Grote groeiachterstand tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VeerleTwins, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeerleTwins

VeerleTwins Nieuw lid

31 okt 2018
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hallo meiden,

Tijdens mijn eerste echo kregen we te horen dat we in verwachting zijn van één eiige tweeling. We waren zo blij!!

Na 15 weken werd er in het wkz geconstateerd dat 1 van de jongens een groeiachterstand heeft. Alle alarmbellen in het wkz gingen af en we werden gelijk doorverwezen naar het LUMC.

Vrijdag zagen ze met 15,5 weken een groeiachterstand bij het kleinste jongentje van 1 week en ook zagen ze een gedeelde grote slagader, met niet constante bloedtoevoer. We zitten daardoor in type 3. De kleinste jongen krijgt maar een heel klein deel van de placenta. Het grotere ventje doet het netjes qua groei. Maar alles is onzeker geworden.

We gaan nu 2x per week naar het LUMC, om de groei te meten. Het is zo spannend en slopend! We weten niet of we uiteindelijk met 2, 1 of zonder kindjes naar huis gaan. Onze roze wolk is verdwenen. Mocht het met het kleine ventje zo slecht gaan, dat hij het niet kan overleven, dan kunnen we voor een ingreep kiezen waarbij hij losgemaakt wordt van de placenta. Om zo de overlevingskans van zijn broer te vergroten...

Ik probeer moed te houden en ben op zoek naar iemand die in zo'n zelfde situatie heeft gezeten.

Liefs

2. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Pfff wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en jullie niet die eigenlijk onmogelijke keuze moeten gaan maken.

Misschien dat ze in het ziekenhuis iemand weten die soortgelijke situatie heeft meegemaakt of een groep waar je bij kan aansluiten. Denk dat dit steunend kan werken.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat een vreselijke onzekerheid zeg. Heel veel sterkte de komende spannende periode.

Zelf moet ik ascal (acetylsalicylzuur cardio Teva) 80mg per dag gebruiken voor betere bloedvaten in de placenta Krijg jij dit ook voorgeschreven?

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik ken iemand waarbij de tweeling tts had (zelfde als jij mogelijk hebt?). De tweeling is in utero geopereerd bij een maand of 3.5 in het lumc. Zij heeft maanden bedrust gehouden maar tweeling ios uiteindelijk gezond ter wereld gekomen met geloof 37 weken
    Sterkte !!

5. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Jeetje, wat heftig en verdrietig. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Wonderen bestaan en ik hoop écht met jullie mee dat beide jongens het zullen halen ♡♡

6. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Heftig zeg! Sterkte. Heb verder geen tips, wel zelf een tweeling maar 2eiig.

Je kan wel lid worden van tweelingmama's op Facebook. Daar komen regelmatig verhalen als jouw verhaal voorbij. Misschien kan je daar steun uit halen?

Groetjes,

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Geen ervaring. Wel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd

Deel Deze Pagina