Grote eters of veelvraten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Is behoorlijk, ja, wat ze eten.
    Moet ik zeggen toen iemand bij ons kwam eten, een heel slank persoon, dachten wij ruim voldoende te eten te hebben. Die persoon at 2x zoveel als mijn man en ik samen. En daar kwam nog een behoorlijk toetje bij in. Daarna wou diegene nog een ijsje gaan halen ook. Man en ik stonden ervan te kijken waar al dat eten in dat slanke lijf was gebleven.... blijkbaar had diegene nog honger, want op weg naar huis was die nog naar de mac gegaan voor een grote hamburger :#
    Conclusie:
    Sommigen eten nou eenmaal meer dan anderen.

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Eten ze ook thuis zo?

volgende x maar een groot pan soep kijken of ze dan ook zoveel eten.
    hier houd ik toch wel rekening met iedereen als ik thuis kom eet ik wel een boterham zou me dus ook schamen.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja maar als je dan vervolgens overgewicht krijgt eet je dus wel meer dan jouw lichaam nodig heeft. En ik vind de hoeveelheden die ts noemt heel ongezond klinken.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zou ze omwille van hun dochter aanspreken. Niet op wat ze gegeten hebben thuis bij jou of wat ze thuis eten. Maar of ze hun dochter kunnen helpen een gezond gewiht te krijgen. Het is echt heel sneu voor een jong kind om dan al met overgewicht te kampen. En ook niet nodig als het aan de leefstijl ligt. Ik weet niet hoe je zoiets rustig kunt brengen zonder ze te kwetsen dus ik zeg het wel stoer maar ergens vind ik toch dat er iemand aan dat meisje moet denken. Als tantezijnde kun je dat misschien makkelijker of haar helpen als ze gezonder wil leven. Of samen met haar sporten ofzoiets.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hou ook wel van een flinke schanspartij maar dit is wel enorm veel maar dat lijkt me wel duidelijk.
    Waarom een topic hierover openen als je zelf het antwoord ook wel weet?

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.395
    113
    Lekker gastvrij haha.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Geen idee wij halen zelden patat maar ik denk dan gewoon ieder een bakje en een snack. Mayo gaat altijd lang mee.

Maar goed als ik eens een snaaibui heb kan ik ook prima een halve bakplaat ovenfriet wegkrijgen hoor. En ik ben heel slank 😂

Chips eet ik nooit en mijn man doet er 2-3 avonden mee.

Het klinkt wel als veel maar ik weet eigenlijk niet hoe hun eetpatroon normaliter is natuurlijk...

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    hoeveel hadden jullie gehaald dan? als je alleen voor hun al 2 fam zakken hebt gehaald

op is op toch?
    vind het ook wel aso om zoveel te eten bij een ander

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een pan soep is toch prima als je gasten hebt?

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja ik vindt het best veel.

Hier met 2 volwassenen en 2 kids. Altijd voor 3/4 personen patat, kids beiden 1 snack en wij 2 snacks pp. Laatste tijds eten we vaak kibbeling bij de patat ipv snacks. Dan hebben wij z'n 800/900gram erbij

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vind het echt ontzettend veel en mijn man schrok er ook echt van!

12. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Misschien hadden ze wel honger, of een vreselijke eetkick.
    Wat maakt het uit?

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ja vind ik ook hoor..
    Eventueel een paar broodjes erbij

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Zo n tube mayo is echt niet heel veel vind ik. En wat maakt het uit? Wij eten minder friet maar wel makkelijk 2 snacks. Leef en laat leven.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    en nog lkkr ook :D.
    heb liever een pan soep of cinees dan patat.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Ik vind het wel echt heel veel hoor

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Toen ik overgewicht Had kreeg ik dat echt niet weg. En at echt veel te veel.
    En voor mijn gevoel eten jou broer en schoonzus nog veel meer dan ik op kon.
    Ik vind je dan een veelvraat en dat vind ik ook van mezelf. Nu achteraf. Toen zag ik dat niet zo.
    Vind het voor een dochter vooral jammer. Die weet niet beter.

Vraag me wel af hoeveel je dan gekocht had met je eigen gezin erbij.
    Ik tel hier de personen en haal voor zoveel ook friet en een snack. Ik eet nog geen kinderportie dus heb eigenlijk altijd neer dan genoeg.
    Al is het wel zo als je weet dat je grote eterd op bezoek hebt automatisch meer haalt.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja ik vind het eigenlijk ook best aso om zoveel naar binnen te proppen als je op visite bent.

19. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Jeetje ik vind het erg veel! Vooral een xl tube er doorheen jagen...
    erg ongezond allemaal. Ik zou toch er iets van zeggen ivm jonge dochter met overgewicht. Het is wel moeilijk maar misschien hebben zij het niet meer door dat zij zoveel eten.

20. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Die tube is helemaal niet zo veel. Als je 3 frietjes met besteld zit daar gezamelijk gezien wel 2 van die tubes op volgens mij. En ik hoop niet dat iemand ooit zo een topic opent over mij achter mijn rug, en zeker geen familie. Ik zou ook niet weten wat je ermee op schiet, je legt ons eigenlijk al in onze mond dat ze teveel eten. En dat wordt dan beaamd. Zelfs zou je ze nog moeten aanspreken... Gebaseerd op dit?! Laat ze lekker doen wat ze willen.

Deel Deze Pagina