Grote follikel.. Nog springen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miszy, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Dag dames! Ik wil graag jullie meningen over deze kwestie..

Ik heb PCOS en zelf dus geen eisprong. Clomid 50mg had geen effect en deze ronde begonnen met 100mg. Op dag 13 was follikel 18mm x 24mm, hartstikke goed dus! Vandaag weer een echo gehad met het idee van, hij is gesprongen. Nu was ie dus 29mm x 35mm.. De verpleegkundige dacht zelf om hormoon te spuiten maar de gyn vond dit niet nodig en vermoed dat die nog springt. Alleen hij was gewoon donker wat ook betekend dat ie nog niet bezig is met sprongen oid. Nou hebben ze zomerstop 2 weken en nu moet ik dus maar gewoon afwachten.. Het kon ook nog een cyste zijn. Zit op dag 18 vandaag.. Wat denken jullie, iemand ervaring dat die nog gaat springen? Ik had liever die injectie gehad, maar dat is misschien de makkelijke weg kiezen..

Hoop op goede ervaringen met grote follikels!

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bij mij sprongen ze ook pas heel laat met Clomid.

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ja heel laat vind ik niet raar, maar waren ze ook zo groot? Zoals ie eruit zag groeit ie sowieso nog een paar dagen door..

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja had ik ook.
    Heb een keer een echo gehad waarop hij 34mm was.
    Paar dagen later eisprong gehad, dus in de tussentijd was ie nog iets meer gegroeid..

5. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ah fijn om te horen. En heb jij toen steeds echo's gehad of zelf gewoon 'gewacht'? Baal er beetje van dat we zo lang moeten klussen op verzoek.. ;)

6. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Is er misschien nog iemand die hier ervaring mee heeft?

7. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij was hij afgelopen maand ook 34mm. Hij is gelukkig, met hulp van ovitrelle, gewoon gesprongen. Nu de maand erna wel wat meer last van m'n eierstok/eileider aan die kant. Volgens de verpleegkundige omdat het zo'n groot follikel was. Hoop dat hij springt!

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee geen echo's meer gehad daarna.
    Ja super irritant is dat. Nog een reden waarom ik heel blij was dat ik over ging naar hormonen spuiten. Daar houden ze je eitjes bij en als ze groot genoeg zijn krijg je een spuit (Ovitrelle in mijn gsval) waardoor je zeker weet dat je eitje springt binnen 40 uur.
    Kan ook met Clomid, zo'n spuit. Misschien aangeven in je zh?
    Al is zo'n spuit wel super duur, dus waarschijnlijk gaan ze zeggen dat je af moet wachten..

Succes..

9. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ja de verpleegkundige zei, ik ga overleggen of we je een injectie kunnen geven maar de gyn vond dit prima en normaal? En hij kon zelfs nog meer groeien.. Ze hebben nu ook zomerstop dus moet 2 weken wachten voordat ik het weet.. Zo stom!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je geen ovulatietesten gebruiken? Al ben je nu dan wel misschien te laat daarmee.

11. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Heb ik gedaan en ik had gewoon een positieve ovulatietest dus ik dacht dat ie allang gesprongen was.. Had het ook voorgesteld maar ze zei dat t niet handig was met als argument dat ze zo duur zijn en het eventueel een cyste kan zijn..

Dacht ook een moment dat misschien een kleinere is doorgegroeid en gesprongen door de positieve test maar ze kon aan m'n baarmoederslijmvlies zien dat ik nog in m'n vruchtbare periode zat

12. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Miszy bij de action zijn ovulatietesten niet duur hoor. Ze zijn 2.49 voor 5 testen. Pas al de testen aflopen na die piek is de eisprong nabij.

Deel Deze Pagina