Vandaag ook voor een uitstrijkje geweest. Oo wat viel dat tegen zeg Vroeger vaginisme gehad. En ben er grotendeels overheen, dacht ik... Tot vandaag.. die eendenbek ging met heel veel moeite. Ze konden niet goed zien of er genoeg weefsel is weg gehaald. Ik hoop het wel, hoe zou de volgende keer het anders moeten worden afgenomen? Ben ook wel heel benieuwd/zenuwachtig voor de uitslag. Regelmatig schimmelinfecties, onregelmatige menstruatie en tussentijds bloedverlies. Hoop maar dat er genoeg is weggehaald en alles goed is. Fijn dat ik het al even van me af kan schrijven.
Prettig is het niet nee! De eendebek vond ik het minst erg, dat raggende borsteltje vond ik echt naar! Bloedde je er ook bij? Hopen op een goede uitslag!
Bedankt voor de reactie! Nee ik heb niks gebloed, zou het dan toch wel gelukt zijn? Ze kon er zo moeilijk bij omdat ik niet kon ontspannen. Het was niet extreem pijnlijk maar ik verkrampte helemaal.
Grote kans dat het dan wel goed gelukt is hoor. Bloed kan het nog wel eens "vervuilen" en dan moet ie opnieuw. Succes met wachten op de uitslag! Ik heb na 2 weken de huisarts gebeld, en toen hadden ze de uitslag al binnen. Gelukkig was het pap1.
Oo gelukkig, hoop ook maar dat alles goed is! Het zal ook wel, maar je weet maar nooit... Je moet er toch niet aandenken!!
Ik verkramp ook altijd door die eendenbek en heb geen vaginisme en ook nooit gehad, heb wel altijd extreem droge slijmvliezen door de fibromyalgie en dat maakt het extra pijnlijk ook als ze glijmiddel gebruiken, ik bloed er ook altijd standaard van, van die stomme eendenbek
Heel veel succes met wachten! Ik heb me er nooit druk om gemaakt (en bleek helaas afwijkende cellen te hebben). Eendenbek vond ik wel meevallen, het borsteltje vond ik helemaal niet fijn! Rot gevoel in mn onderbuik kreeg ik er van hihi
Bedankt voor de reacties. Ik heb dat borsteltje nauwelijks gevoeld, hopelijk heeft ze wel wat weg kunnen halen dan. Dat lijkt me ook niet fijn Drieka Wat naar, bamjolan! Hoe is het verder afgelopen?
Ik heb ben afgelopen woensdag geweest normaal niet pijnlijk maar mijn huisarts ragde die eendenbek erin. Resultaat bloed en de afgelopen dagen oud bloed. Het is nu over gelukkig. Nu maar weer hopen op een goed resultaat, vind het ongemerkt wel spannend.
Ik heb maar 1x een uitstrijkje hoeven laten doen. Eendenbek vind ik altijd wel vervelend maar dat borsteltje vond ik erger.. Helaas bij mij uitslag niet goed. Succes met wachten.
Ik mocht gisteren ook voor een uitstrijkje. Voor de zwangerschap ook een aantal gehad, toen had ik nooit moeite met de eendenbek, maar gisteren vond ik het ontzettend pijnlijk. En nu kan het lange wachten beginnen. Einad wanneer kan jij de uitslag verwachten?
Ik heb vanmorgen een uitstrijkje laten maken, de eenden bek voelde ik wel maar dat borsteltje niet. Nu afwachten
Tot nu toe goed afgelopen. De uitslag gaf afwijkende cellen aan. Ze hebben toen wat plekjes aangestipt en verwijderd en naar het lab gestuurd. Het bleek een Cin3, met als gevolg dat er afwijkende cellen met een lis worden weggehaald (was bij mij zo, behandelingen kunnen verschillen). Ik heb totaal geen pijn of nare ervaring aan deze behandelingen ondervonden, ben ook gewoon weer met de tram naar huis gegaan. Uitslag was gunstig, de snijranden waren schoon. 6 Maanden later een uitstrijkje en deze was schoon. Nu moet ik 22 mei weer voor wederom een uitstrijkje. Als deze goed is mag ik over 1 jaar terug komen. Tot nu toe pakt het bij mij positief uit, gelukkig!
Jeetje Caruli, wat krijg je veel op je bord Hoe gaat het nu? Linda, waren er bij jou afwijkend omdat je er meerdere heb gekregen? Over drie weken mag ik bellen naar de assistente. Jada, spannend.. hopelijk een goede uitslag! Bamjolan, Wat fijn dat het goed is de laatste keren. Hopelijk op 22 mei ook! Je maakt me niet bang hoor. Vind het fijn ervaringen te lezen al zijn deze niet positief voor iedereen
Ja ik had inderdaad afwijkende cellen. Vlak voor de zwangerschap zat ik op pap3B en cin 2, maar omdat het continu schommelde tussen pap 2 en 3a en b heb ik besloten om een lis te laten doen. Dat viel me nog wel mee toen. Alleen omdat ik zwanger was heb ik daarna een tijd geen uitstrijkjes meer gehad tot gisteren. Ik moet wel zeggen dat ik het wachten op de uitslag echt het vervelendste vind. 7 mei krijg ik de uitslag dus ik moet nog even geduld hebben
Iehhh, uitstrijkjes, bah. Ik heb er ook zo'n hekel aan! Zo'n eendenbek is echt een martelwerktuig, vast door een man uitgevonden, haha! Vraag me af of ze dat niet van ander materiaal kunnen maken. Laatste keer was voor mij na geboorte van dochter, Het was vervelender dan de keren er voor. Op hét moment heb ik maar even heel erg aan de bevalling gedacht, dat was echt de ergste pijn die ik ooit heb meegemaakt!
Ja het gaat nu beter, heb nog wel last van complicaties van de operatie maar ach Nu veel te druk met zorgen rondom mijn zoontje. Hoop dat je uitslag goed is (gelukkig bij vele is dat zo)
Ik vroeg me nog af.. Bij een afwijkende uitslag, hoe vlug word je dan gebeld? Of kan je dat ook pas na drie-vier weken horen?