Grote gezinnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MelanieM, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf een nissan micra, daar passen we straks niet meer in :D Dus ik ben nu op zoek naar een grotere auto. Mijn man heeft een hyundai Santa Fe. Daar hebben we straks nog een stoel over (is een 7persoons auto) Onze kinderen heten Stijn, Eva en Kas. We willen voor de vierde ook een korte naam (is makkelijk als je ze weer een keer moet roepen dat ze moeten eten :D )
     
  2. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik roep altijd: alle martens-kinderen naar binnen... is altijd zo mooi om te zien hoe verbaast andere mensen dan kijken als er 3 kids uit de zandbak opspringen en naar mij toe lopen :)

    Een Hyundai Santa Fe? Die ben ik nog niet tegen gekomen..
     
  3. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Opel Zafira heeft mijn vriendin ook, maar ik vind die bankjes achterin niet echt lekker zitten en de kofferbak is vrij klein. Wij gaan nogal vaak voor een paar dagen naar Duitsland (550 km rijden naar mijn ouders) of naar mijn schoonmoeder in Zeeland (ook een rit van minstens 2 uur) en dan gaat dus ook nog een hoop bagage mee.
     
  4. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben niet zo in voor een Opel. Wij hadden een aantal jaren geleden een nieuwe Opel Astra gekocht en na een paar maanden begon hij al te roesten... En we hebben nog wel meer met Opel auto's meegemaakt. Maar misschien hebben we wel elke keer pech gehad. Maar voor ons dus geen Opel meer!
    Ik wil graag zelf een station auto. Passen straks alle kinderen in. En als we met zijn allen weggaan, dan nemen we de andere auto.
    We gaan in onze vakantie kijken naar een andere. En de vakantie begint zaterdag :D
     
  5. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik ben nu zwanger van ons derde kindje maar voor me man is het zn 5de hihi de oudste is tien heet jaco dan johan van 8 dan samantha van 4 en half en priscilla van 2 en half en dan deze spruit dus een keer in de 2 weken ongeveer is het normaal gesproken een drukke boel maar wel super gezellig denk wel dat dit voorlopig het laatste kindje zal zijn maar dat zien we wel over een paar jaar hahaha groetjes
     
  6. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

    wij hebben ook een groot gezin rick van 6 kimberly van 4 mark junior van 20 maanden en lisetten is bijna 3 maanden.

    Wij hebben nu nog 2 auto's maar zijn druk op zoek naar een andere.
    We willen een mercedus bus waar dan ook nog de motor van papa achterin past dus een verlengde uitvoering
     
  7. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hey

    wat leuk dat er meer dames bijkomen die een groot gezin hebben/willen
     
  8. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik ben hartstikke jaloers op grote gezinnen. Het is echt een luxe! :)
    We hebben er hier 1. Misschien komt er ooit nog een tweede maar 3? Dat zou mijn stoutste dromen overtreffen! Laat staan 4! Wel altijd een grote wens van me geweest... Ik zou niet weten hoe ik dat ga brengen bij mijn vriend ;)
    TIPS? :)
     
  9. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Joyce en Ramona, wat leuk dat jullie er ook bij gekomen zijn.

    Joyce, je hebt ook niet meer lang te gaan. En aan je banner te zien gok ik op een jongen ;) . Begint de naam dan straks ook weer met een 'J'?

    Ramona, vind je zo'n bus niet lastig met boodschappen en zo? of hebben jullie daar dan nog een andere auto voor?

    Meiske, gaan jullie nog weg met de vakantie?
    Wij dus logischerwijs niet :) . Maura en Myron zijn momenteel wel op zomerkamp met de nso en komen morgen terug. En verder gaat Mario wel wat uitstapjes met ze doen. We gaan pas in Oktober op baby-tournee naar Duitsland. Mijn Oma en Opa (van 83 en 82) willen de kleine natuurlijk ook zien.

    Trutje: Heb helaas geen tips voor je. Over drie waren we het sowieso altijd eens en de vierde is eerlijk gezegd er een beetje tussengeglipt maar ohhhhhhhh zo welkom. Misschien als je vriend ziet hoe leuk het is om Brent met een broertje of zusje bezig te zien dat hij dan overstag gaat?
     
  10. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai hai,

    Ik ben Linda, 27 jaar, bijna 3 jaar getrouwd en al 9 jaar samen met mijn mannetje.
    En samen hebben we 3 kinderen: Kelsey (5), Damiën (2) en Jayden van 4.5 maandjes :D

    Ik kom zelf ook uit een gezin met 3 kinderen.
    Het is lekker druk maar bere gezellig!
    Voor ons blijft het bij deze 3 schatten.
    Wij zijn helemaal gelukkig met ons gezinnetje precies zoals ie nu is :D
     
  11. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom Linda en nog gefeliciteerd met Damiën!
     
  12. Niet meer actief

    Hallo allemaak,

    Wij vallen sinds een maand of 4 ook onder de categorie "grote gezinnen" :) :) (al vind ik zelf dat dat grote echt wel meevalt). Wij hebben 3 dochters: Michelle van 7, Frederique van 6 en Danika van (bijna) 4 maanden.

    2 Kinderen was altijd ons ideaal, maar vorig zomer werden we verrast door de zwangerschap van onze derde spruit! En ik moet zeggen ik geniet meer dan ooit van haar (misschien ook wel omdat ik nu gestopt ben met werken buitenshuis en dat ik meer kan genieten).

    Alles past bij ons nog in de auto (Ford Mondeo), maar als we met vakantie gaan moet er wel een dakkoffer bij, anders krijgen we alles dit jaar echt niet mee (met name omdat de kinderwagen nu nog mee moet).
    Mijn man heeft een eigen bedrijf en heeft nog een Opel Vivaro (busje), maar daar zit een enkele cabine in, dus dat schiet ook niet echt op om mee op vakantie te gaan.

    Boodschappen doen doe ik 1 vaste avond in de week en tussendoor nog 1 of 2 keer wat kleine dingen zoals verse groentes en fruit. Mijn man past die avond dan op de kids en met een uurtje ben ik dan ook weer terug.

    Danika heeft als het ware nu 3 moeders, ik hoef maar wat te vragen en die 2 andere meiden (en ook hun vriendinnetjes) vliegen weg om het voor mij te doen.

    groetjes Natasja
     
  13. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    @melaniem nog 10 weekjes te gaan idd en hahah het word toch echt weer een meisje :D althans dat is wat er gezegt is bij de echo dus daar hou ik het maar bij hihhi dus 3 meiden straks en dan 2 jongens heerlijk :D
     
  14. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik kom uit een gezin met 5 kinderen en zou dat ook geweldig vinden, zo'n groot gezin! maar ja ik ben al 34, zwanger van de eerste ... maar zonder man ;)
     
  15. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Naja, welkom!
    Ik ga meestal dinsdag en vrijdag boodschappen doen. Dan zitten Maura en Myron op school en heb ik alleen Meallán mee. Hij vindt het gelukkig leuk en weet precies waar ie om een plakje worst mag vragen :)

    Zo'n dakkoffer is wel handig, alleen kunnen we hem nergens kwijt als we hem niet nodig hebben. We hebben maar een hele kleine schuur en geen zolder, dus het is sowieso al passen en meten met al die spullen die je in de loop der jaren aanschaft.

    Joyce: oh ja, dat beertje is roze. Zie het nu pas. Bij ons was de 20-weken-echo ook overduidelijk... Mijn kids kennen gewoon geen schaamtegevoel, ze gaan er altijd wijdbeens voor liggen :)

    Loopy: ik heb toch altijd respect voor vrouwen die het in hun eentje doen; opvoeden is toch een zware taak! Ach ja, en met die man, wie weet.. je bent toch pas 34 ;)

    ZO, ik ga mijn mannetje nog ff een beetje helpen de babykamer op te ruimen en dan ga ik vanmiddag Maura en Myron ophalen van het zomercamp. We hebben de afgelopen 4 dagen alleen maar één kind gehad. Zo'n raar gevoel....
     
  16. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Behoor ik er dan ook bij? ;)
    3 kidneren hebben wij, daar zal het bij blijven, stom genoeg toch wel jammer, maar de knoop zit er alin bij manlief.
    Reden voor mij om te stoppen was...3 passen er tenminste nog op de achterbank van de auto, zonder dat ik een spacekar moet aanschaffen..

    Verder zit er tussen de oudste en jongste precies 4 jaar en 4 maanden en ik vind het super zo op elkaar.
     
  17. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ook ik kan me hier aansluiten :)

    Ben momenteel zwanger van ons 3e wondertje :)
    Heb een zoon van 9 jaar, een dochter van 2,5 jaar.
    Wij zijn ook bewust voor de 3e gegaan,omdat de kinderwens toch wel groot was. Het liefst zou ik 4 kids willen, maar ivm ruimtegebrek houden wij het bij 3.
    Mijn vriend gaat zich ook laten steriliseren,dus onze keuze staat al vast.
    Zelf kom ik ook uit een groot gezin,ben de jongste van 6 ;) :)
     
  18. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    hey jij komt me bekend voor(beebie)
     
  19. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    grappig dat dacht ik van jouw ook
     
  20. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik sluit me dan ook maar aan denk ik. Is drie al een groot gezin tegenwoordig? De meeste mensen vinden van wel maar ik vind het nog wel mee vallen. Het liefst zou ik na deze nog een vierde willen maar dat is lichamelijk gezien niet haalbaar helaas. (heb ernstige bekkenklachten)
    Je krijgt idd de raarste reactie's als mensen horen dat dit de derde is. Zo, jij krijgt het druk, is het gepland, ben je niet erg jong voor drie kids? Ach, ik probeer me er weinig van aan te trekken, het is onze keus en daar staan we volledig achter.
     

Deel Deze Pagina