Voor het eerst alleen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bozoe, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik moet echt even mijn hart uitstorten.

Mijn man is voor zijn "werk" een week naar Las Vegas. Het is een werkvakantie. Ik ben voor het eerst alleen met de kinderen sinds vrijdag. Echt wat een drama.

De oudste klaagde zaterdagnacht over pijn in haar been en om vijf uur 's nachts kon ze ineens niet meer lopen.
    Naar de huisartsenpost met de hele clan. Mijn stiefvader kon ons gelukkig brengen (onze eigen auto staat op Schiphol, echt top:confused:). Daar doorgestuurd naar de SEH, toen bleek dat het wel erg lang ging duren moest mijn stiefvader weg in verband met zijn werk.

Zat ik dan met een oververmoeide baby en een peuter die niets kon en hysterisch werd toen ze voor de derde keer een vingerprik moesten doen. Conclusie na 4 uur: een infectie in haar voet. Moet vanzelf genezen.

Na wat rondbellen gelukkig iemand gevonden die ons op kon halen.

Eenmaal thuisgekomen kwam alle spanning er uit en was het alleen maar huilen en vragen om papa.

Sinds gisteren zit ik er zo doorheen. Ik kan om alles huilen. Ze weigeren beide te slapen en ben nu al sinds half 7 met ze in de weer. Zodra de ene slaapt begint de ander weer.
    De jongste is de nachten erg onrustig en zo'n 4 keer wakker en de oudste denkt dat de dag om half 6 begint.

Ik kan niet meer:(. De gedachte alleen al dat het nog tot vrijdag duurt roept een paniekgevoel op en mijn lontje wordt alleen maar korter.

En tegelijkertijd ben ik boos omdat hij lekker met z'n kont in Amerika zit en geen enkele interesse toont in hoe het hier gaat.

Geen idee wat ik met dit topic wil, het lucht wel op.

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    O te kort aan nachtrust doet zoveel! Heftig zo zeg. Het is zo net een negatieve spiraal. De kinderen zijn gebaat bij een uitgeruste moeder om nog een beetje te kalmeren en intussen krijg je totaal geen tijd om een beetje bij te tanken. Snap goed dat je erdoorheen zit!

bozoe vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Zo voelt het inderdaad ook, een negatieve spiraal. Want zij reageren weer op mijn gevoel/houding.

Zeker nu ze 's avonds zo onrustig zijn heb ik helemaal geen ontspanning meer. De oudste doet geen middagslaapje meer, dus ben de hele dag in de weer.

Nog maar 5 dagen.. hahaha

heidiane vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Zo naar dat soort dingen! :( Hopelijk worden de komende dagen beter! En anders (of sowieso ;)) de kinderen veel voor de tv zetten ofzo, als dat werkt (mijn oudste werd daar als baby ook rustig van). :oops::roflmao: En lekker makkelijk doen met eten en in het huishouden alleen het hoognodige doen. En als het kan iemand even een paar uurtjes laten oppassen misschien? Sterkte!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je al zien dat een goede nachtrust wonderen zal doen. Heb ook eens met de jongste in het ziekenhuis gezeten toen ze nog maar negen maanden was. Mijn man was toen ook in het buitenland en ik zat ook met drie kinderen thuis, gelukkig is alles goed afgelopen maar toen was ik ook helemaal gesloopt en leeg. De volgende dag met een schone lei begonnen en ging alles weer goed.
    Succes en vooral je rust houden en beterschap natuurlijk

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Zo ziekenhuis bezoekje put je helemaal uit zonder kids laat staan met nog kleintje erbij

Weet het maar al te goed

Je moet er gewoon even doorheen

Huishouden lekker later.

Mischien vragen als iemand even paar uurtjes oppast dat jij kan slapen ?

En mannen ja die zijn gewoon makkelijker haha

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    De auto op Schiphol laten staan is met 2 kleine kinderen thuis niet zo handig. Kan je er morgen een uitstapje van maken dat je die met de trein gaat halen en dat je man vrijdag met de taxi/ OV thuis komt?

Heb je misschien een vriendin/ familie die overdag even op je dochters wilt passen, zodat jij even kan gaan slapen?

Je man wordt vast in beslag genomen, hier zijn dat soort reizen heel intensief, van 8:00 tot 22:00 alleen maar meetings.

Chelsey88 vindt dit leuk.
  8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O ja, dat is niet leuk inderdaad. Heel pittig!
    Hier hield ik een strak ritme, en makkelijk. Zoals iemand schreef een extra keer tv, makkelijk en voor de kids lekker eten. En hoe moe ook, ik ging weg. Naar de bieb, boerderij of Mn ouders. Daar konden we vaak ook wel 2 keer eten. Hebben de kids afleiding. En ze waren dan vaak heel moe van de dag. Lekker extra in bad en dan naar bed. O en bij pijntjes ( die hele erge neppe) een placebo medicijn Haha.
    Man wat ook niet te bereiken. Zat van vroeg tot bedtijd in de activiteiten. Overleg, presentaties ed. Kwam helemaal afgedraaid thuis. Dus wie het zwaarder had weet ik niet hahah.
    Een week is zo om. Je kunt het! Elke dag is er 1. Je kunt voor je kids misschien een aftel kalender maken?

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Je man gaat voortaan met de trein naar Schiphol. Die auto daar kan echt niet.

Als ze niet willen slapen en jij op bent, laten huilen. Zelf even op de bank met iets lekkers tv kijken. Even opladen. Ook al is het maar een kwartier. Kun je de kinderen ook weer beter aan.

Nu al een datum prikken dat je zonder kinderen (en zonder man) iets leuks voor jezelf gaat doen. Heb je iets om naar uit te kijken.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Die auto daar kan idd echt niet (tenzij jij geen rijbewijs hebt).
    Verder maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Lekker de tv aan, laat een keertje eten bezorgen en ook al heb je er echt geen zin in, toch even de deur uitgaan, daarna voel je je eigenlijk altijd beter.

Ik herken het wel, mijn man was ook vaak weg en toen de kinderen nog klein waren en slecht sliepen vond ik dat ook zwaar. Nu ze wat ouder zijn geniet ik er wel van haha.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik maak het mezelf altijd extra makkelijk als mijn man langer weg is. We eten makkelijk, bij voorkeur gewoon lekker voor de tv, we halen na het eten een ijsje. Douchen kan morgen ook wel weer en de tv/computer staat wat vaker aan.

Van die auto is natuurlijk echt bagger. Wij moesten ook in de avond naar het ziekenhuis, dikke laag sneeuw en man was weg. Met mijn auto durfde ik het echt niet aan. Gelukkig wonen mijn ouders/ schoonouders in de buurt dus die hebben geholpen. Ik was gesloopt en baalde echt dat mijn man er niet was.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje, wat een gedoe! Snap helemaal dat je er doorheen zit!
    Ik zou het nu lekker makkelijk maken; eenvoudige maaltijden die je kindjes graag eten, lekker de tv aan als ze dan even rustig zijn, sommige dingen even laten voor wat het is. En misschien kan bv de oudste (en jongste ook?) nog even een middag spelen bij opa en oma?

Mijn man gaat ieder jaar twee a drie keer een ruime week, soms 2, naar het buitenland voor zijn werk. Hij werkt dan ‘s avonds, overdag heeft hij vrij en ligt hij lekker aan een zwembad met palmbomen eromheen... en ik maar ploeteren thuis :roflmao:

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als mijn man weg is, slapen de kinderen bij mij in bed, dat scheelt ook veel slaap. :D Maar toen ze jonger waren ging dat nog niet, dan stond dat juist garant voor keten. ;) :) En de oudste zou ik juist om 6 uur lekker tv laten kijken of filmpjes op de tablet ofzo, zodat jij nog even rust hebt.

Als je een rijbewijs hebt, zou ik inderdaad kijken of je de auto op kunt halen, maakt uitstapjes ook makkelijker waarschijnlijk. :)

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn vriend is altijd onverwachts weg.
    Ik kan de kinderen dus niet voorbereiden en we weten ook nooit wanneer die weer thuis komt.

Hier staat de tv wat vaker aan.
    En als we bijv pizza eten dan mag dat aan de salontafel bij de tv. Voor hun is dat echt een feestje.
    Ze mogen s avonds nog even mee de hond uit laten terwijl ze normaal al op bed liggen.
    Als je dochter zo vroeg wakker is zou ik haar lekker bij jou op bed laten liggen met een telefoon of tablet. Netflix aan en jij kan je nog even omdraaien.
    Gebeurd hier heel vaak :D

Knutsel samen een aftelkalender
    Koop stickers en laat haar elke ochtend een sticker plakken totdat papa terug is.

15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Super bedankt voor alle tips en reacties! Voelde me gisteren zo alleen. Nu gaat het gelukkig iets beter. Ik heb een last minute huisje op Ameland geboekt. Daar zijn we vandaag naartoe gegaan, samen met mijn ouders. Even een andere omgeving. We blijven hier tot vrijdag. De jongste weigerde net wederom te slapen, heb haar laten huilen en ze slaapt!!!:D

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Fijn dat het nu beter gaat! En heel fijn dat je ouders hebt die je kunnen helpen op zon moment! Dat is inderdaad wel pittig met twee kleintjes. Over die auto: dat moet je de volgende keer echt anders aanpakken inderdaad. En sowieso is een actieplan dan wel handig. Werk je niet en ben je dus continu thuis met de kinderen? Dan zou ik voor een volgende keer al van tevoren iets inplannen met ouders of Een andere oppas die even jou wat ademruimte kan geven.
    Wat betreft je man: ik ben zelf ook vaker op reis geweest voor werk en dat is onzin dat je niet even kan bellen hoor. Het is juist een grote vakantie, als je voor je werk naar het buitenland moet als je kleine kinderen hebt, dus. 1 of 2 Steunende telefoontjes per dag moet kunnen! Succes verder nog!

17. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Gelukkig is dit een eenmalig iets en is hij verder altijd thuis 's avonds. Beide kinderen zijn knock-out!:roflmao:

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb dit ook afgelopen januari gehad.... man was een week in Oregon voor werk. Oudste was net met school begonnen en de indrukken waren overweldigend voor hem en toen werd de jongste ziek (griep)! Maaaaaaaaar ik heb het overleefd! En dat ga jij ook doen ;)

bozoe vindt dit leuk.
  19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Fijn dat jullie er nog even uit zijn geweest en je man er ook weer is, kan zo slopend zijn!

bozoe vindt dit leuk.
  20. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Goed bezig!

Deel Deze Pagina