Sima: Ik kies ook voor de harde aanpak: Take it or leave it Al die mensen met een mening hebben zeker niet genoeg aan hun eigen leven Ik moet ook nog steeds even slikken hoor: 5 8-[ . Maar het is niet anders, moeder natuur had het zo gepland dusssss.. We gaan er voor. Misschien een heeel persoonlijke vraag maar: redden jullie het financieel? Hoe sparen jullie voor de kinderen? Waar kopen jullie kleding? Angelina
over die tips: met betrekking tot kleding, wassen, besparen, speelgoed enz enz.. Financieel gaat het goed.. ik werk 16 uur en mijn man fulltime..dat is wel nodig als we gewoon leuk/normaal willen leven.. we letten wel op de kleintjes.. doen boodschappen bij ALDI/Liddl We gebruiken voor het wassen bijvoorbeeld alleen de nachtstroom en alleen in de winter de droger (ook snachts)zelfde geldt voor vaatwasser. We kopen bijvoorbeeld voor Sinterklaas het hele jaar door goedkope cadeautjes hier en daar. Vooral bij Action en Aldi zijn er vaak leuke dingen voor nog geen 3 euro... zo heb je in december niet in een keer grote uitgaven en toch veel leuke cadeautjes! Ook kopen wij voor onszelf 1 keer per jaar een kado waar we samen iets aan hebben. bijvoorbeeld fotocamera. voor onze eigen verjaardagen kopen we dan niets voor elkaar en ook op valentijnsdag en kerst hebben we aan liefde en ontbijtje op bed genoeg. De kleren voor de kids koop ik sinds kort bij H&M online. Online is het goedkoper dan in de winkel en ik stond versteld van de prijs..zeker in de outlet pagina is het erg goedkoop. daar kan zeeman nog wat van leren..hihihi... Het is goed spul en erg modieus...vind ik zelf..Ook koop ik kleding ook vaak aan de grote kant.. bijvoorbeeld jassen.. deze kunnen ze dan 2 jaar aan. ipv 1jr en ook met broeken koop ik ze liever iets groter dan precies goed. omslaan is niet echt eenprobleem en zo zit je niet meteen zonder als ze ineens een groeispurt krijgen. kapotte broeken worden gemaakt en gebruikt als speeltuingoed zodat het goede spul voor school en net kan blijven. WQat ook wel handig is en wat de meesten al doen denk ik is dat we de helft van het speelgoed vaak op zolder leggen en dan 1 keer per jaar ofzo het allemaal omwisselen.. zo blijft het leuk voor de kids en hebben ze toch veel afwisseling en ons kost het niets.. Ik koop practisch alleen effen sokken en dan bijv. 6 paar witte.. als er dan s 1 kwijtraakt kan ik de ander altijd blijven gebruiken... door schande wijzer geworden laat ik maar zeggen..hihi Wij sparen voor nu beide kids 50 euro per maand bij delta loyd geloof ik. nu de derde komt krijgt hij/zij ook de eerste 2 jr 50 euro per maand en gaan de eerste 2 wat omlaag. anders wordt het te gek.. zo is het toch eerlijk verdeeld en kunnen wij het opbrengen. zo toch al heel wat geschreven dacht ik zo... nog andere tips?
Toevallig dat ik vandaag voor het eerst bij H&M online iets gekocht heb. Mijn oudste dochter wilde leggings Ik koop ook heeeel vaak bij Esprit online. Vaak hebben ze hele leuk goedkope longsleeves bijvoorbeeld, of shirtjes voor mama 8) . Alle merkkleding verkoop ik weer via MP, of ik maak wel eens een pakketje van mijn jongste zoon en zet het dan hier te koop. Heb ik weer mooi centjes om nieuwe spullen te kopen. Mijn oudste dochter is een rauwe dame . Voor haar koop ik dus heel veel tweedehands via Mp. Attractieparken: Ik kijk eerst op MP of daar goedkoop kaartjes aangeboden worden. Kan behoorlijk schelen. Boodschappen doe ik bij de Appie Happie en Lidl. We geven 80 euro per week aan boodschappen uit. Luiers haal ik bij de Kruidvat Sparen: Ik spaar variabel voor de kinderen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Ehhhh :-k Ik weet even geen tips meer..... Misschien kom ik er later nog op een paar
inderdaad.. voor attractieparken kijk ik ook altijd eerst of er nog ergens bonnen zijn ofzo.. heb er 1 liggen voor slagharen (6 personen voor helft van de prijs.. dat is 9 euro pp.. echt goedkoop. dat gaan we in de herfstvakantie doen.. is het niet zo druk en hoef je dus niet eindeloos met kids in rijen te wachten...) laatst izjn we met kids naar een hele grote speeltuin in de regio geweest.. Madrid heet ie.. 2 euro intree of voor 5 euro een pretpakket is entree/patat met frik/kroket en mayo/ijsje en zakje snoep en groot glas ranje.. we hebben er 5 uren doorgebracht en de kids vonden het geweldig.. was voor een hele dag met 2 volwassenen 3 kid (vriendje vanzoonlief was mee) en eten en drinken net 30 euro kwijt... Dat is zowel 1 entree kaartje van Walibi!hihihiihihi Ballorig vind ik ookgeweldig.. we wonen er praktisch naast en dat is erg handig.. laatst was Jurian nogal lastig. hij verveelde zich en het regende maar. zijn vriendje was op vakantie en ik was doodop... kheb ze op de fiets gezet en zijn we heerlijk 2 uurtjes naar ballorig geweest.. kids blij. ik rustig zitten lezen.. patatje gegeten (dus heerlijk neit hoeven koken) en daarna kids doodmoe, in bad en lekker slapen...je moet het niet iedere week doen en dat doen we ook lang niet, maar soms is het echt eenuikomst.. ook wonen we naast een hele grote speeltuin dus met mooi weer is ie iedere dag onder de panne... tis wel bijkomende luxe hoor dat besef ik wel, maar wel heerlijk...
Hallo, hier ben ik ook maar weer eens. Kom helaas weinig toe aan internetten met de zomervakantie, maar de oudste 2 zijn nu even uit logeren en de jongste ligt eens vroeg in bed, dus ik kom weer even op adem. Ik hang de vlag uit als ze maandag weer naar school gaan (grapje). Hier doen we ook alles zo goedkoop mogelijk, of tenminste dat proberen we. Dit was lange tijd niet nodig, we konden eigenlijk wel doen en laten wat we wilden en ook kopen, mijn man heeft een goedlopend bedrijf en ik werkte 4 dagen buitenshuis. Daar ben ik nu door allerlei persoonlijke omstandigheden (waaronder het feit dat mijn moeder ernstig ziek werd tijdens mijn laatste zwangerschap en helaas kort geleden (5 juli) overleden is en de zorg voor de 3 kids en het meewerken in het bedrijf) trek ik het niet meer om nu ook nog weer buitenshuis te gaan werken. Ik ga nu meer doen voor het bedrijf van mijn man, maar dat is meer liefdadigheidswerk! Eerst ging het met het missen van het extra inkomen nog wel, maar nu het zomervakantie is en je toch zo nu en dan ook wel eens weg wilt kun je toch wel merken dat je zo'n 1250,00 euro per maand mist! Vooral het feit dat ik geen "eigen geld" meer heb moest ik persoonlijk erg aan wennen. Nu maken we veel gebruik van kortingsbonnen, nemen als we ergens heen gaan eigen broodjes en drinken mee en gaan ook veel naar speeltuinen i.p.v. dure pretparken. Ook zijn we dit jaar een lang weekend weggeweest i.p.v. 1 of 2 weken. Ook met boodschappen doen let ik nu meer op de aanbiedingen, maar ik moet zeggen dat ik daar nog wel eens moeite mee heb. Ben zo gewend om mee te nemen wat ik wil. Kleding voor de 2 grote meiden koop ik meestal wel nieuw, maar dan in de aanbieding. Omdat er tussen hen maar 15 maanden zit kon het nog wel eens van de ene kast naar de andere, maar helaas.... die van 6 jaar is inmiddels haast nog groter dan haar zus van 7 en ze hebben dezelfde maat. Ik bewaar nu wel alles voor onze kleine spruit, wat zal die straks een kast vol met kleren hebben! Voor haar koop ik trouwens veel op Marktplaats of krijg ik van vriendinnen die net iets oudere meisjes hebben. Wat haar dan weer te klein is, verkoop ik zelf weer op Marktplaats en zo is de cirkel weer rond. Hier in huis past nu alles prima, we hebben wel wat moeten schuiven met de kamers en de ruimte, maar iedereen heeft nu een eigen kamer. Moet stoppen, de kleien meid is weer eens wakker. gr. Naja
-------------------------------------------------------------------------------- Zo, ff de lijst weer bijgewerkt: Melanie, 33, moeder van Maura (9), Myron (7), Meallán (2 ½), Milyan (geb. 20-07-2007) Redone (Renate), 31, moeder van Danielle (, Manon (6), Sven (3), zwanger van 4e Meiske74, 31, moeder van Stijn (6), Eva (4), Kas (2 ½), zwanger van 4e Joyce26, 26, moeder van Samantha (4 ½), Priscilla (2 ½), zwanger van 3e, stiefmoeder van Johan (8 ) en Jaco (10) Ramona, 28, moeder van Rick (6), Kimberly (4), Mark (20 maanden) en Lisetten (3maanden) Linda, 27, moeder van Kelsey (5), Damiën (2) en Jayden (4,5 maanden) Naja, 31, moeder van Michelle (7), Frederique (6) en Danika (4 maanden) HeidiS, 33, Merel (7), Niels (5) en Fabian (3) Iloon, 26, moeder van Glenn (9), Serena (2,5), zwanger van de 3e Nynke, 29, moeder van Sterre (4,5)en Ysa (2), zwanger van de 3e Kaykekay (Cathy), 39, 3 kinderen, zwanger van de 4e Mams34 (Natasja), 34, moeder van Sade (15), Delano (12), Luca (4) en zwanger van de 4e Crisje, 37, 3 zoons, 1 dochter Kelly,33, 2 zoons (12 en 9), zwanger van de 3e Ruby28, 29, moeder van Fabian (8 ), Anwar (6) en zwanger van de 3e Engel25, moeder van 2 (eigen) en 2 (van partner), zwanger van 3e cq 5e DutchAngel, 22, moeder van John (6), Stefano (2) en zwanger van de 3e Tari, 28, moeder van Angelus (3,5), Zefanja (21 maanden) en zwanger van de 3e Liesje37, 37, moeder van Michel (11), Jeffrey (9), Renzo (2) en zwanger van de 4e Chaya, 35, moeder van Amanda (14) en Joy (6), van partner Jessica (18 )en Rebecca (14) en samen Brandon en Dylan (geb juni 2007) Prisenkids (Priscilla), 22, moeder van Brenda (5), Justin (3), Indigo (16 maanden) en zwanger van de 4e Randi, moeder van 2 kinderen, zwanger van de 3e en de 4e moontjejl (Monique), 31, moeder van Jeroen (4), Lars (2) en Rens (3 maanden) Angelina, 30, moeder van 2 meisjes (8 en 3) en 2 jongens (5 en 10 maanden), zwanger van de 5e Ichtus, 27, moeder van Jurian (4) en Lisa (2), zwanger van de 3e Diddl, 27, moeder van 3 meisjes Patries38, 39, moeder van Matthijs (6), Lucas (4) en Norah-Lynn (2 maanden) Sima Mamalu, 35, moeder van 1 dichter (13) en 3 zoons (10, 20m en 9m), zwanger van de 5e Bahar, 35, moeder van 3 zoons (16, 11 en 2) We hebben in totaal: 85 kinderen, 6 stiefkinderen en er worden nog 19 babies verwacht!
Dat dacht ik dus ook altijd! Maar hier in de buurt komen wel steeds meer gezinnen met 3 kids... Dus de vergrijzing wordt hier aardig tegen gewerkt!
De meeste tips om geld te besparen zijn al genoemd. Ik koop veel met koninginnedag en idd op MP. Pretparken doen we ook alleen de goedkoopste of we gaan in Duitsland. Mijn ouders wonen daar en we gaan dus regelmatig naar ze toe. Vaste prik is bijv. de dierentuin daar, want voor 11,50 Euro ben je met het hele gezin binnen..(om maar wat te noemen). In Duitsland wordt dat namelijk allemaal gesubsidieerd. Vakantie vieren we in Hongarije of Tsjechie. Scheelt enorm met Italie of Spanje. Verder schiet me nu ff niks meer naar binnen.
Zo, ff de lijst weer bijgewerkt: Melanie, 33, moeder van Maura (9), Myron (7), Meallán (2 ½), Milyan (geb. 20-07-2007) Redone (Renate), 31, moeder van Danielle (, Manon (6), Sven (3), zwanger van 4e Meiske74, 31, moeder van Stijn (6), Eva (4), Kas (2 ½), zwanger van 4e Joyce26, 26, moeder van Samantha (4 ½), Priscilla (2 ½), zwanger van 3e, stiefmoeder van Johan (8 ) en Jaco (10) Ramona, 28, moeder van Rick (6), Kimberly (4), Mark (20 maanden) en Lisetten (3maanden) Linda, 27, moeder van Kelsey (5), Damiën (2) en Jayden (4,5 maanden) Naja, 31, moeder van Michelle (7), Frederique (6) en Danika (4 maanden) HeidiS, 33, Merel (7), Niels (5) en Fabian (3) Iloon, 26, moeder van Glenn (9), Serena (2,5), zwanger van de 3e Nynke, 29, moeder van Sterre (4,5)en Ysa (2), zwanger van de 3e Kaykekay (Cathy), 39, 3 kinderen, zwanger van de 4e Mams34 (Natasja), 34, moeder van Sade (15), Delano (12), Luca (4) en zwanger van de 4e Crisje, 37, 3 zoons, 1 dochter Kelly,33, 2 zoons (12 en 9), zwanger van de 3e Ruby28, 29, moeder van Fabian (8 ), Anwar (6) en zwanger van de 3e Engel25, moeder van 2 (eigen) en 2 (van partner), zwanger van 3e cq 5e DutchAngel, 22, moeder van John (6), Stefano (2) en Naomi (06-08-07) Tari, 28, moeder van Angelus (3,5), Zefanja (21 maanden) en zwanger van de 3e Liesje37, 37, moeder van Michel (11), Jeffrey (9), Renzo (2) en zwanger van de 4e Chaya, 35, moeder van Amanda (14) en Joy (6), van partner Jessica (18 )en Rebecca (14) en samen Brandon en Dylan (geb juni 2007) Prisenkids (Priscilla), 22, moeder van Brenda (5), Justin (3), Indigo (16 maanden) en zwanger van de 4e Randi, moeder van 2 kinderen, zwanger van de 3e en de 4e moontjejl (Monique), 31, moeder van Jeroen (4), Lars (2) en Rens (3 maanden) Angelina, 30, moeder van 2 meisjes (8 en 3) en 2 jongens (5 en 10 maanden), zwanger van de 5e Ichtus, 27, moeder van Jurian (4) en Lisa (2), zwanger van de 3e Diddl, 27, moeder van 3 meisjes Patries38, 39, moeder van Matthijs (6), Lucas (4) en Norah-Lynn (2 maanden) Sima Mamalu, 35, moeder van 1 dichter (13) en 3 zoons (10, 20m en 9m), zwanger van de 5e Bahar, 35, moeder van 3 zoons (16, 11 en 2) We hebben in totaal: 86 kinderen, 6 stiefkinderen en er worden nog 18 babies verwacht!
dutchangel van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter een prachtig meisje geniet er lekker van groetjes joyce
Dutchangel: gefeliciteerd met Naomie. Ik begin de reactie van mensen nu toch wel wat zat te worden soms. Steeds weer dezelfde reactie. Jeetje dat word druk zeg, hoe doe je dat met Sterre naar school brengen, en moet je dan ook nog de hond uitlaten? Nou dat word echt wel opgelost hoor. De beeb zal zich wat moeten aanpassen aan het school ritme van de oudste. En als ik toch naar school moet kan de hond ook wel mee lopen. Waarom moet een ander zich toch altijd er mee bemoeien? Al wil ik 10 kinderen dat is dan toch mijn keuze? Hoe we het financieel gaan redden zie ik dan wel weer. Alle spullen hebben we nog dus het is dan alleen extra uitgaven aan eten, luiers etc. Uitjes kan je duur maken als je zelf wil net als vakantie. Wij gaan nu al regelmatig naar de dierentuin in Duitsland. Erg leuk en voor de kids beter dan een grote dierentuin als bijv Emmen. Zo nu even douchen,eten en dan lekker naar de markt. Tot later dames.
Morgûh, GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER DutchAngel, en wat een mooie naam \/ Nynke, vervelend dat je je iedere keer moet verantwoorden. Ik begrijp ook niet waar mensen zich altijd mee denken te moeten bemoeien. Hier hebben we vanmorgenvroeg om 09.00 uur proefzwemmen met kleren aan gedaan. ( Oudste dochter gaat op voor A ) Lekker op tijd in het buitenbad 8-[ , en lekker koud ook voor de kindjes. Het ging goed in ieder geval. Ik ga nu net als de schrijfster boven mij, naar de markt. Tot later! Angelina
3 weken vóór de bevalling van Milyan was ik nog op een Rock-Festival. Om al die irritante vragen vóór te zijn had ik toen een T-Shirt gemaakt met de volgende tekst erop: Nee, pas over 4 weken! Een Jongen! Ja, ik trek het nog wel! Don't touch the Bumb or I'll kill you! Misschien moet ik nu maar weer een T-Shirt gaan maken: Ja, 4 kids is prima te doen! Nee, ik ben niet moe! Ja, het gaat lekker! Nee, hij slaapt nog niet door!
Zo iets Melanie! Jeetje hebben mensen dan niks anders te doen? Of zijn ze gewoon jaloer dat mensen met drie of meer kids het gewoon aan kunnen? Tuurlijk is het soms lastig met plannen ed maar daar kom je vanzelf wel uit hoor. Alsof het leven ophoud bij twee kids.
Voor de meeste mensen houdt het leven ook op bij 2 kids, dat merk ik in mijn eigen omgeving ook. Mijn broers en zussen hebben allemaal 2 kids, en zouden nooit een derder overwegen ( laat staan een vijfde ) Weet je wat ik ook vaak hoor: Ik zou helemaal gek worden met zoveel kinderen . Als dat zo is, dan kun je ze dus niet opvoeden Melanie: Leuk idee zo'n shirt. Morgen beginnen hier de scholen weer. Twee van de vier gaan dan naar school, en in maart gaat de derder ook. Angelina
wij hadden ook altijd zoiets van 2 is mooi, dan is ons gezin wel "compleet"....ben nu inmiddels 35 en hij 38 na anderhalf jaar tobben is het vlak voor de mm toch nog gelukt zelf spontaan zwanger te worden (ondanks dat het medisch niet zou kunnen)...dus de 3e is op komst... en tja ikzelf kom uit een gezin van 4 (nooit rare opmerkingen gehad of ze wel of geen tv hadden, wat was toen gewoon heel anders dan nu).... enkel de reacties die ik wel eens krijg en ik niet zo leuk vindt, gaan over mijn leeftijd nu ben ik inmiddels "al" 35 maar voel me nog steeds "jong" en in vergelijking met sommige andere "jongere" moeders heb ik niets te klagen en denk ik wel eens mens wat zeik je toch, kijk naar jezelf.... zijn meestal vragen van moeders van pakweg 26 jaar die eruit zien alsof ze al bijna 40 zijn, en zich 60 voelen omdat ze 1 kind hebben die een beetje "druk" is..... nee hoor, nu het uiteindelijk toch gelukt is zelf zwanger te worden en we het "echt" bij 3 willen houden (tenminste als het aan Ed ligt) ben ik er nog niet zeker van of er toch niet nog een 4e bij komt als het spontaan mag gebeuren, ik ga niet terug aan de pil, en mocht ik na de bevalling nog zwanger raken voor mijn 37e dan mag ook die erbij komen (denk ik nu)... maar dat zien we tegen die tijd wel....voel me er "jong" en "goed" genoeg voor dus tja als de situatie zich voordoet krijgen ook wij in de toekomst een "ouderwets en groot" gezin de kids zijn nu 9 - 6 en deze zal zich in januari aandienen dan is de oudste net 10 geworden...dus tja qua leeftijd vindt ik het ook wel mooi...