Wat ik nou weer meegemaakt heb afgelopen zondag... Mijn dochter kreeg zaterdagmiddag na haar slaapje, ineens wat verhoging. De temp was 37.7, dus iets verhoogd, wel werd ze hangerig en slaperig. Ze was erg verkouden ineens. Maar goed iedereen hier in huis heeft t dus kan ook niet anders. 's Avonds voordat ze naar bed ging had ze 38.2, de temp liep dus op. Ik heb haar gewoon lekker in bed gelegd en heeft ze wel geslapen maar werd steeds huilend ff wakker. dus heb ik haar bij me genomen. Ze zat vol met slijm, echt heel zielig. Ik gaf haar neus spray en had luuf baby gebruikt, en daarnaast nog een ui naast t bed. 's Nachts werd ik wakker en voelde dat ze erg warm was, dus heb ik maar ff getempt. was toen 38.7. De volgende ochtend was hij nog 38.2. Jaylinn was zondags 13 weken, en voor de zekerheid had ik toch ff huisartsenpost gebeld. Eerst zei de telefoniste dat er niks aan de hand was en dat ze paracetamol mocht hebben. Toen vroeg ik of dat dan al mocht omdat ze maandag pas 3 maanden zou zijn. Ze zou ff overleggen. Heeft ze overleg gehad, zegt ze ja sorry maar alle kindjes onder 3 maanden met koorts moeten gezien worden. Nou oke geen probleem. Liever een keer te veel dan een keer te weinig. Dus ik naar t ziekenhuis. Krijg ik een huisarts waarvan je al aan hem ziet dat hij er geen zin in heeft, weekenddienst. Maar goed, hij vraagt mij wat voor voeding ze krijgt, dus zeg ik (trots!) borstvoeding. Zegt hij; ja daar was ik al bang voor, komt niet echt ten goede aan de verkoudheid/griep! Nou echt waar me broek zakte af, eerst zeggen iedereen bv is beste voeding en doet zo'n huisarts zo raar. Het onderzoek ging trouwens ook beetje raar, maar de longen waar schoon, gelukkig. Dus een luchtweginfectie wat ik zo over moest laten gaan. Ik was echt verbaast. Maar goed ik dus weer naar huis, kleine meid had nog wel koorts maar werd alweer wat vrolijker. 's Nachts nog koorts gehad en daarna, gelukkig niet meer. Wel is ze nog erg verkouden, en hoest, echt zielig... Nou dit was het dan... Wat een *** die dokter zeg....Maar ik ga gewoon door met bv!
Haha, wat een domoor. Hij weet zeker niet dat er in de Bv anti-stoffen zitten, en juist goed zijn bij verkoudheid en een goede weerstand in het algemeen. Helaas kennen veel artsen de WHO-code niet, een grote schande! Heel goed dat je je eigen plan trekt, en goed naar je kind kijkt.
Is het niet zo dat je kind door de BV niet alleen de anti-stoffen meekrijgt, maar ook het virus zelf, als je er zelf last van hebt? Dat kan ik me namelijk zo voorstellen... Ik vind het geen ramp als Thirza verkouden is: ze zal op die manier alleen maar weerstand opbouwen, maar ik had mezelf laatst al wel bedacht dat ze door de voeding misschien ook aangestoken wordt door mij... Nogmaals: dat is dan zo, je kunt je kind toch niet overal tegen beschermen,
Tja ik trek me er niets van aan hoor, maar was gewoon verbaast dat hij het zei. Later zei hij zelfs nog dat ik gewoon aan moest bieden en op haar wangetje moest strijken en dat ze dan naar de borst toe zou draaien. Alsof ik dat niet weet na 3 mnd. Het heerst wel, eerst mijn moeder toen kreeg mijn dochter het, en nu hebben we t samen...
Ik denk niet dat je je af moet vragen wat er evt. mis zou kunnen zijn met de bv maar dat je je af moet vragen wat er mis is met die arts ! Jij maakt n.m. antistoffen aan tegen het virus waar je dochter mee besmet is, ook al heb je zelf geen last. Die antistoffen gaan dan via je melk naar je kindje. Een beter medicijn is er niet.
Ja idd die arts klopt niet. Ben blij dat hij niet mijn eigen arts is. We zijn nu beide verkouden. Ik blijf ook gewoon bv geven, want ze doet het erg goed en ook ik heb voldoende voeding. Laat die arts maar lekker lullen
Dat is echt onzin wat die arts zegt. Het is juist beter om bv te geven als je ziek bent want heb ooit is gehoord dat je dan meer antistoffen aanmaakt.
Van de keren dat wij ziek waren (2x in januari) was Tygo als eerste beter.... door de BV! ik maakte immers de antistoffen! was er op een gegeven moment zo gek van dat ik dacht dat ik ging kolven om zelf te drinken maar dat hebben we maar niet gedaan. Trouwens moedermelk schijn je ipv neusspray bij de kleine te kunnen gebruiken!
Toevallig was ik gister nog ff bij mijn eigen huisarts geweest. Ik vertelde hem ook wat die arts in t ziekenhuis zei. Hij vond het echt onzin, hij vond het raar dat die arts dat gezegt had, want bv is immers het beste voor je kindje. Ik ga gewoon door hahaha. Laat me echt niet zomaar van de kaart brengen door een arts die denkt dat bv niet goed is... Bedankt voor jullie reacties....