Grote gezinnen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diddl, 5 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Het leek mij wel leuk om een topic te open over grote gezinnen.
    Ik ben namelijk wel benieuwd naar ervaringen van moeders die al vier of meer kinderen hebben, zowel positief als negatief.
    Zelf hebben we 3 prachtige dochters en we willen graag een vierde kindje , maar we twijfelen nog of we dat nu moeten doen of nog even moeten wachten.
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bloempje , mijn man en ik komen zelf beide uit gezinnen met 5 kinderen .
    En dat hebben wij beide als erg gezellig ervaren .
    Ken mensen die uit kleine gezinnen komen en die vinden het te druk .
    Ik vind dat je je gevoel moet volgen ;)
    Wij gaan nu zelf voor een derde , en hopelijk komt er dan later ook nog ooit een vierde bij ;)

    Groetjes Joyce
     
  3. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik heb zelf 2 kids , mijn man heeft er 1 (samen dus3 ) en nu gaan we er voor 1 van samen ...ergggggggg gezellig hoor ...en heel bewust voor gekozen ..onze kids kunnen ook niet w88 tot het zover is ( kids zijn 13, 11, 6)...doe wat je hart ingeeft
    greetz asjuh
     
  4. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Mijn vriend heeft 2 kids, ikzelf 1 en we gaan nu voor 1 van ons samen!
    Zelf kom ik uit een gezin met 6 kinderen, vond ik soms veel te druk maar nu we allemaal volwassen zijn is het echt heel erg leuk!!
     
  5. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    mijn man komt uit een gezin van 9 kinderen. Ikzelf uit een gezin van 5 kids. was soms wel hectisch maar met kerst en vakantie dan kon je alles samen doen. one big family. zelf ben ik zwanger van een 3e. een 4e zal er voor ons denk ik niet meer inzitten.
     
  6. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou ook wel heel graag een groot gezin willen, maar financieel moet het ook wel te doen zijn natuurlijk...
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Phoe, een groot gezin. Ik heb altijd gezegd leuk maar ja ten eerste is een eerste nog niet aan de orde (want nog niet zwanger). ten tweede heb ik ook zoiets van met 5 kinderen: en onze carriere dan? Ik zou het niet kunnen om minder dan 4 dagen te gaan werken (en mijn man ook niet) gezien mijn functie (leidinggevende functie aan 27 mensen). Met een groot gezin, ik zou niet weten hoe ik dat moet combineren (hoe graag ik het ook zou willen).
     
  8. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Mijn vader komt uit een gezin van 7 kinderen,mijn moeder uit een gezin van 5 kinderen...en samen hebben ze 3 kinderen(ik ben de jongste van 3)zelf heb ik altijd heel stellig geroepen 2 kids wel genoeg te vinden,maar wij willen er graag nog eentje bij,tussen onze 1e en 2e zoon zit maar anderhalf jaar,en misschien,heeeeeeeel misschien dat nummer 4 dan na nummer 3 nog volgt,zodat zij ook iets aan elkaar hebben ;)
    Maar dan moet het financiëel wel haalbaar zijn(studie,vakanties etc.)
     
  9. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    grappig girl75 mijn pa komt ook uit een gezin van 7 mijn moeder ook (helaas leeft ze niet meer) uit een gezin van 5 zij hadden ook 3 kids samen waarvan ik ook de jongste ben ...dit wordt (hoop ik ) mijn 3e zwangerschap dan hebben we 4 kiddies samen
    greetz asjuh
     
  10. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Das zeker grappig ;) Maarre...jij hebt je eisprong :D :D :D
     
  11. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zijn er hier ook nog meer meiden die twijfelen over een vierde? We weten het echt niet meer.
     
  12. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik ben nu ook zwanger van onze vierde. We hebben al 3 zoontjes. Ik kom dus ook uit een gezin met 5 kinderen en droomde vroeger al van 4 kids. Mijn man komt echter uit een gezin met 2 kids en wilde eerst ook maar 2 kinderen maar ik wilde er graag 4 en zo kwamen we tot een compromis en werden het er drie... je kan je wel voorstellen hoe blij ik was dat hij zei dat hij er toch nog wel eentje bij wilde :D .

    Het wordt ons laatste kindje, dan is ons gezin compleet.

    Veel mensen denken dat we het doen in de hoop op een dochter maar dat is asoluut niet waar, we willen 4 kinderen en het geslacht maakt niet uit (al zou ik bij een dochter wel even een vreugdedansje maken maar dat is omdat ik die nog niet heb hahaha) Na mijn derde zoon zei ik al "al krijgen we nog 9 kinderen dan zullen het waarschijnlijk allemaal jongens zijn"

    Dus ik reken niet eens op een meid hahaha

    Liefs Wendy
     
  13. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    wat let je om voor een 4e te kiezen?als je huis groot genoeg is en financieel kun je het opbrengen wat zou je dan in de weg staan?en je heb nu ook weer een even aantal gezinsleden.....ik ben ook zwanger van de vierde en ik krijg echt alleen maar leuke reactie en ik heb tot nu nog niet gehoord of het wel gepland is.ik heb zelf een broer van 31 en marco is enigst kind dus misschien daarom.ik weet niet waarom maar ik vind het gewoon geweldig.we hebben een groente en fruitzaak maar dat weerhoudt mij er niet van om voor een groot gezin te kiezen....en ik hou het ook bij vier,is nu een mooi even aantal.denk ik
     
  14. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Tja, heerlijk een groot gezin, je hebt het (gelukkig/helaas) niet altijd voor het kiezen met kinderen krijgen!

    Groetjes
    Juut
     
  15. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    We weten ook wel zeker dat er een vierde kindje komt, maar twijfelen nog over wanneer.
    Het grootste probleem is dat als we er nu voor gaan dat er dit jaar nog een andere auto moet komen en dit lag nog niet in de planning. (we zullen er voor moeten bijlenen).
    Maar omdat er tussen de oudsten en jongste 4 jaar zit lijkt het ons ook wel leuk om nu een wat kleiner leeftijds verschil te hebben. En de de kriebels zijn er weer.
    Dit wordt ook onze laatste, of het nu weer een meisje wordt of niet. Een jongen zou natuurlijk erg leuk zijn, maar dat is niet de reden dat we voor een vierde kindje gaan.
     
  16. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik heb drie kinderen, mijn partner twee, en nu krijgen wij samen ook nog een uk. Dus dadelijk hebben we 6 kinderen. Ook wij moeten gaan verhuizen, en een andere auto kopen. Wij zijn ontzettend gelukkig met onze 6 spruiten, altijd heel gezellig, we gaan in de zomer met het grut 2 weken naar Tsjechie, ik ben benieuwd hoe dat gaat..... Maar voor ieder probleem is een oplossing, of ben ik nu te nuchter? :rolleyes:


    Groetjes Angelina
     
  17. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dat is ook wat mijn man zegt.
    Ik denk waarschijnlijk te veel na.
     
  18. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    Hallo,

    Ben helemaal nieuw op deze site weet dus nog niet goed alles werkt.
    Wij heb drie kinderen en willen graag een vierde.
    Mijn moeder kwam uit een gezin van drie kinderen en mijn vader uit een gezin van dertien kinderen. Mijn man komt uit een gezin van vier kinderen en ik zelf heb een broer.
    Meid als je de middelen er voor heb en jij en je partner willen het graag zou ik zeggen ga ervoor.

    Groetjes en veel succes las
     
  19. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    hoi Bloempje,
    ik vindt dat je moet doen wat je hart ingeeft,
    Ik zelf kom uit een gezin van 4 ,ben de jongste van het stel.Toen ik jong was had ik altijd een wens van een groot gezin en dat is altijd zo gebleven.
    Toen ik 19 was is mijn oudste dochter geboren, 2,5 jaar later is mijn ene oudste dochter geboren, toen deze een half jaar was ben ik gescheiden en heb kort na die tijd een hele lieve man leren kennen ,we hebben samen ook een dochter , allemaal meiden dus!Nu gaan we samen voor een 4e.
    We hebben geen luxe en ook nooit gehad,maar toch zijn we van mening dat we onze kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben.
    En wat Angelina zegt is waar , voor ieder probleem is een oplossing.
    Maar met vier houdt het bij ons ook op, dat staat al vast bij de gyn en dan gaat de knup erin ;)
     
  20. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Fijn om te lezen dat er meer zijn die en groot gezin willen.
    Wij hebben besloten dat wanneer het deze maand niet raak is weer te beginnen met de pil. :(
    Gelukkig maar tot het einde van het jaar, dan gaan we echt voor de vierde!!!
    De reden hiervoor is dat ze bij mij op het werk gaan uitbreiden en ik hierdoor grote kans maak op vaste uren, ik werk nu op invalbasis.
    Een 2de vast inkomen is voor ons erg belangrijk, zeker met 4 kinderen straks. ;)
    We zullen dus nog even geduld moeten hebben.

    Janine; dus je hebt ook 3 meiden, gezelli hé. Hopen jullie nu ook stiekem op een jongen? :oops:
     

Deel Deze Pagina