Grote gezinnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MelanieM, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @steffie ... wat leuk een leeftijdsgenootje die ook de 4de verwacht.
     
  2. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @Diddl
    Heb jij er ook rare reacties door gekregen? Bij mij was dat vooral bij de derde van waar beginnen jullie aan, met als gevolg dat we deze zwangerschap tot 1 week geleden voor ons konden houden (maar heb al een echte buik moet maandag terug voor een echo want groeit wel heel hard en is heel anders, denk en droom over een tweeling geen idee waarom)
    Maar toen reageerde ze juist weer heel leuk? Snap sommige mensen niet. Mijn ouders zijn heel blij en trots hahaha maar de rest heeft zoiets van ehummm
     
  3. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb geen enkele rare reacties gehad, maar heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat we een 4de zouden willen.
    Wat naar dat mensen zo dom reageren, misschien jaloers?
    Hier in de omgeving zie je steeds meer grotere gezinnen.

    Je groeit dus ook zo hard, ik dus ook. Kijk maar eens naar mij avatar [buik bij 12weken] en in mijn album.
     
  4. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Rare reacties krijg je altijd, tis nooit goed wat je doet...als je anderen moet geloven tenminste.
    Was 15 jaar geleden al zo, ook toen was t raar als je een 3e kreeg.
    En als er dan een 4e komt, 19 jaar na de 1e krijg je ook n hoop reacties.
    Ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als er ooit een 5e komt (zijn we zelf nog niet over uit, mn vriend althans niet)
     
  5. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    hee, hallo steffie! leuk dat ik je hier ook vind, kunnen we verhuizen, ivm de drukte op de oktobermamasite haha!

    En didl, nog bedankt voor de tip van deze topic, leuk dat ie weer open is!

    Ik ben Chantal, 33 jaar. Heb 2 zoons, Vincent(7) en Freek(6), uit mijn vorige relatie en een dochter(bijna 2), Julia, uit mijn huidige relatie.
    Sinds 7 weken ben ik zwanger van nr.4.

    De omgeving weet nog niks(alleen mijn schoonvader, die heel enthousiast is), en daar maak ik me nu al zenuwachtig over...al die mensen die na Jules al riepen "nu is het toch wel klaar?!"en mijn moeder, die met allerlei spookverhalen kwam over mensen die "zonodig een vierde wilden" en "als het gebeurt...ik pas niet meer op"...(wat ze bij 3 al nauwelijks deed haha!

    groetjes Chantal
     
  6. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @tal74 Inderdaad toevallig, maar wel leuk he?
    vind het bij de oktobermama`s ook erg onoverzichtelijk worden. Is ook net of er dingen verteld worden waar ik weinig mee heb hahaha, zal de ervaring zijn zeker?
    en ook dat ze weinig tot geen antwoorden geven

    Hier vind ik het tot nu toe gezellig, niet te druk en kan het bijhouden.
    Vind het wel spannend, is net alsof deze zwangerschap totaal anders verloopt dan de vorige, heel vreemd wie had dat nog meer?
     
  7. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hoe bedoel je dat precies Steffie? Qua symptomen? Dat heb ik nl heel erg...ik was meteen na het stoppen met de pil zwanger(dat was bij Julia dan ook zo, ik ben volgens mij ultra-vruchtbaar) en vanaf dat moment werd ik vreselijk onzeker. De eerste test was vaag(waarschijnlijk omdat ik net een uur overtijd was haha!)en vervolgens voelde ik niets. Na 2 weken had ik wat bruinverlies, dat had ik de vorige keren helemaal niet, vond t doodeng. Al met al is dat 3 keer geweest, in 4 dagen en ook maar 1 druppel per keer, dus ws wat oud bloed, geen pijn, maar ik heb t hele weekend op forums zitten spitten hiernaar!
    Heb nu sinds een dag of 5 toch wel een zooi symptomen en word dikker(jaja, ook door vreetbuien, maar t maffe is dat ik pas een halve kilo ben aangekomen!)
    Moet 17 maart voor het eerst naar de gyn en vind dat zoooo lang duren(terwijl ik bij de vorige zwangerschappen ook meteen wist dat t raak was en toen moest ik pas bij 11 weken naar de vk...)
    Weet jouw omgeving al dat je zwanger bent?

    liefs Tal
     
  8. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Ja het zijn verschillende symptomen die ik nog niet eerder heb gehad
    allereerst was ik bij de andere drie ook direct zwanger en zelfs bij djamai nog voor het stoppen met de pil!
    Nu heeft het 5 maanden geduurd voor ik zwanger was

    Dan begon het met misselijk, nooit gehad. Vreselijk maar dan ook vreselijk moe.. nooit gehad. Pijn in mijn buik...kreeg ik bij de andere pas met 15 weken ong. Heb bij de vorige drie de eerste drie maanden steeds rond mijn normale nod dag gebloed (dus veel ziekenhuis gezien) en nu nog helemaal niet. Dan ben ik al zo dik dat ik al positiekleding draag, maar ben nog niks aangekomen. Plus heel erg veel hoofdpijn en duizelig.

    Vind het best eng en ben veel onzekerder dan ik bij de andere drie was.Kan dus ook nog niet echt genieten terwijl ik de kleine al gezien heb en het hartje mooi klopte. Dinsdag mag ik weer dus ben erg benieuwd
     
  9. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Je klinkt behoorlijk zwanger haha! Ja, ik heb t dus ook...zal wel grotendeels tussen mijn oren zitten(het is al drie keer goedgegaan....kan dat echt nog een keer...?)

    Ik ga voor je duimen voor dinsdag!

    Weet jouw omgeving t al? Bij mij dus niet, behalve mijn schoonvader, maar ik vrees dat ik het niet tot 12 weken stil kan houden, mijn kleren gaan behoorlijk strak zitten! En idd nog niet(nouja, halve kilo)aangekomen.....

    Ik ga me ws pas zekerder voelen na mijn 1e echo!
     
  10. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Sorry Steffie, ik las net dat de buitenwereld t al weet!
     
  11. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hihi ja echt zwanger he, miss moet deze (laatste ) keer toch een keer echt met kwaaltjes ed zijn
    mijn bevallingen waren vrij zwaar, dus miss nu de kwaaltjes en een goede snelle bevalling he hahaha
     
  12. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Daar gaan we van uit!
    Ik ga zo Julia naar opa brengen, spreken elkaar gauw!
     
  13. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier verloopt de zwangerschap ook totaal anders deze keer.
    Was de andere keren al zwanger als mijn man naar me keek en nu hebben we er een jaar op moeten wachten.
    Ben dit keer ook vreselijk beroerd steeds. Niet overgeven, maar gewoon een beroerd gevoel de hele dag. Hoe meer ik doe of hoe drukker ik het heb, des te beroerder ik me voel.
    En ben ook vreselijke moe en heb last van bloedneuzen en hoofdpijn, dingen die ik de vorige keren helemaal niet had.
    En die onzekerheid de eerste weken waren vreselijk, maar dat komt ws omdat we er een jaar op hadden gewacht.
    Je zou haast denken dat dit een ander geslacht gaat worden. :)
     
  14. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Zou zomaar kunnen Didl....wel leuk, een broertje voor de meiden!
    Hoe heten jouw dochters trouwens en hoe oud zijn ze?
     
  15. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    beetje offtopic, maar hoe spreek je dat uit, Meallán? vind het geschreven erg mooi lijken :)
     
  16. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    diddle zou niet eens zo gek zijn hoor. Hier merkte ik ook een groot verschil tussen de zwangerschappen van de twee jongens en de meid, daarom ook dat ik denk dat dit weer een meid word.
    al zijn de kwalen (kwaaltjes kan ik het niet meer noemen) wel veel erger:s
     
  17. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ik had bij de twee mannen een superzwangerschap. Kwalen waren(voor zover ik het me goed herinner, na ruim 6 en 7 jaar!)
    Pamela Andersonborsten binnen een maand(had al best wat, maar t werden "siliconen-units"binnen 7 weken zwangerschap!),
    supermoeilijke stoelgang(vanaf NOD, vandaar dat ik bij beeb 2 "wist'"dat ik weer zwanger was...)mega moe, bij beeb 1 ging dat weg na ong 14 weken, bij beeb 2 bleef t, maarja, toen ik zwanger werd was nr.1 net 7 maanden(waren al mijn zwangerschapshormonen al weg?)
    en had ik dus al de zorg voor een eerste, die nog een baby was, werd ik daarom ook buiïger misschien?!...Had ook wat meer last van mijn onderrug.

    Na 3,5 jaar raakte ik weer zwanger...
    én van een andere man én van een ander geslacht(qua beeb dan!).
    Ik was wederom moe(ws ook omdat ik al 2 kleuters had rondrennen) Pamela was weer in da house, was in t begin sóms misselijk's ochtends en nóg wat buiïger en had nóg eerder last van mijn rug(wel draagbaar).....

    Nu ben ik zwanger van mijn vierde, van kindje 2 van mijn huidige man(wat klinkt dat klinisch zeg!)en dat voelt dus heel anders....
    Deed (zoals de keren daarvoor!) heel snel de test, die was vaag, terwijl ze de keren daarvoor meteen duidelijk waren(zag trouwens achteraf in het babyboek van de eerste dat ik vaag testte en pas een week later duidelijker!), géén mevr Anderson-effect, beetje moe maar...
    en óók nog eens bruine afscheiding...oké, 3x een druppel, verdeeld over 5 dagen, maar toch....?!?!en verder niks....

    Omdat ik het teveel met de eerste 2 zwangerschappen vergelijk? Waarschijnlijk wel...die druppels bruinverlies, dat schijnt normaal te zijn(ook na meerdere zwangerschappen)...loop al 3weken te zeuren over een "patatje speciaal"(ik háát curry, normaal gesproken), mijn tepels jeuken, ik wil cola drinken(heb ik nooit gedaan, ik haatte cola),
    Ik MOET opruimen(deed ik pas als ik uitgerekend was
    Ik HAAT schoonmaken).....voelt voor mij als een "vreemd wezen"
     
  18. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Gezellige topic......fijn dat er zoveel dames zijn die leuk willen kletsen over een derde of vierde zwangerschap......
     
  19. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    weinig helaas, maar ja diegene die dan posten die posten ook haha
    hoe is het met jou?
     
  20. tal74

    tal74 Actief lid

    21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hee, hallo steffie!
    Hier bij vlagen alles ok, voel me vandaag niet echt lekker, maar t is draaglijk!
    Jouw echo was goed he? Voel je je al wat zekerder? En is je migraine al n beetje weg?
     

Deel Deze Pagina