Zwanger & in het Buitenland

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Bubble, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Hey Meiden,

Ik weet het er zijn meerdere 'Buitenlandse Zwangere' onderwerpjes geweest maar alle zijn gesloten. Nu hoop ik dat er maybe nog wat 'buitenlandse' rondhangen op het forum.

Ik woon zelf in Canada en ben zwanger van mijn eerste.
    Ik zou het heel fijn vinden om met andere te kletsen over het missen van de typische Nederlandse hapjes ;) maar ook de vertaling van de Engelse Termen naar het Nederlands.. etc

liefs

2. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hee Bubble!

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Ik woon zelf gewoon in Nederland, maar ben ook zwanger van mijn eerste! Ik heb wel veel bekende in het buitenland zitten, wie ik dagelijks spreek. Verspreid over Canada, Australië en Azie ( Dubai & Qatar ).
    Dus als je ergens over wil kletsen, ben je welkom meid! ;)

Knuf,

Sill

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoi Bubble,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik woon in Frankrijk en ben zwanger van nr. 2. Het gaat er hier wel wat anders aan toe dan in NL maar vindt het meer dan prima zo.
    Met m'n gyn spreek ik overigens Engels maar bij de bevalling van de eerste ging het merendeel toch in Frans. Best pittig als je de taal nog niet helemaal vloeiend beheerst. Maar goed, tot nu toe redden we ons prima, ook als er wat is.

Ben stiekem wel jaloers op je, want ik ben helemaal weg van Canada. Zou er ook wel willen wonen, maar voor nu zijn we happy hier...

4. Anice

Anice Niet meer actief

Hoi Bubble,

Ik had ook al eens op dit forum rondgekeken en zag dat de Topic "zwanger in het buitenland" gesloten was. Vanavond keek ik toevallig weer en zag jouw Topic staan. En toevallig woon je ook in Canada, net als ik. Dit is mijn derde zwangerschap maar het is nog redelijk pril. Begin mei heb ik een miskraam gehad dus wil deze keer eerst de echo en de kritieke 12 weken afwachten voordat ik me echt blij kan gaan voelen. Ik ben nu 8 weken en jij al het dubbele zag ik. Woon je al lang in Canada?

Groetjes Anice

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal :)

Ik woon in Ierland en ben momenteel 8 weken zwanger van de eerste.

ik dacht, laat ik me hier me hier maar melden :)

@Anice, ik heb zelf ook een mk gehad en kan nu nog niet echt super blij zijn, ik zit echt op de wachtbank tot die eerste 12 weken voorbij zijn hoor, dan kan ik tenminste weer een beetje adem halen! :)

6. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Er wordt nog niet echt veel gecommuniceerd in deze groep. Zijn jullie allemaal zo druk? :) Wat doen jullie zoal in het dagelijks leven

@ Biccy, ja, het voelt idd of je op een wachtbankje zit tot die 12 weken en daarna mag juichen van blijdschap. Natuurlijk kan het daarna ook nog misgaan maar daar moet je natuurlijk niet aldoor aan denken. Een zwangerschap is ook om van te genieten.

Nou, ik hou het voor nu even kort aangezien er weinig tot geen reacties zijn. Anders zit ik hele verhalen te typen voor niets.

Groetjes,
    Anice

7. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    He ja sorry, Tijd lijkt echt voorbij te vliegen de afgelopen dagen sorry voor de late bericht terug :) Mijn ouders vliegen eind deze maand voor het eerst naar Canada en ik ben van alles daarvoor aan het regelen plus daar bovenop ga ik volgende maand trouwen :D dus ehm druk druk druk.

@ sill, lief, dank je wel! jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Gewoon uit nieuwsgierigheid spreek je ook verschillende talen?

@ Fransa,
    Frankrijk woei ook leuk of misschien stel ik het me wel heel romantisch voor. Omdat Frankrijk zo dichtbij Nederland ligt kom je dan nog vaak in 'thuisland'?

@ Biccy&Anice, ik heb voor deze zwangerschap 2 miskramen gehad. Het heeft best wel een gat in mijn hart gemaakt dus ik had mijn tijd wel nodig voordat we weer konden proberen.
    Gek genoeg was ik dit keer ontzettend ontspannen de eerste weken en misschien kon ik me ook er niet aan hechten aan het idee dat ik zwanger was omdat ik het niet weer kwijt wilde.. 12 weken gaan heel langzaam als je er bewust aan denkt en heel snel als je je maar ergens mee bezig houdt. Ik weet het klinkt makkelijker dan ik zeg ;)
    Maar veel succes meiden, ik zal aan jullie denken!

@Anice,
    Ik woon nu anderhalve jaar in Canada, Ontario de drukste provincie. Jij?
    Ik heb altijd gedacht dat ik wel in het buitenland zou wonen later maar nog nooit was Canada in mijn hoofd opgekomen. Het is zo geworden omdat mijn vriend Canadees is.
    Ja ik ben nu 18 weken. Bij de dokter was alles vanmorgen goed. Ik ben heel nieuwsgierig naar wanneer ik de baby ga voelen en ik vroeg hoe ik he zou kunnen weten aan mijn dokter waarop hij droog antwoorde 'hoe moet ik dat weten, ik kan niet zwanger worden' .. wat een grapjas he.

@Biccy,
    Hallo :) Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ierland daar ben ik wel jarloers op hoor, ik wilde er nog wel tig keer op vakantie heen maar dat komt er ooit wel weer van.

Waar ik benieuwd naar ben is natuurlijk de standaard vraag van missen jullie Nederland? Of alleen enkele dingen ervan?

Waar ik woon, wonen best veel Nederlandse immigranten dus er is een import winkel met Hollandse lekkernijen en zelfs heel soms een Allerhande (waar ik heel blij van word) Maar het meest mis ik toch gewoon mijn familie & vriendinnen en dan nog het meest misschien mijn moeders kookkunsten.. Gelukkig heb ik al tupperware gekocht zodat als ze eind deze maand komt ze al mijn favo gerechtjes kan maken & ik ze kan invriezen hihi

liefs Ami

8. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    p.s.
    ik ben niet geweldig in hoofdrekenen, dus voor wanneer is iedereen uitgerekend? (ook als het je eigen berekening is)

9. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hoi iedereen,

ik ben geen echte buitenlander meer, ik woon sinds 8 maanden weer in NL, na 4 jaar in Ierland (Dublin) gewoond te hebben. Ik heb echter wel mijn eerste kind gehad in Ierland, dus mochten er vragen over zijn, feel free to ask.

ik ben nu 28 weken zwanger van mijn eerste en vind het heel grappig om de zorg/instanties etc te kunnen vergelijken met hoe ik het in Ierland heb gehad.

groetjes, Audrey

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    @Bubble; ik mis NL heel soms, dan mis ik mijn stad vooral. Maar voornamelijk mis ik mijn vrienden en mijn familie. En lekkere dingen uit NL haha :) Maar als ik in NL ben ga ik altijd lekker shoppen bij de appie en sla ik vanalles in voor hier. En mijn moeder stuurt me zo nu en dan een pakket met lekkers en tijdschriften :)

Ik ben overigens rond 18 maart uitgerekent :) En de tijd gaat inderdaad snellen als je bezig bent, nadeel is alleen dat ik door de crisis werkeloos ben geworden en nu niemand me aan wil nemen, dus ik zit dagen thuis. En je kunt maar zovaak het huis opruimen hahaha Ik maak zo vaak schoon, ik lijk haast een clean freak nou ;)

@Anice, het kan inderdaad altijd mis gaan, maar ik voel me toch een stuk geruster als ik die eerste weken doorkom. Over twee weken heb ik een echo, dus daarna kan ik hopelijk gewoon gaan genieten :)

@Aukie; leuk, Dublin :) Ik woon er zelf niet, ben er wel 'begonnen' so to speak. We wonen nu in Meath, maar ooit gaan we weer terug naar een van de buitenwijken in Dublin.

Voor de rest weinig bijzonders te melden, ga strakjes even gamen denk ik, kom ik de dag weer een beetje door. Day time tv is behoorlijk saai, dan liever gamen :D

11. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    @ Biccy,
    Ja mijn moeder stuurt me ook geregeld wat dingetjes die ik echt mis zoals salmiak & stroopwafels met caramel. Die gaan dan ook meteen in een paar dagen op!
    En daarnaast sturen mijn vriendinnetjes me nog steeds ouderwets post op daar word ik altijd extra vrolijk van als er iets voor me in de brievenbus ligt.

Ik ben uitgerekend voor 11 januari. En ook zonder een baantje maar heb dan nu even de bruiloft etc om aan te werken. Wat voor games speel je?

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    @Bubble; ik speel veel world of warcraft, of Lord of the rings online :)

Ik vind pakketjes en post uit NL ook altijd leuk en inderdaad, lekkere dingen zijn meestal al heeeeel snel op hahaha over twee weken komt een vriendin van me voor een weekendje langs, daar heb ik ook veel zin in, lekker samen shoppen ofzo en een beetje de tourist uithangen :p

Ik ben afgelopen Mei getrouwd, vond het ook heerlijk om me erop te richten hoor, alleen steeds dichter bij de bruiloft was het toch wel stressen, dit moet betaald worden, daar een afspraak, dit ophalen, daarheen, we hadden eigenlijk alleen de weekenden voor afspraken omdat ik zelf geen auto heb, dus we reden elk weekend ons wezeloos voor alle afspraken. Was wel een gedoe hoor. Maar de dag zelf was het waard, super dag gehad, zou het zo weer doen! Alleen dan zonder al het organiseren haha

13. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik ben 19 maart uitgerekend. Hoe voelen jullie je?. Ik ben met deze zwangerschap best vaak misselijk. Had ik met de vorige helemaal niet. Best lastig want je komt niet echt tot dingen om te doen en ik heb ook nog een kleintje thuis rondlopen. Qua eten mis ik nu dus nog niet de NL dingetjes maar dat zal vast nog wel komen. Ik ben dol op de kroketten en bamihappen van de Febo. Niet dat ik ze in NL zo vaak at maar als ik er kwam dan nam ik gelijk wel 2 van die dingen tegelijk. Het enige wat ik tot nu toe wel mis hier is de paprika chips. Ze hebben hele schappen met chips in de winkels maar helaas geen paprika. Verder eet ik redelijk gezond en laat me niet verleiden door de vele fastfoodketens die hier te vinden zijn. Ik woon overigens in Calgary. Mijn man werkt hier voor een aantal jaren en daarna zien we wel weer waar we dan naar toe gaan. Ik werk overigens ook niet en ben dus een "stay at home mom" zoals ze dat hier noemen. In NL werkte ik wel en het is dus best een overgang nu zo de hele dag thuis met een kleintje. Ik mis wel het contact met collega's, even gezellig lunchen tussen de middag in de stad, de dagelijkse dingetjes bespreken enz.. Verder woon ik hier nog maar pas een paar maanden dus ik moet overal nog een beetje de weg hier vinden.

Bubble, wat spannend een bruiloft in het verschiet. Ik kan me goed voorstellen dat je het daar erg druk mee hebt. Regelen jullie alles zelf? Hoe doe je het met de trouwjurk? heb je een zwangerschapsjurk of wordt hij gewoon op het allerlaatste moment nog aangepast aan je formaat buik? En wordt het een "grote" bruiloft met alle toeters en bellen of gewoon "basic"

Biccy, ben je nog wel op zoek naar werk of ga je eerst lekker zwanger zijn en daarna weer werken? Is in de buurt waar je woont wel iets te beleven. Zijn er leuke winkels, cafeetjes waar je 's middags even lekker thee/koffie kan gaan drinken of lekker lunchen. Waar ik woon heb je dus overal een auto voor nodig. Ik laat nu gewoon maar standaard de buggy in de auto liggen. De eerste maand woonden we in het Centrum van Calgary naast een mooi park en alle winkels op loopafstand. Dat was echt ideaal. Nu wonen we in een buitenwijk, waar overigens wel veel kleine kindjes wonen.

In oktober vlieg ik samen met mijn zoontje voor 3 weken naar NL. Ben benieuwd hoe dat gaat. Zie er wel een klein beetje tegenop omdat hij op de heenreis op een vlucht van 9 uur maar een half uurtje heeft geslapen.

Groetjes,
    Anice

14. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Haai :)

@ Biccy, oh WoW dat heb ik een paar jaar geleden gespeeld mag me er niet meer aan wagen het was veels te leuk.(lees verslavend) Ik hou het op mijn DS met spelletjes zoals Zelda, Final Fantasy & Professor Layton. Alhoewel ik ook wel graag es op de PS3 speel.
    Klinkt als een leuke dag je bruiloft, ik waag me ook aan alles zelf regelen en gelukkig heb ik dat al es gedaan met mijn zusjes bruiloft maar er komt zeker veel bij kijken..

In de eerste weken had ik voornamelijk last van gevoelige borsten en verder niks pas aan het einde van mijn eerste trimester werd ik steeds misselijker en ook heel moe. Ik had nergens echt energie voor en ik werd vaak s'avonds ontzettend misselijk. Maar het meest vervelendste vond ik toen ik voor anderhalve week ofzo constant een metaal smaak in mijn mond had, alles was vies.
    Nu voel ik me goed, heb mijn energie weer terug. Heb af en toe wat spierpijntjes en hoofdpijn maar verder prima. Sinds een paar weken is mijn buik gaan groeien en ik zit nu op de rand van niks past meer.
    O en ik ben soms verschrikkelijk verstrooid kan binnen paar seconde vergeten wat ik nou zo graag wilde doen.. ;)

Onze bruiloft word heel simpel. We zijn pas sinds juli verloofd en aangezien we al wisten dat mijn ouders in September hier waren hebben we zo snel besloten om dan ook maar meteen te trouwen. Het word ongeveer 15 mensen allemaal familie.
    Mijn vriend/ha verloofde's familie heeft beschikking tot een huisje in het Noorden (meeste mensen hebben een huisje 'cottage' hier waar ze in de zomer op vakantie gaan) en aangezien we met zo'n kleine groep zijn gaan we daar de receptie en ceremonie houden. Het huisje is aan het water en er zijn geen wegen heen. Naast het eten & de wedding officiant komt er verder niks anders die dag onze kant op (per boot) want we proberen het allemaal zelf te regelen. Gelukkig krijg ik hulp van familie.
    Qua jurk gaan we volgende week shoppen. Er schijnt een grote bruidswinkel outlet over de grens te zitten (ik woon 30 min. naast usa) waar we wilden kijken. Ik heb wel een idee wat ik wil maar aangezien mijn buik nu echt begonnen is met groeien wilde ik wel even zien wat het beste is.

@ Anice ik ben in februari in Calgary geweest voor een paar daagjes. Wat een uitgestrekte stad maar ik ben jaloers dat je de rockie mountains kan zien soms! We zijn per auto helemaal naar Vancouver gereden om een Olympisch Hockeywedstrijd bij te wonen. Dat was echt geweldig, de auto rit vrij saai omdat het overal winter was en dus wit. Maar ik heb een goed beeld ;) gekregen hoe groot dit land wel niet is.
    Ik heb ook geen auto en alles is ver weg, er is een supermarkt en een bibliotheekje vlakbij maar al het andere is minstens 40 min. lopen. Ik vind het dan niet erg om te lopen maar nu het 30 graden is elke dag waag ik me er niet aan. Wat voor weer hebben jullie? En hoe oud is je zoontje?
    (Oh & ik deel je paprika chips gemis, ik heb het geprobeerd te vinden maar nergens.. pff net als bon bon bloc..)

Ik woon hier al anderhalf jaar en ik heb nog niet eens een handvol vriendinnen. Ik moet ook zeggen dat ik maybe meer mijn best kon doen maar het is niet makkelijk, vooral ook omdat iedereen auto-afstand van je weg woont. Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt en mijn collega's waren gezellig ik mis dat wel.
    Gelukkig heb ik mijn mannetje, we doen veel dingen samen, we hebben een boot dus nu kunnen we elke vrije moment samen zeilen.
    Maar je blijft het lekker bijkletsen met je vriendinnen wel missen,.. ja.

15. LindaCR

LindaCR Lid

Jan 18, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    Costa Rica
    Hallo dames! Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap. Ik hoor sinds 2 maanden niet meer bij de club en heb nu een heerlijk spekkie in het ledikant liggen.

Ik woon bijna 14 jaar in het buitenland. Sinds 7 jaar in Costa Rica en daarvoor in de VS (Californie) en Kenia. Nu we al zo lang weg zijn mis ik eigenlijk geen eten meer uit Nederland. Wat ik wel vreselijk mis zijn Nederlandse kroegen, gezelligheid, concerten en musea. En op het moment heel erg dat je in Nederland lekker kan wandelen met kinderwagen en hond. Daar is hier geen beginnen aan. Het is te gevaarlijk op de weg of onbegaanbaar vanwege de slechte weg en dan lopen er ook nog zo veel zwerf honden rond. Dat laatste maakt het nogal moeilijk om mijn eigen hond makelijk aan de riem naast de wagen te laten lopen.

16. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Bubble, Calgary is idd een uitgestrekte stad. Ik stond er zelf ook versteld van toen ik hier kwam. Wij zitten een klein uurtje van de Rocky Mountains en gaan in het weekend dan ook regelmatig hiken in de bergen of naar een anders mooi meer. We hebben zo'n speciaal rugzakstoeltje voor ons zoontje van 19 maanden gekocht en die gaat dan op de rug van mijn man. Maar na een uurtje lopen voel je dat wel hoor. Hij is ook niet meer zo licht. Mijn andere zoon is 8 jaar. Nu hopen maar op een meisje:)
    Qua weer is het hier erg wisselvallig. Het ene moment kan het mooi zonnig zijn en 10 minuten later regen met onweer. Je moet ook altijd het weer even checken als je er op uit gaat. Heb jij trouwens ook je Canadees rijbewijs moeten behalen? Ik heb hem 2 weken geleden gelukkig behaald. Wat een gedoe zeg met dat rijbewijs. En stom dat je je NL rijbewijs moet inleveren. Maar misschien is dit in jouw staat anders geregeld. Het verschilt ook per staat. Het enige nadeel hier in Canada(of volgens mij overal in het buitenland) is het ontbreken van kraamhulp. In NL is dat echt goed geregeld. Ik hoor het ook van andere buitenlandse vrouwen die in NL zijn bevallen hoe goed ze dat vonden. Hier ben je gewoon op hulp van je familie of andere vrienden aangewezen mocht je idd hulp nodig hebben. Ik weet ook nog niet hoe wij dat gaan doen maar schoonmoeder is de enige optie tot nu toe. Maar of ik dat nu echt wil. Heb jij dit al geregeld? Verder moest ik zodra ik wist dat ik zwanger was, bij 5 weken, direkt al alle afspraken regelen. dokter, echo, combinatietest, bloedprikken. Ik vroeg nog, kan ik niet wachten tot de 8 weken maar nee, moest direkt alles plannen. Trouwens hier in Calgary heb je wel de Bon Bon Bloc.

Linda, fijn dat je inmiddels bevallen bent. Is Costa Rica een beetje goed geregeld qua gezondheidszorg? of heb je gezondheidszorg speciaal voor expats. (aangezien je in meerdere landen heb gewoond, neem ik aan dat dat voor werk ik) Hier in Canada moet je gewoon alles zelf regelen maar in het Midden Oosten en Nigeria heb je dokters speciaal voor de expatcommunity en die zorg is erg goed.

Groetjes,
    Anice

17. LindaCR

LindaCR Lid

Jan 18, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    Costa Rica
    Hey Anice,

De gezondheidszorg is hier heel goed geregeld. Niet te min ben ik wel in een prive kliniek bevallen. Maar in principe zou je hier heel goed in een overheids ziekenhuis kunnen bevallen. Dokters speciaal voor de expatcommunity heb je hier eigenlijk niet, maar het is wel zo dat rijkere mensen, dus ook rijkere Costa Ricanen er voor kiezen om naar prive klinieken te gaan. Dit vooral omdat de wachttijden veel korter zijn.

In Kenia had je overigens wel wat doktoren waar de expats heen gingen maar als je echt iets serieus kreeg dan was de beste optie toch om naar je eigen land te vliegen. Zo ben ik bijvoorbeeld eens na twee dagen "geslacht" te zijn geweest door een tandarts in Nairobi (twee wortelkanaal behandelingen terwijl de verdoving niet goed werkte en de kiezen maar niet wilde vullen) naar Nederland gevlogen om het af te laten maken op een "humane" manier.

Kraamhulp heb je hier ook niet. Volgens mij is dat echt heel Nederlands.(en in Belgie heb je het ook dacht ik) Mijn man heeft dus de eerste twee weken vrij genomen. Moet zeggen dat ik niet zo heel goed ben in rustig toekijken en ik heb dus eigenlijk ook wat te veel gedaan vroeg na de bevalling. Geen aanrader om twee dagen na de bevalling al te gaan stofzuigen en dweilen. :p

18. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft.
    Ik woon in de Niagara Region en vandaag was het Peach festival. Alle lokale boeren/boomgaarden uit de buurt kwamen naar het dorpje om hun heerlijke perzikken te verkopen. Daarnaast natuurlijk overal Peach Pie/Peach ijs/Peach etc. en dingen zoals Corn on the Cob, Hot Dogs,..
    Het is echt een klein dorpje event en voelt bijna als een film aan. Er is een marcherende band gekleed in 18e eeuwse soldaat kleding, een stoomtrein, Pie Contest. Leuke dag was het :)

In Ontario is er verzekering voor iedereen betaald door de belasting. Elke inwoner heeft dus 'gratis' een verzekering. Ook al klinkt dat makkelijk de regeling is echt slecht. Er zijn overal de 'walk-in-clinics' waar je heen kan ipv een vaste huisarts maar voor spoedeisende hulp moet je toch echt naar het ziekenhuis. In de stad waar wij wonen is de wachttijd bij de EHBO min. 7 uur en dat is vrij normaal.. Het is echt te belachelijk voor woorden vind ik.
    Qua kraamhulp ook hier niets ja, ik weet van een vriendin hier dat zij geluk had met een liefe Doula die voor kookte en kleine huishoudelijkheden deed na de bevalling. Ik heb mijn moeder die langs komt voor een paar weken, weet niet of manlief daar heel blij mee is maar ik vast wel. Verder ik ben geen expat dus andere regeling.

Anice, Ik heb helaas nooit een rijbewijs gehaald in Nederland. Ik wilde vorige zomer meteen beginnen toen ik hier vorig jaar kwam.. helaas is de Provinciale Rijbewijs-af-geef kantoor al maanden in staking en laten ze alleen maar een beperkt aantal mensen per dag toe voor een praktijk examen! Pff en dan zijn er ook maar een paar kantoors maar open in de hele provincie.. dus eh dat rijden komt nog wel.
    Wat? wel bon bon bloc nou moe!

Hallo Linda, welkom in de groep!
    Ten eerste leuk hoor toch wel in al die verschillende landen wonen/hebben gewoond. Kom je nog wel es in Nederland?

Nu toch misschien wel een vraag aan de vrouwen die al moeders zijn, mijn ouders willen ons een huwelijkskado geven en nu leek me iets voor de baby het beste. Ik dacht aan een kinderwagen en ik moet zeggen ik weet er absoluut niks van, enige handige tips, merken of gewoon opmerking waar ik op moet letten als ik er één uit kies?

19. Anice

Anice Niet meer actief

Hoi Bubble,

Klinkt kneuterig gezellig zo'n peach festival. Ik hou zelf ook wel van dat soort festiviteiten. In NL bezocht ik ze ook wel. Van die countryfairs en boerenmarkten met lekkere zelfgemaakte dingetjes.

Hier in Calgary is het als nieuwkomer heel moeilijk om een huisarts te vinden die nog nieuwe patienten aanneemt en ben je hier dus ook aangewezen op de vele "walk- in clinics. Zo ging ik dus een paar weken geleden naar zo'n clinic omdat ik erg last van mijn schouders/rug had. Ik kreeg een recept voor pijnstillers en vroeg of je deze ook mocht nemen als je zwanger was. Ik had verteld dat ik een test thuis had gedaan en deze positief was. Het recept werd gelijk van me afgepakt en moest direkt daar een test doen. Toen die ook positief was ging ik gelijk door naar een soort assistente die de zwangerschappen deed. Na mijn doktersbezoek kwam ik dus thuis met een hoop informatie over bevallen in canada maar zonder iets voor mijn rugpijn. Maar de arts van de walk in clinic is nu wel mijn huisarts aangezien je voor nacontroles van een bevalling naar de huisarts moet.

Qua kinderwagen vind ik persoonlijk de Bugaboo een erg fijne wagen. Hij is licht, makkelijk in en uit te klappen en zwenkt makkelijk in bochten. Je kunt hem met 1 hand duwen als het nodig is. Alleen als je erg lang bent is de ligbak misschien iets laag omdat je dan erg moet bukken om de baby in/uit te halen. Alleen het autostoeltje die erop kan van de Bugaboo zou ik niet nemen omdat die erg zwaar is (laat staan met de baby erin). Van de Maxi cosi is hij bv veel lichter. Je moet dan aparte adapters erbij kopen om het stoeltje van de Maxi Cosi op de Bugaboo wagen te kunnen zetten maar deze zijn niet duur. Ik weet verder niet precies welke merken kinderwagens ze in Canada verkopen maar in iedergeval de Bugaboo wel. Verder moet je gewoon diverse wagens even proberen. Meestal in de grote babyspeciaalzaken hebben ze een oefenwandellaantje waar je overheen kunt lopen met de wagen. Ik zou in iedergeval niet op een kinderwagen bezuinigen. Mijn vroegere buurvrouw heeft indertijd voor een wagen gekozen die 300 euro goedkoper was dan de Bugaboo maar ze had toch spijt de jaren daarna.

Groetjes,
    Anice

20. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Huisartsen, gynacloog alles is vol. Ik ga voor een afspraak steeds naar een andere stad (20 min rijden) omdat hij de enige dokter was die wel plaats voor me had. Moest daar ook weer een test doen als bevestiging dat ik toch wel echt zwanger was.
    In Nederland zat mijn verloskundige samen met degene die de echo's doet dus was je in 1 afspraak meestal meteen klaar. Hier moet ik voor alles een nieuwe afspraak maken, de echo, de lab en de dokter. Ook veelal onpersoonlijker.

Bedankt voor de wagen tips, daar heb ik echt wat aan. Ik let er nu ook veel meer op als er iemand voorbij komt. Niet zwaar & makkelijk in de omgang vind ik belangrijk maar ook dat het jaren mee kan gaan.
    We gaan deze week wel even vast kijken. Helaas is het appartement waar we nu wonen te klein voor een baby kamer maar omdat mijn vriend weet dat ik wel van wat decoratie hou, gaan we nu onze huiskamer wat opfleuren voor de baby komt met wat kleur. Leuk :)

Oh ja mini festivals hebben ze hier veel. Ik vind het altijd leuk om ze te bezoeken geeft zo veel charme. Stiekem moet ik wel altijd een beetje denken aan 'Gilmore Girls' een tvshow met een dorpje waar altijd iets gebeurt.

Ok het is eindelijk niet zo stikheet vandaag dus ik ga een stukje fietsen voordat het opeens weer te benauwd word.

Liefs

Share This Page