Grote eters of veelvraten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik snap niet helemaal wat je überhaupt wilt met dit topic. Als je je nou zorgen maakt om hoe veel ze eten en wat daarmee mogelijk aan de hand is, maar dit voelt meer als anoniem roddelen. Het is zo makkelijk om anderen te veroordelen. Ik hoop echt dat mijn familie of vrienden niet zo over mij zou praten zeg. En dan bedoel ik dus niet dat je het er niet over mag hebben, maar dit komt op mij gewoon niet respectvol over. Zeker met een term als veelvraat.

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hmmm zoals ik het lees is het meer een soort verontwaardiging en eerlijk gezegd kan ik me er best iets bij voorstellen.

Mijn schoonzus heeft ook een nogal bijzonder (ongezond) eetpatroon. Als ik zie wat ze op een verjaardag allemaal eet (nee daar let ik niet op, maar het valt wel op), dan is dat gewoon echt 'heel erg veel'. Hun dochter van 10 eet meer dan mijn man op een dag en natuurlijk maak ik me zorgen om hun gezondheid, maar dat neemt niet weg dat ik toch ook best geschokeerd ben van wat ze allemaal binnen krijgen. Ik kan me de verontwaardiging van TS dus best wel bergrijpen...

3. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik snap niet waarom je je druk maakt of verontwaardigt bent om wat een ander naar binnen werkt.
    Daar heb je toch gewoon helemaal niets mee te maken.
    En om het dan in detail op een forum te droppen vind ik veel asocialer dan wat deze mensen op een dag of eetmoment naar binnen werken.
    Waar men zich tegenwoordig allemaal wel niet druk om kan maken, hou het lekker bij jezelf.

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Misschien eten ze nooit patat en snacks? En zijn ze bij jullie helemaal los gegaan? :D
    En een tube zaanse mayo krijgt mijn man in 2 a 3 keer ook wel op (klein)

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Eten ze dezelfde hoeveelheden als je vooral gezonde dingen voorzet?
    Dat is wat je zou moeten weten...

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit. Ik vraag mij dan ook af of ts dit topic ook had geplaatst als deze mensen slank waren geweest en dat idee geeft mij een hele nare nasmaak bij dit topic.

7. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Dat heb ik dus ook

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, dit topic had ik anders ook geplaatst. Zoals ik al eerder zei heb ik verder geen bijbedoelingen met dit topic. Daarnaast zijn ze vooral heel erg groot en daarbij flink, ja de dochter heeft overgewicht maar het zijn gelukkig geen Amerikaanse overgewicht standaarden.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik weet dat ze niet heel erg gezond eten thuis, op de moeder na zijn het moeilijke eters.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn intentie was niet om te roddelen. Ik was serieus verbaasd over de hoeveelheden die er doorheen gingen van de week. Misschien was de term veelvraat niet de juiste maar ook daar heb ik al eerder wat over gezegd, ik kon even niet op een ander woord komen. Zoals eerder aangegeven zijn wij totaal geen grote eters (en dat terwijl mijn man ook richting de 2 meter gaat) en vroeg me af of wij gewoon overdreven reageerden.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik vindt sommige reacties naar mij toe erg negatief. Volgens mij ben ik behoorlijk anoniem op dit forum (en daardoor weet eigenlijk niemand over wie het nu echt gaat) en heb ik nooit eerder over iemand hier iets "negatiefs" gezegd. Zoals ik al zei ben ik gewoon oprecht verbaasd over de hoeveelheden en vroeg me af of wij overdreven reageerden of niet. Ik had en heb geen intentie om iemand te kakken te zetten of om anoniem te roddelen. Misschien had ik een betere woordkeuze kunnen gebruiken maar ik schreef dit topic even snel met een dreumes aan mijn been.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor..je moet eens kijken wat er af en toe geplaatst wordt en dan zou dit niet kunnen??
    Nou ik zou er ook geen ander woord als veelvraten voor kunnen verzinnen. Vind dit echt niet normaal, of ze nu overgewicht hebben of niet.
    Daarbij vind ik het niet normaal om zo'n hoeveelheid bij iemand anders te gaan weg schransen.
    Ik zou de volgende keer dus echt een stamppot of soepje maken;)

13. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ze halen het toch zelf in huis.
    Mijn man kan ook veel eten, die kan er gewoon niet tegen als er dingen overblijven dus blijft hij door gaan tot het op is.
    Haal dan gewoon fatsoenlijk friet en snacks ipv de hoeveelheid die ts beschrijft en vervolgens hier af te geven op mensen die schijnbaar veel eten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en als zij gewoon pakken wat ze altijd nemen?? Dan heeft de rest dus niks.

15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    jij denkt niet dat jouw broer en schoonzus zichzelf zouden herkennen als ze dit zouden lezen?
    Je vertelt tot in de details wat ze eten en vraagt vervolgens of het grote eters zijn of veelvraten.
    Wat heb jij daar überhaupt mee te maken, wat heb jij daar voor belang bij?
    Ik zou het vreselijk vinden als ik mezelf zou herkennen op een forum in een verhaal als dit.
    Niemand heeft er iets mee te maken wat ik eet op een verjaardag van mijn schoonzus.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Misschien handig om nog even te vermelden. Ik had eten klaar staan maar dit vonden ze niet lekker genoeg denk ik. Zij stelden toen voor om naar de snackbar te gaan en ieder voor zijn eigen gezin te laten betalen. Ik was net 6 dagen enorm ziek geweest en zat nog aan de antibiotica en had geen zin om hier in discussie mee te gaan dus zo gezegd zo gedaan. Zij hebben dus zelf deze hoeveelheden gehaald. Zij hebben dit dus zelf betaald en het is allemaal hun goed recht bla bla bla. Ik verbaas mij alleen over de hoeveelheden zoals ik al meerdere keren heb gezegd.

17. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik geloof niet dat zij alles op eten en dat de rest niets heeft.
    Hier wordt er gewoon een snack besteld en een bak of zak friet in het aantal personen.
    We houden allemaal rekening met elkaar.
    Maar als er friet overblijft dan zijn mijn man, schoonvader en zwager degene die de restjes op eten.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, zij zitten niet op dit forum, zullen hier ook nooit komen en daarnaast heb ik vijf broers en zussen.

19. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ok, het is wel erg raar dat ze niet gewoon eten wat de pot schaft, maar dan moet je daar een topic over openen, maar niet over wat zij naar binnen werken, en al helemaal niet als ze het zelf hebben betaald.

20. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    nou als wij met vieren 1 grote en 1 kleine patat nemen van de snackbar,gaan de patatjes nog niet helemaal op!
    ook aan 1 snack hebben we ruim voldoende,vaak dan nog wel 2 porties bitterballetjes extra erbij.
    dus ja elena ik vind het ook vrij veel.
    tuurlijk moet iedereen zelf weten hoeveel ze eten!!

Deel Deze Pagina