Grote gezinnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MelanieM, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    jaa idd, ben heel lang op beebiesite geweest, maar omdat ik er geen site meer heb om een of andere vage reden ben ik er ook niet meer geweest ;)
     
  2. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    wie ben jij dan? :oops:
     
  3. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
     
  4. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Oh leuk, weer een paar nieuwkomers erbij..
     
  5. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    ik vind dit een leuk topic!
    Wij zijn nog bezig voor een eerste maar ikzelf zou ook graag een groot gezin willen, kom zelf ook uit een groot gezin ( nou ja.. is vier dan zo groot?)
    Ik vind zelf de limit 4, maar dat vind ik niet eens groot hoor, is bij ons normaal.
    Meestal beginnen mensen te morrelen als de vijfde op komst is hahaha!
    Nee, een groot gezin lijkt mij erg gezellig!
     
  6. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    leuk toch!
    Hier is na de derde mijn man geholpen, dus hier is het echt klaar...en nu wordt het ook wel weer lekker...de jongste is net 3, zindelijk, dus je gaat steeds makkelijker op pad...lekker shoppen met de oudste.

    Dus als ik er nog eentje wil moet ik gaan shoppen bij een leuke buurman ofzo....hahhaa, maardat doe ik maar niet.
     
  7. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    We kopen dan een oude kleine auto bij die ik dan kan gebruiken voor boodschappen doen en de kids naar school breng.

     
  8. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Melaniem. Wij gaan a.s. zaterdag voor vier weken naar de camping in Ouddorp. Nu maar hopen dat het weer mee zit! (en hopen dat de misselijkheid dan wat minder wordt, want dat is nu niet leuk meer!)
     
  9. Niet meer actief

    Ik vind 3 ook niet echt vallen onder de categorie grote gezinnen hoor.
    Bij die term krijg ik visioenen van een stuk of 8 kinderen om je heen.
    Dat is mij toch echt te veel!

    Bij ons was de derde spruit een echte verrassing.
    Ons "ideaal" was altijd 2 kids. Toen ik dus afgelopen zomer dwars door de pil heen (die ik overigens al 13 jaar slikte met tussenpozen dan toen ik van onze 2 andere meiden zwanger wilde worden) zwanger werd moesten we toch eerst wel even slikken.

    Met name omdat de andere 2 allebei naar school gaan en je toch wel weer wat aan je vrijheid gewend bent en omdat we al wat ruimtegebrek hadden in ons huis. Gelukkig hebben we een heel creatieve oplossing gevonden (slaapkamers gesplitst) en hebben we nu toch allemaal ons eigen slaapplek.

    En nu... we genieten met volle teugen, maar krijgen toch inderdaad ook wel veel reacties van: oh wat druk drie en vind je dat niet lastig zo'n kleine baby er weer bij. Ik heb dan zoiets: die wordt ook wel weer groot hoor.

    Ik zou er nu nóg wel een bij willen (weer een mooi rond getal), maar mijn man niet en ook lichamelijk mag het bij mij ook niet meer. Deze laatste zwangerschap heeft mijn lijf echt gesloopt. En dan natuurlijk de praktische redenen, zoals een andere auto moeten en dan ook moeten verhuizen. Nee, wij laten het hier bij, maar genieten nu echt volop van onze laatste kleine.

    gr. Naja
     
  10. mamsie

    mamsie Bekend lid

    4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo,

    ik ben nu zwanger van de tweede en daar houden we het ook bij. voor ons is 2 mooi.

    maar mijn man komt uit een gezin van 13 kinderen. hij is de oudste 28 jaar, de jongste is nu 6 jaar.
    ze zijn met 7 meiden en 6 jongens.
     
  11. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook even over de titel getwijfelt, maar als het anders had genoemd dan waren er weer een paar buiten de boot gevallen en ik wilde gewoon lekker kletsen over het reilen en zeilen als je méér dan 2 kinderen hebt. Want vaak is het dan toch zo, dat je qua organisatie en al het net wat drukker hebt. De ene zit wel al op school, de andere nog niet, maar wel op de peuterspeelzaal en dan jeb je nog de baby thuis. En dan ren je je op sommige dagen de benen uit het lijf tussen school, opvamg, zwemles enz.
    Ach ja, en of 5 personen in huis nou veel of weinig is, daar zullen de meningen toch altijd verdeeld blijven.
     
  12. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Heb even een lijst gemaakt. Is wel zo overzichtelijk voor het begin, toch?
    We zijn echt al een grote club:

    MelanieM, 33, moder van Maura (9), Myron (7), Meallán (2 ½), zwanger van 4e
    Renate, 31, moeder van Danielle (8 ), Manon (6), Sven (3), zwanger van 4e
    Meiske74, 31, moeder van Stijn (6), Eva (4), Kas (2 ½), zwanger van 4e
    Joyce26, 26, moeder van Samantha (4 ½), Priscilla (2 ½), zwanger van 3e, stiefmoeder van Johan (8 ) en Jaco (10)
    Ramona, 28, moeder van Rick (6), Kimberly (4), Mark (20 maanden) en Lisetten (3maanden)
    Linda, 27, Kelsey (5), Damiën (2) en Jayden (4,5 maanden)
    Naja, 31, Michelle (7), Frederique (6) en Danika (4 maanden)
    HeidiS, 33, 3 kinderen
    Iloon, 26, moeder van Glenn (9), Serena (2,5), zwanger van de 3e
    Nynke, 29, 3 kinderen

    Heidi en Nynke, misschien willen jullie ook nog ff laten weten hoe jullie kinderen heten?
     
  13. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ouddorp? Zeeland? Lekker, 4 weken weg! We hebben inmiddels toch genoeg slecht weer gehad.. Goede kans dus dat het nu nog echt zomer wordt! Hoop ik tenminste :)
     
  14. kaykekay

    kaykekay Actief lid

    6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    hoi dan meld ik me ook maar even aan
    dan denk ik dat ik ook een groot gezin heb
    ik heb 3 kinderen en zwanger van 4 de
    en dan nog hel veel huisdieren dus druk is het wel
    maar als er 2 kinderen bij opa of oma zijn is het voor ons te rustig
    mijn man komt uit groot gezin 15 kinderen dus die is het gewend ik zelf heb maar 1 broer maar ik moet je vertellen ik vind groot gezin veel leuker
    en aan de vrienden van de kinderen te zien hebben die hier altijd pret is altijd wel wat te beleven zo dit is mijn verhaaltje
    groetjes cathy
     
  15. mams34

    mams34 Lid

    17 dec 2006
    17
    0
    0
    Goedemorgen..:)

    Ik kom me hier oo even melden als het mag..;)
    Ik kom zelf uit een groot gezin...we zijn met zijn 10en en ik ben de 1 na jongste.
    Ik ben zelf 34(september 35) en ben nu zwanger van de 4de...ik heb al 1 meisje(sade) van 15 en 2 jongens van 12(delano) en 4 jaar(luca)
    Het word voor mijn ouders hun 25ste kleinkind van mijn kant..:)
    Lekker groot dus..

    Groetjes natasja
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zal ik mij dan ook maar aansluiten?
    Ik hoop binnen afzienbare tijd (liefst vandaag :D) mijn 4e kindje in mijn armen te hebben.
    Mijn andere 3 kinderen zijn allemaal jongens (14, 16, 18) en deze keer zou t een meisje worden.

    Ik heb toevallig net een heel belangrijk topic geplaatst in Lounge http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=53949
    Ik raad iedereen die een groot gezin heeft/wil hebben even aan om dit te lezen.
     
  17. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Mijn kids heten Merel 7, Niels 5 en Fabian 3 jaar.

    3 vind ik ook niet echt veel, maar tegenwoordig krijg je wel opmerkingen de meesten hebben max. 2 en vinden dus 3 echt een groot gezin.
    Ik ben de oudste van 3 thuis en mijn man is enig kind.
     
  18. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Melanie, 33, moder van Maura (9), Myron (7), Meallán (2 ½), zwanger van 4e
    Redone (Renate), 31, moeder van Danielle (8), Manon (6), Sven (3), zwanger van 4e
    Meiske74, 31, moeder van Stijn (6), Eva (4), Kas (2 ½), zwanger van 4e
    Joyce26, 26, moeder van Samantha (4 ½), Priscilla (2 ½), zwanger van 3e, stiefmoeder van Johan (8) en Jaco (10)
    Ramona, 28, moeder van Rick (6), Kimberly (4), Mark (20 maanden) en Lisetten (3maanden)
    Linda, 27, moeder van Kelsey (5), Damiën (2) en Jayden (4,5 maanden)
    Naja, 31, moeder van Michelle (7), Frederique (6) en Danika (4 maanden)
    HeidiS, 33, Merel (7), Niels (5) en Fabian (3)
    Iloon, 26, moeder van Glenn (9), Serena (2,5), zwanger van de 3e
    Nynke, 29, 3 kinderen
    Kaykekay (Cathy), 39, 3 kinderen, zwanger van de 4e
    Mams34 (Natasja), 34, moeder van Sade (15), Delano (12), Luca (4) en zwanger van de 4e
    Crisje, 37, 3 zoons, zwanger van de 4e (meisje)
     
  19. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Alle nieuwkomers, welkom!
     
  20. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    25 kleinkinderen :confused:
    Ja, da's het logisch gevolg natuurlij bij zoveel kinderen :)
    Wat doen jullie dan bij familiefeestjes? Een zaal huren?
     

Deel Deze Pagina