Dat niet alle vakantieparken huisjes hebben voor grotere gezinnen snap ik nog wel. Er zijn gewoon steeds minder grote gezinnen en het moet voor een park ook wel rendabel blijven natuurlijk. Maar sommige opmerkingen die ik langs zie komen, zijn ronduit ongepast. Maar gelukkig zeggen die meer over de zender dan over de ontvanger van zo'n boodschap.
Ach mensen hebben altijd wel wat. Een groot gezin lijkt me heerlijk maar voor mezelf zit het er helaas niet in. Als je een kind hebt krijg je daar vaak ook rare opmerkingen over of word zielig gevonden.
Toen ik nog zwanger was van onze derde werd er ook gek gekeken en hadden mensen daar echt wel een mening over die soms ook (ongevraagd) uitgesproken moest worden. En net weer terug op het werk begon het weer,.... Zeg nu zijn jullie wel klaar he? En nog meer van dat soort opmerkingen. Ik vindt de drukte heerlijk en nee als het aan ons ligt zijn we zeker nog niet klaar ik trek me er lekker niks van aan Geniet van je gezin! Er is denk ik uiteindelijk altijd wel een oplossing te vinden al moet je soms goed zoeken.
Ik kom uit een groot gezin, de jongste van 6! Mijn moeder is nr 6 van 11. Mijn tante heeft er 4 etc.... Maar ik ben ook echt van mening dat het niet meer van deze tijd is. Ik heb ook aan mijn moeder gevraagd; WAAROM?? Het is ook echt niet altijd leuk om uit een groot gezin te komen. Druk, veel te druk! (Is ook vaak de leuke kant; veel gezelligheid) Maar ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zoveel kinderen willen. De maatschappij van nu is gemaakt voor gezinnen met 2a3 kinderen. Auto's, campings, huisjes, abonnementen (en geef ze een ongelijk?!), huizen tegenwoordig ook. Ik vind mensen daarom ook niet zozeer onbeschoft, meer de opmerkingen van de realiteit....
Ik kom ook uit een groot gezin, heb nog 2 zussen(1*) en 2 broers en een broertje, varierend van 20 jaar tot 34. Hartstikke gezellig, maar met alle aanhang en alle kids er bij wel super druk haha. Mijn vader en moeder komen ook allebei uit een groot gezin en mijn opa ook. Ik snap zelf ook niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een gezin met veel kinderen.. Soms is een derde in hun ogen al te veel, vind dat echt nergens op slaan. Moeten ze helemaal zelf weten toch? Ik vind het prachtig om zo'n groot gezin te zien Wil er zelf ook graag 3 groot brengen.
t lijkt me alleen maar leuk zo een groot gezin (behalve de was dan haha) hier zit het er helaas lichamelijk voor mij niet meer in, maar anders had ik het wel geweten hoor. zou er zo 3 , 4 of 5 willen. Vind het heerlijk die mensjes in huis. maar toen ik bij schoonfamilie het er laatst over had qua derde kindje dat wij dat wel hadden gewild maar niet haalbaar is kreeg ik ook rare reactie. en vooral de opmerking; je hebt een zoon en dochter, wat wil je nog meer? euhhhh nou .. nog zo een gezellig kindje. deuhhhh.. maar je ziet het in mijn omgeving niet veel , 1 kennisje met 4 kinderen de rest allemaal 2.
Welke? Enne, de maatschappij van nu gemaakt op 2-3 kinderen?? Ja maar dan we met terugwerkende kracht, juist omdat er niet veel grote gezinnen meer zijn veranderen die dingen als vakantiehuisjes enzo.
Wij hebben er 4.. Toen ik was van nummer 4 vroeg een Turkse vrouw die niet in Nederland woonde of zij mijn zoon van 3 mocht hebben .. Ze zei gewoon jij heb er wel genoeg.. Ze was echt aan het onderhandelen en bood mij geld om mijn kind te kopen ... Ik loop er nu tegen aan dat we graag naar de Canarische eilanden willen.. Alle hotels maximaal 5 personen.. We gaan nu naar Spanje en onderweg 2 hotels geboekt en elk hotel 2 hotel kamers ook maximaal 5 terwijl de jongste dan 4 maanden is.. Nu is het voor alleen slapen en wegwezen en niet zo duur .. Maar in de Canarische eilanden om daar 2 kamers 2 weken te boeken is wel erg duur en zonde voor mijn geld.. We zijn verplicht om een villa te huren. Opzich niet erg maar dan hebben we niet dat waterpark en ook niet all inclusieve dus best balen dus ...
Tja, als je het zo ziet, dan is er inderdaad weinig plek meer voor grotere gezinnen. Omdat de maatschappij verandert is moet ik mijn wensen voor een groot gezin maar aanpassen....? Lees ik dat goed? Het is toch mijn/onze keuze en wij moeten ook de verantwoording dragen voor ons grote gezin. Ik snap niet waarom het zo ingevuld moet worden door de maatschappij, laat gewoon de mogelijkheid open dat er mogelijkheden zijn voor gezinnen van allerlei grootte, dan is iedereen tevreden. Maar misschien denk ik wel te simpel, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het gewoon jammer dat je op allerlei manieren er achter komt dat anderen (de maatschappij) willen beslissen hoe groot een gezin mag zijn. Ik vind dat je dat zelf mag beslissen.
Ja ik vind het ook zeker ieders eigen keuze! En ik kan me voorstellen dat het heel lastig is met vele dingen. Je kunt er moeilijk werkelijk eentje thuis laten..........
Nee hoor, mag jij helemaal zelf weten! Niemand die jou verteld dat dat niet mag. Ik denk dat het andersom is, mensen kiezen voor kleinere gezinnen en de maatschappij past zich daar aan.
Eentje thuis laten is idd geen optie.. En op zich vindt ik het ook niet eens heel erg om wat meer moeite te moeten doen voor bepaalde dingen, zoals het zoeken van een vakantiehuis/het kopen van een auto enz. Dat zijn gewoon de consequenties en die moet je dan ook dragen. Maar soms is het inderdaad wel eens lastig ja.
Niemand zegt dat het niet mag, maar het wordt wel een beetje van je verwacht dat je je aanpast naar de norm. En dat is een kleiner gezin en als je dat niet hebt moet je je inderdaad aanpassen.
Net als in die reclames van een tijdje terug dat een kindje niet meemocht een pretpark in en niet meemocht op de veerpont. Zulke achtelijke reclames waren dat. Dat die niet verboden werden snap ik nog steeds niet.
Die heb ik toen ook gezien, ik weet alleen niet meer waar het nou precies over ging. Toch niet over dat het gezin te groot was? Want dan ga ik gelijk nog een klacht indienen....
Ik zelf kom uit een gezin van twee kinderen zusje en ik. ( 14 maanden verschil) Mijn vriend komt uit een gezin van 14(2) waren al jong overleden dus nu 12. Het lijkt leuk z,n groot gezin aan de buiten kant. Het kan lang goed gaan maar als er een ruzie krijgt lijkt het wel een domino effect. Misschien super gezellig maar denk als mijn schoonmoeder( af geweten had van anticonceptie) Dat er nooit zo veel kinderen gekomen waren. Mijn oudste schoonzus is al 62 net zo oud als mijn eigen moeder. Mijn oma heeft vier kinderen en heeft een paar niet uit gedragen zwangerschappen er bij gehad dood geboren paar mk. Weet je wat zij zegt ze leeft nog ze is 84, Dat ze de dokter in de jaren 50 gesmeekt heeft om haar onvruchtbaar te maken. Wat toen heel gevoelig lag/was. Oma zegt ook altijd van als je minder kan hebben moet je ook minder doen. Maar wat iedereen ook nu kiest nu is het een bewuste keuze, dan 50 /60 jaar geleden om een groot gezin te starten. Ik zeg je eerlijk liever een ander als ik vind het met twee al pittig. Maar als je het aan kunt en het graag wilt tja dan moet je daar ook maar voor gaan, Mijn keuze zou het niet zijn.
Ik kom ook uit een klein gezin (1 zus) en ben dus eigenlijk helemaal niets gewend. Ik had van te voren ook helemaal niet de gedachte dat ik een groot gezin zou krijgen. Ik zou wel zien hoe het zou gaan lopen. Ik heb gelukkig vrij makkelijke kinderen, een man die me best veel helpt, een goede gezondheid en financieele middelen om het te kunnen doen. Zulk soort dingen spelen ook een hele grote rol. En ik snap heel goed dat het niet voor iedereen weggelegd is en ik heb er ook helemaal geen moeite mee als mensen zeggen dat ze er niet aan moeten denken.