Grote eters of veelvraten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zoals ik nu al meerdere keren heb gezegd ik vroeg me gewoon af of de hoeveelheden normaal zijn. Wij eten misschien 2 keer per jaar snackbar dus ik heb geen idee. Prima dat ze het zelf hebben betaald dat heb ik ook al gezegd mag ik mij niet verbazen en dit aan andere vragen.

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Wat heb jij er dan aan om te weten of ze grote eters zijn of veelvraten?

3. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ben jij soms die schoonzus, omdat je zo fel reageert?

4. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ja dat zou wat zijn.:D

5. Pbmama

Pbmama Actief lid

10 mei 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat wil je nu horen van iedereen hier dan, dat het niet normaal is en dat het dikke vreetzakken zijn ;) De keuze is toch aan je broer en zijn gezin om dat te bepalen. Als mijn zus hier een topic over zou openen op een fora zou ik echt zwaar teleurgesteld zijn. En wat doet de mening van mensen die je niet eens kent er toe dan? Mijn familie is heel erg divers, mensen in alle soorten en maten. De ene met een grote eetlust en mensen met een kleine eetlust. Maar het zou echt nooit in mij opkomen om op een forum de mening van andere te vragen over de eetgewoontes van een van deze personen. Simpelweg omdat het niet aan mij (of jou dan in dit geval) of wie dan ook om hier een oordeel over te hebben. En nee ik ben zelf geen 120 kilo wegende, 2 gezinszaketende plus 2 snacks en ook nog een grote beker satesaus persoon ;)

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar wat doet hun gewicht er dan toe? Slanke mensen kunnen ook bunkeren hoor ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Jep dit, je moet eens zien wat mijn zusje weg eet. Die ontbijt rustig met een zak chips en taart. Maar is super slank, dus dan voelen mensen zich niet zo genoodzaakt er wat van te vinden. Alsof het dan ineens minder ongezond is. En mijn man en zus zouden de hoeveelheden die jij noemt wel eten, ik niet. Zij zijn beiden iets te licht, ik ben juist te zwaar.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee de hoeveelheden zijn niet normaal, blijkbaar is hun eetpatroon ook niet normaal en daarbovenop is hun gewicht óók niet 'normaal'.

Ik ga uit van je goede intenties TS, maar als ik om mijn familie zou geven en zeker mijn jonge nichtje....zou ik meer bezorgd zijn en willen weten hoe ik ze kan helpen om weer gezond te worden dan of ze wel of geen 'veelvraten' zijn. Want dat antwoord weet je zelf ook wel toch? 😳

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Iemand die heel slank is maar er hele slechte eetgewoonten op nahoudt is van binnen meer 'verrot' dan iemand met licht overgewicht die gewoon snel aankomt maar doorgaans wel heel gezond eet. Maar de combinate van én overgewicht én dus zo ongezond eten...tja daar vinden mensen dan snel wat van ja. En zolang de intentie oprecht is mag dat ook wel vind ik, als het een dierbare van mij zou zijn zou ik ook verschrikkelijk angstig zijn die persoon veel te jong te verliezen. 😞

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    #70 Kukido, 19 feb 2017
    Laatst bewerkt: 19 feb 2017
    Ik vind het heel flauw dat ts hier door een aantal personen wordt afgebrandt, ja zo lees ik dit.
    Topics over scheidingen, collega's, buren en weet ik wat nog meer kunnen wel. Maar dit zou dan niet kunnen?
    Beetje jammer.

Verder heeft iedereen de mond vol over gezond eten, afvallen, e-nummers en weet ik wat nog meer, dus ik vind de vraagstelling van TS helemaal niet zo gek.

Ik vind het ook veel wat die mensen eten: 2 gezinszakken patat(=bedoeld voor 8 personen) + snacks + satésaus dan heb je daar inderdaad zo'n tube zaanse mayo voor nodig. Dat eten dan 3 personen waarvan 1 puber. Dat is gewoon veel, helemaal als je bedenkt dat ze 's middags ook al van alles hebben gehad.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het een bizarre hoeveelheid eten, idd! Dat zouden wij echt niet op krijgen.
    Ik hoop dat ze hulp krijgen voor hun dochter en zelf ook in (gaan) zien dat dit té veel is. Natuurlijk zijn frietjes af en toe lekker, snack erbij, mayo... maar niet deze hoeveelheden.

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Sjonge Sjaan, wat een moraalridderij terwijl je wel moeiteloos een topic opent om te schrijven dat je schoonouders laks en egoïstisch zijn in veel dingen etcetera..
    Waar ik je overigens gelijk in gaf en ik snap sowieso die topics met meningvragerij over anderen niet. Maar goed blijkbaar lees ik ze soms ook graag :D

Maar goed TS.. ze eten dus te veel want het is veel, vet en ze hebben overgewicht, rot voor de dochter

13. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik wist dat die ging komen, hoe voorspelbaar.
    Ik vroeg niet om een mening, ik vroeg hoe anderen met zo'n situatie om zouden gaan omdat ik er zelf moeite mee had.
    Ik vind een topic openen over een probleem wat je raakt totaal iets anders dan een topic open over mensen die (in jouw ogen) te veel eten.
    Iemand die te veel eet op een bepaald moment raakt jou niet persoonlijk.
    Wat heb je er aan om een topic te open om te vragen of het grote eters zijn of veelvraten?
    Iemand die laks en egoïstisch kan zijn ten opzichte van dichte familie is een totaal andere en soms kwetsende situatie.
    Totaal niet vergelijkbaar.

14. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk echt gigantisch veel! Terwijl wij ook met snacken best veel op kunnen. Daarnaast vind ik het ook asociaal dat ze voorstellen om naar de snackbar te gaan terwijl jij gewoon eten klaar had staan.

@moraalridders
    Iedereen opent topics waarin soms dingen staan over anderen, wat voor die anderen niet leuk zou zijn om te lezen op een forum. Incl sommige mensen die nu ineens ts erom afbranden. Maar zodra een ander het doet moet er commentaar op gegegeven worden. Ik zou gewoon niet meer op dit soort reacties reageren ts! Je hebt jezelf al uitgelegd dat hoef je echt niet blijven doen ;)

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Tsja dan zou ik me dit ook afvragen hoor. Dst ze zoveel wegwerken is geen probleem als ze dit ook met gezonde voeding zouden doen. De een verbruikt nu eenmaal meer als de ander..
    Wat je ermee kunt? Niet veel denk ik..

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#76 twinkle star, 19 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2017
    Of ik het veel vind of niet is niet belangrijk. Het zijn volwassen mensen en het is hun leven. Ipv zon topic openen met een knipoog terwijl je eigenlijk overtuigd bent van wat je vind, vind ik naar. Of ze het nu lezen of niet. Ik zou. Mijn energie eerder gebruiken om met ze in gesprek te gaan.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hun dochter is niet volwassen, ik begrijp best dat TS zich daar druk om maakt. En als een volwassen familielid echt te ongezond en te veel eet, ernstig overgewicht heeft (geen idee of dat in geval van TS zo is) zou ik me daar ook zorgen over maken.

18. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Maar dan open je toch geen topic met een knipoog, maar een serieus topic in de trant van: wat kan ik doen?
    Miss was dit gewoon een wat omslachtige manier om toch die vraag te stellen, maar zo komt t niet over.
    Ts mocht je wel iets richting hun willen dan zou ik vooral naast ze gaan staan. Serieus en eerlijk in gesprek gaan, zonder oordeel, maar mee denken hoe ze weer gezonder kunnen worden.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ben ik het mee eens!

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja doorkom zei ik ook waarom een topic openen met een knipoog terwijl je zelf weet hoe het zit. Liever je energie steken in een gesprek met deze mensen...

Deel Deze Pagina