de afspraak moesten gebruiken om haar pupillen te verwijden

Uit de test blijkt nu dat Lore -7 en -8 heeft. Maar mijn man heeft ook die correctie en Lore herkent dingen die hij zonder bril helemaal niet kan zien.

We zijn nu doorgestuurd naar het ziekenhuis om nogmaals te laten testen. Misschien dat de druppels hun werk niet helemaal gedaan hebben en dat correctie overdreven is.

We zijn helemaal in shock. Oogarts had nog nooit zo'n zware correctie gezien bij een peuter van 2 jaar in zijn 30-jarige carrière. Zijn hier verhalen die ons hoop kunnen geven waarbij de correctie verkeerd gemeten werd door de druppels?

2. foofur

foofur Lid

18 jun 2008
    10
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met een verkeerde meting, maar mijn dochter had +16 en +14. Volgens de laatste meting is dit +11 en +8. Sinds ze zes maanden oud is heeft ze contactlenzen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze hiernaast ook nog een erg zeldzame oogafwijking heeft omdat ze een chromosoomafwijking heeft, maar met de lenzen werkt het prima. Ik doe zelf de lenzen in en uit en we kunnen echt merken dat ze beter ziet met de lenzen.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    vind het wel een hele heftige voor een peuter.. mijn neefje had -4 en -5 en daar sloeg de opticien al stijl van achterover (nou ja.. niet letterlijk dan)
    Ik hoop voor haar dat het meevalt...

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    jeetje wat ontzettend sneu!
    Hopelijk is er iets misgegaan met de druppels en valt het een volgende keer wat mee.
    Sterkte ermee!

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Mijne heeft +3 en +6. Lui oog.
    Is onvoorstelbaar hoe een kind daarmee omgaat.
    En een oogarts en orthoptist valt niet zo snel ergens van om.
    Vind goed dat je het nu al geconstateerd hebt. En er zo snel mogelijk iets aan laten doen. Je hebt al prachtige brilletjes.
    Mijn dochtertje heeft er nu een van mega mindy.
    Moeten vanaf vorige weer ook nog 1 oogje afplakken. Ze schakelde 1 oog zelfs uit.
    Pleister op het oog vinden ze eng dus nu plakker op de bril.
    Ze kunnen veel hoor en er beter op tijd bij dan kunnen ze nog wat doen. Ook voor de ontwikkeling van het kind beter.

Deel Deze Pagina